"Flickvänvänligt" spel..

Permalänk
Medlem

"Flickvänvänligt" spel..

Heya.. Undrar om någon kan rekommendera ngt "flickvänsvänligt" spel.. T ex som the sims.. Hon gillar inte att skjuta, panga och så där.. Så det ska bara vara, uhm, allt annat än döda spel =)..

Så om någon kan rekommendera ett spel vore jag ytterst tacksam..

Permalänk
Hedersmedlem

pong!

bilspel?

Permalänk
Medlem

Portal kanske ?

Permalänk

Jag tyckte att Dreamfall: The Longest Journey var kul. Där är de 2 karaktärerna man spelar mest även tjejer. Kanske hjälper?

Är ett äventyrs/gåtspel. Utspelar sig i två världar. Ena världen är "Fantasy"-aktig med magi och en medeltida stämning, medans andra världen är lite mer åt Sci-fi hållet och bygger mest på teknologi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dreamfall Läs mer om det där! Rekommenderas verkligen.

Fahrenheit är annars ett liknande spel som var riktigt riktigt bra, men det är nog lite mer våldsamt.

Permalänk
Medlem

Sätt henne framför The Sims2:Djurliv så kan du pyssla med annat resten av helgen.

For till jobbet fram å tillbaks och efter en timme hade hon inte kommit kommit fram till hur katten skulle se ut.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

heh

Jag har haft exakt samma dilemma. Dock skulle jag rekomendera spel som psychoanuts, Lego star wars etc.. helt enkelt plattformas spel med lite änventyrs känsla brukar tjejerna fastna för.

Testa psychonauts.

//H

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att min flickvän spelade "Cake Mania" i flera veckor.
Det fastnade hon för

Trail:
http://www.shockwave.com/gamelanding/cakemania.jsp

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

ge henne grim fandango

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv

jag och min brukar spela Worms ;D

Permalänk
Medlem

Rekomenderar äventyrsspel om man inte gillar att skjuta saker. Fahrenheit som nämndes tidigare är ett underbart spel.

Om det inte bara ska vara PC-spel så rekomenderar jag även Final fantasy X till ps2.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Re: heh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pa$torn
Jag har haft exakt samma dilemma. Dock skulle jag rekomendera spel som psychoanuts, Lego star wars etc.. helt enkelt plattformas spel med lite änventyrs känsla brukar tjejerna fastna för.

Testa psychonauts.

//H

Haha, jag fick nyligen just det spelet av min syrra, så det verkar tilltala tjejer.. Dock kanske inte så mycket mig, som icke-tjej.
Men det är ett rätt bra spel med massa fantasifulla karaktärer och så.

Har också funderat lite på samma sak när jag försökt hitta spel till min syster. Köpte quake 4, vilket hon gillade. Även Fear tyckte hon var spännande även om hon blev lite löljligt rädd för saker och ting där.

Kommer ihåg min syrras önskemål till julklapp förra året :
"Antingen vill jag ha en sån där avslappningsskiva med vågbrus och meditationsträning, eller så vill jag ha ett sånt där spel man springer runt och skjuter ihjäl folk"...

Ska det vara ett ickeskjutspel är det dock rätt svårt.
Portal som nån här nämnde tror jag skulle tilltala en del tjejer. Vissa av dem tror jag dock ryggar tillbaka lite för alltför svåra logiska pussel.
Sims 1 & 2 och alla femtioelva expansioner är väl annars tjejspelen nummer 1...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det är inget direkt tjejigt med psychonaut, det är bara skruvat

Permalänk
Medlem

Min frus favoritspel är the sims 2 (med massa expansioner) och heroes of might and magic serien.

Just nu spelar hon mycket heroes of might and magic 5.

Kanske kan vara ett tips om hon gillar fantasy och strategi?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Min frus favoritspel är the sims 2 (med massa expansioner) och heroes of might and magic serien.

Just nu spelar hon mycket heroes of might and magic 5.

Kanske kan vara ett tips om hon gillar fantasy och strategi?

Precis samma med min flickvän som förövrigt fastnat för jade empire!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

har hört att många tjejer som inte har spelat spel förrut spelar wow.. men då blir risken större att hon inte vill vara lika mycket med dig längre

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Avstängd

tony hawks 4 är så jävla kul!

sen kan ja inte komma på något mer roligt spel om man inte får skjuta =/

Permalänk

The sims serien, kan inte bli fel!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Har aldrig spelat spelet förr men blev rekommenderad Backpacker av en tjej. Ingen aning om vad det är men skulle tydligen vara kul. Tror det är rätt gammalt också

Permalänk
Medlem

Jag och min flickvän brukar spela tredjepersons/åt plattformshållet, har just klarat av Max Payne 1 & 2 och jobbar på Tomb Raider Anniversary
Hon är också ett stort fan av HL 2-serien. Tjejer har smak för bra spel

Permalänk

bland dm lite äldre finns det ju gott om spel som borde kunna tilltala, som nämnts tidigare Grim fandango men även klassiker som sam&max monkey island,day of the tentacle alla proppade med underbar humor

sen brukar väl dom flesta FF spelen funka me, X och XII om grafiken är viktig, IX om hoin är riktigt svår flörtad

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Hoppas för din skull att hon har en egen dator. Ge henne annars en gameboy color med harvest moon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
har hört att många tjejer som inte har spelat spel förrut spelar wow.. men då blir risken större att hon inte vill vara lika mycket med dig längre

hehe typ alla polares gf spelar wow när vi är på jobbet.. måste va skönt å ha en egen farmbot som kan spela medans man jobbar...

får se till å skaffa mig en ny som är lite intresserad av dataspel iaf om ja nu skulle byta nångång...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Portal
TES Oblivion
Still Life
Secon Sight

= Mycket bra imo.

Guild Wars - Har hört att det är bra.

Permalänk
Medlem

Deperate Housewives samt CSI-spelen tycker min flickvän är skoj. Känns typ som att det räcker att spelen har samma namn som serierna hon gillar så duger de.

Visa signatur

Å ja ba hallå.

Permalänk
Medlem

trackmania!
tetris. dr mario
syberia
civilization

Permalänk
Medlem

3DSexvilla

Permalänk
Medlem

Syberia 1 och 2
The Longest Journey samt uppföljaren Dreamfall.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Sims, WoW och Blupimania.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Portal är givet. iaf när det gäller mitt sliddjur.

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem

Sätt henne framför ett äventyrsspel. Grim Fandango, de sista ur monkey island-serien, the longest journey, syberia, full throttle, day of the tentacle. Backpacker tycker hon säkert är kul (ta ettan). Annars Sims.