Pc-spel med split screen?

Permalänk
Medlem

Pc-spel med split screen?

Jag och polaren köpte precis en varsin handkontroll till datorn för att kunna sitta i soffan kalla vinterdagar och njuta av diverse spel.

Vi skulle behöva lite tips på datorspel som passar att lira flera st till från soffan. Dom självklara som vi har införskaffat är:

Fifa
Nhl

Ös på med förslag så blir vi lyckliga.

Permalänk
Medlem

Serious Sam stöder co-op splitscreen och är j-vligt glatt om man är på det humöret.

Däremot vet jag inte om jag hade velat styra det med handkontroll...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag har själv funderat över samma sak en längre tid och det är dåligt med nyare spel verkar det som. Ett roligt spel som håller ett tag är Gish. Sedan är oftast de gamla konsolliren en riktig hit att emulera. Har du lite is i magen så kommer mitt kommande ponglir att kunna bli ganska kul i soffan med handkontroller tror jag.

Det behövs helt klart fler spel för flera på samma dator.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Går det bra med bilspel?

I sånna fall kan ni ju dra upp Need For Speed 3 Hot pursuit ( NFS 2 och NFS High Stakes stödjer också Splitscreen om jag inte är fel ute?).

Ett annat är det grymma Ignition, har väldigt många år på nacken men det håller faktiskt än idag.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.

Bilspel har vi kollat en del på men det är likadant i denna genre som i alla andra, ruskigt svårt att hitta några som stödjer split screen

NFS3:Hot pursuit hade jag i bokhyllan så det ska def. testas.

Serious Sam har jag lirat men som sagt, undra hur kontrollen blir om man ska styra med handkontroll, värt att testa iaf.

Inga mer förslag?

Permalänk
Medlem

SEGA Rally är ju riktigt kul. Härlig fartkänsla, härlig arkadkänsla o grafiken är lika fin som en vacker höstdag.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis satt och lirade Jazz Jack Rabbit 2 i split screen. Det kanske inte är världens grymmaste spel men det funkar i split screen iallafall

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, vi nu har testat följande:

Nhl 08 - helt ok
Fifa 08 - Jäkligt svårt och dessutom får vi inte "fintspaken" att fungera på våra saitek p480
Virutal Tennis 3 - Sjukt kul, dock är tournamentläget lite väl kort och det verkar inte finnas några längre turneringar för dubbel
Sega Rally - Verkade riktigt lovande och är säkert ruskigt kul, dessvärre pallade inte min dator med det
NF3 Hot Pursuit - Tyvärr, ingen känsla och därmed inget kul längre. ÄLskade det här spelet när det kom dock.

Några fler förslag på spel som passar att spela flera på med handkontroller?