Permalänk
Medlem

Billiga delar i USA?

Tjena.

Drar till USA på fredag och undrar om någon vet om datorgrejor är billigare i USA än i Sverige? Kanske finns intressanta moddprylar för billiga pengar?

Kort och gott; är det någon mening att leta eller är det ungefär lika dyrt som i Sverige?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Inaktiv

Dollarn är billig så det är klart att du kan spara pengar på det...

Permalänk
Medlem

Mjo det vet jag. Men är det billigare i USA generellt sett?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

vet inte, finns det ingen datorsida från usa att jämföra priser etc med?

edit: kollade en sida som heter tiger nånting ja hittade på google och billigaste 8800GTS 320mb ksotade 270dollar (ca 1900kr) så det verkar ju vara lite billigare där mot sverige. så jag antar det gäller resten också.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Hittade en sida från usa med billiga prylar. Ex: 8800 Ultra 761 $ = ca 5022 SEK (http://www.priceguidenetwork.com/computer-component/evga-e-ge...)
8800 Ultra i Sverige: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336344 = 7195 :-

En skillnad på ca 2200 :-

Kanske en lite extrem jämförelse då det antagligen skiljer mer i pris på dyrare prylar än vad det gör på billigare saker?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet är det billigare i USA, hela min nya dator e importerad från USA och jag fick en riktigt fläskig dator för en ganska "billig" penning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

En kompis brorsa som bad en dom kände i usa att köpa med ett gtx då det i princip va nytt så det vart ju fraktfritt dessutom.. priset han betalade då motsvarade ett gts i sverige.. O den han bar köpa detta kunde inget vidare om vad man skulle leta efter så han gick förmodligen bara in på första bästa affär o köpte..
Sen är det känt att mkt elektronik e billigare där..

Permalänk

www.zipzoomfly.com

billigare saker hittar du inte på hela nätet!!!!

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk

Vad kostar det att skicka saker från usa? Någon som gjort?

Permalänk
Medlem

Uhm jag använde en prisjakt.

köpte allt från monarchcomputer. men det tar tid för deras sidor att leverera så köp från en affär. jag fick eftersända det till sverige vilket kostade jobbiga pengar med frakt och tull:/

Edit: Lowrider. Vet inte vad det kostar för företag men det är typ inga som gör det pågrun av allt scam som håller på. Sen ifall tullen få tag på det får du skatta en hel det också plus tullavgifter.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Edit: Lowrider. Vet inte vad det kostar för företag men det är typ inga som gör det pågrun av allt scam som håller på. Sen ifall tullen få tag på det får du skatta en hel det också plus tullavgifter.

Ifall? om man beställer från ett företag så är risken 100% att dom ser paketet så får man sedan betala svensk tull och svensk moms på försäkringsvärdet.

Permalänk

http://newegg.com är väl den mest kända amerikanska datorsäljarsida. Som komplett.se ungefär..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
vet inte, finns det ingen datorsida från usa att jämföra priser etc med?

http://www.pricewatch.com/

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q6600 | Asus Maximus Formula iX38 | 4 GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 | Corsair HX Series Modular Power Supply 620W | Thermalright Ultra-120 eXtreme + 2 x Silverstone FM121 x2 | Western Digital Raptor 150 GB | Western Digital Raptor 36 GB | Western Digital Caviar XL 500 GB x 4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Ifall? om man beställer från ett företag så är risken 100% att dom ser paketet så får man sedan betala svensk tull och svensk moms på försäkringsvärdet.

Beställde nyligen en sådan här från eBay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=2701659695...

Är det någon risk att jag får betala skatt och tullavgifter för denna? Jag menar den kostar ju bara 1 $ och är inte speciellt stor..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk

Det är ju det med skatt o tull man vill undvika.. Men är det tullavgift på elektronik? Har för mig att det var något typ av undantag me det..

Sen kanske jag är så lyckligt lottad att jag känner en brud som har mamma i usa o en farsa i sthlm.. Sen har dom stuga en bit från där jag bor o hon pendlar emellan rätt mkt.. Är riktigt sugen på o höra om hon vill göra mig en liten tjänst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Beställde nyligen en sådan här från eBay: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=2701659695...

Är det någon risk att jag får betala skatt och tullavgifter för denna? Jag menar den kostar ju bara 1 $ och är inte speciellt stor..

Köper en hel del på Ebay och har aldrig behövt tulla för något som total kostnaden är mindre en 200:-.
Eftersom dom flesta på Ebay skickar som Gift så blir det ingen avgift då värdet på Gifts får uppnå till ca 200:-.

Så handlar man så det blir under 200 så blir det riktigt billigt.
Tex Sony Ericssons Hpm-85 för ca 150:- hem i postlådan inte helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpan89
Köper en hel del på Ebay och har aldrig behövt tulla för något som total kostnaden är mindre en 200:-.
Eftersom dom flesta på Ebay skickar som Gift så blir det ingen avgift då värdet på Gifts får uppnå till ca 200:-.

Så handlar man så det blir under 200 så blir det riktigt billigt.
Tex Sony Ericssons Hpm-85 för ca 150:- hem i postlådan inte helt fel.

Skönt, då kan jag känna mig lite lugnare Första gången jag handlar på eBay, brukar det gå snabbt att få grejerna eller? Har väntat sen i måndags nu, är det normalt eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 3.6GHz || Asus ROG Strix B450-F Gaming || Asus GeForce GTX 1660 Super || Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3200MHz || Corsair RM650X V2 650W || Kingston A2000 1TB NVMe M.2 || Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 09tomlin
Skönt, då kan jag känna mig lite lugnare Första gången jag handlar på eBay, brukar det gå snabbt att få grejerna eller? Har väntat sen i måndags nu, är det normalt eller?

Brukar ta ca 7 dagar innan man får sakerna.
Men brukar stå att det ska ta 7-14 dar så förvänta dig att du får vänta längre en 7 dagar, så blir det en glad överraskning om det dyker upp tidigare

Permalänk
Medlem

Jag studerar i USA för tillfället och jag har hitills införskaffat en projektor (Acer ph530) för 3900kr, samma projektor kostar ca 7000kr i Sverige. Kolla in butiken www.tigerdirect.com. Därifrån beställde jag min projektor och dem verkar även ha en massa datorprylar.

Visa signatur
Permalänk

http://www.newegg.com/ är den största amerikanska sidan för datordelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Ifall? om man beställer från ett företag så är risken 100% att dom ser paketet så får man sedan betala svensk tull och svensk moms på försäkringsvärdet.

Ja. Men jag fick mina paket eftersända av ett par som jag bodde hos i USA. och de försäkrade pakten och de skickade det i två delar. Ett datorpaket. Och ena paketet fick jag betala skatt och tull på men inte det andra. Och det kollade inte vad det var för grejjer. De kollade bara vad de försäkrat det för vilket sturligt nog var en bit lägre än vad det var värt.

Men samtidigt är det ju inte värt att skicka något från USA utan försäkrinbg då du kan förlorar rätt mcyket på det.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b