Vilket är det bästa Command & Conquer spelet?

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa Command & Conquer spelet?

Vilket Command And Conquer spel tycker du är bäst? Själv hamnar min röst på Command & Conquer - Renegade .

Expansion Packs inte medräknade, rösta på annat eller orginalet om du tycker att ett expansion pack är bäst.

Spelen som aldrig kom:

Command & Conquer: Renegade 2 - Framlagt av westwood, nedlagt av EA-games år 2002.

Command & Conquer: Continuum - framlagt av Westwood, nedlagt av EA-games år 2003

Command & Conquer: Red Alert 3 - Ryktades och gjordes reklam om det år 2004, fortfarande inte hört ett ord om det. Utom att allt ändrades och det fick bli Tiberium Wars då.

Permalänk
Medlem

RAII är utan tvekan min favorit i serien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
RAII är utan tvekan min favorit i serien.

Jo det väcker många minnen, härligt spel. Synd att det aldrig kom en uppföljare till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jo det väcker många minnen, härligt spel. Synd att det aldrig kom en uppföljare till det.

Behöver personligen ingen uppföljare, spelar den i skov hehe, alltid lika kul

Köpte Decade-boxen och provade generals, men tyckte det var... för mycket på något sätt, som om själva spelet längre inte var det viktiga, utan allt lulllull runtomkring (zooma in, snurra runt etc etc)

Permalänk
Medlem

RA2:Yuris Revenge allt annat där efter var tråkigt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Red Alert 2 har man många goda minnen ifrån. Sen tycker jag även Tiberian Sun var nice. Sämst är nog utan tvekan Generals.

Permalänk

Red Alert 1 var bara för härligt

Och föresten, var inte Sole Survivor en expansion?

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Jag ville minnas att det första Command & Conquer spelet hade en riktigt häftig installation. Inget annat DOS-spel kom i närheten, och inte många nya spel heller för den delen.

Hur som helst, Red Alert 2 fick min röst.

Permalänk
Medlem

Gillade Red Alert 1, Red alert 2 och Tiberium Sun väldigt mycket.. det bästa av dom är nog Tiberium Sun

Permalänk
Medlem

Red Alert 1! Hehe då man var barn tröttnade man aldrig, nog det spelet jag spelat mest totalt, och det var inte ens på internet.

Permalänk
Medlem

Red Alert 1 rätt klar etta, bästa soundtracket i ett spel någonsin

Generals faktiskt klar tvåa, nu räknar jag med Zero Hour visserligen men hur man än ser på det så är det ett förbannat kul multiplayer lir. Jag och mina polare har kört spelet larvigt mycket och jag måste säga att få rts lir slår detta spel, ok visst nätverkskoden är ju inte den bästa man fick ju mer än ett par gånger "out of sync" fast det kunde man leva med.
GLA gjorde mer eller mindre det här spelet och alla kommentarer som "ak-47 for everyone!" och "YALALALALALALALA!”(när man beordrar självmordbombarna mot ett mål) som nu mer eller mindre är klassiker för mig nu.
För dem som inte har kört Generals eller Zero Hour kan jag starkt rekommendera det, visst det är inte perfekt balanserat och som sagt vissa problem när man kör muliplayer(man ska helst ha lika snabba datorer visst) men det är ändå ett måste för den sanne rts spelaren. Zero hour i sig måste jag säga är en av den bästa expansionen till ett spel någonsin som ger en tre nya generaler åt varje lag bland annat kan nämnas airforce och laser general till USA, nuke och infantry general till Kina och toxin(en personlig favo ) och demo general till GLA.

Tiberium Wars måste jag dock säga var en liten besvikelse, ok singelplayer kampanjen var väl ok men inget speciellt och muliplayer var allmänt trist. Det kändes väldigt obalanserat nästan enda anledningen till att Nod inte var helt värdelöst var stealthbombers som i sin tur kunde bli lite väl bra men aja kanske bara jag som kände så.

Permalänk

Bästa spelet i allmänhet är såklart C&C Tiberian Sun. Har minst klarat kampanjen över 10 ggr.

Online var det nog jämmt mellan Zero Hour och C&C 3.

C&C 3 börjar dö nu med den nya patchen för mig iallafall.. Får se hur det går..

Nod är dock inte ens i närheten av att vara värdelösa. Nod har fått sånna buffar så att de kan i princip ta alla factioner utan större problem.. gg ea

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

RA1!!!

Alla andra var så sjukt B

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Orginalet eller Red Alert, RA2 är väl iofs ganska ok det med.

Alla andra versioner är bara pinsamma. Tiberian Sun vara bara dåligt, Generals personifierar allt som är fel med EA och C&C 3 kunde du spela redan 1995, om än med lite sämre grafik.

Hittade föresten 2 bilder som visar "utvecklingen" av C&C på ett förträffligt sätt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8d/Red_alert_box.j...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/44/C%26c_generals_...

Medans Red Alert omslaget försöker, och lyckas, säga "här är ett riktigt bra spel" så är ZH omslaget en stor jävla EA-logga med någonting spel-relaterat i bakgrunden.

Verkligen synd att serien får leva vidare på det här sättet. hade Westwood konkat efter RA2 hade vi alla kunnat komma ihåg serien med et stort leende på läpparna, nu kommer vi tvingas leva med skit spel i flera decenier till...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Inaktiv

CnC:G med expansionen ZH är nog cnc-spelet jag har haft mest glädje av. Beror nog dels pga av att jag är allergisk mot ful 2D-grafik i de andra spelen. Renegade var rätt så kul ibland men hade dålig känsla samt level design. RA2 placerar sej nog bakom generals/ZH ett snäpp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Red Alert 1 var bara för härligt

Och föresten, var inte Sole Survivor en expansion?

MVH laggarbacken

? , Jag har för mig att det inte var det. Får väl kolla upp det då.

Hittade denna bild, ser inget "expansion pack" på den. Däremot så är det kanske en Online version av ...det vat jag inte.