Crysis - mest hypade spelet nånsin?

Permalänk
Medlem

Crysis - mest hypade spelet nånsin?

enkel fråga!

alla ni som vart med en stund i Pc spel världen vet kanske nånting om detta!
själv började jag spela Pc spel vid Bf2 så jag har inte varit med så länge trots att jag är 24år (har inte haft nått att spela på sen C64)

Vi har hört om Crysis nu i nästan 2års tid skulle jag vilja påstå och nu är det snart här!
Det diskuteras i alla forum och på alla dator websidor om spelet å man släpper drivrutiner endast för spelet o.s.v.

Är Crysis det mest hypade spelet nånsin eller mins ni tibax till nått spel som var större när det släpptes?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

finns andra spel som har hypats mer än crysis (kan bara ta halo 3 som exempel)

Permalänk
Medlem

jag minns när brood war, BFV, BF2, WOW släpptes. Tyckte det var mer hypat

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

år 2000 var första gången ja hörde talas om WoW, o d släpptes 2005.
Och när ja hörde om det hade deras hemsida vart uppe ett bra tag.. så ja röstar på wow.

sen halo3 har haft mest hypad reklam iaf.

crysis har haft mest hypad grafik

Permalänk
Avstängd

Halo3 var mer hypat än Crysis imo.
WoW var rätt sjukt också för att ta ett PC-spel.

Permalänk
Medlem

Tycker mest grafiken i Crysis, eller motorn snarare, som är hypad. Resten verkar vara ganska run-of-the-mill som de säger i amerikat.

Permalänk
Medlem

Doom 3, Half-Life 2, Halo, C&C:Tiberian Sun och Black and White har samtliga hypats mer än Crysis, därmed givetvis inte sagt att de var bättre spel. Vartefter tiden går finns allt fler spektakulära spel att hypa och därmed får varje spel en mindre del av kakan. På den tiden exempelvis Quake 2 kom ut, fanns inte lika många spel som konkurrerade om uppmärksamheten.
Tyvärr leder detta till att utvecklare som inte har ett spel från en välkänd franchise måste lägga ner bra mycket mer inom marknadsföring för att överhuvudtaget synas än vad de i själva verket gör. Alternativet är att de talar för varmt om sitt spel och när det väl kommer ut på marknaden kan det inte leva upp till kraven (Stalker var ett sådant spel för mig).

Angående Crysis har jag ingen åsikt än så länge, men jag ska dyka in i demot om sisådär 2 minuter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när Diablo 2 släpptes, det var också en oerhörd hype. Spelet släpptes 00:02 på natten och jag köade tillsammans med polarna på Tradition i Nordstan/Göteborg. Det var ett par hundra meter lång kö av datornördar, och a-lagarna som hängde där undrade vilken nattklubb vi köade till! Gissa deras förvåning när de förstod vad vi köade till!

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Jag har nu provat demot och kan inte säga annat att det va rätt häftigt men det kändes precis som farcry fast med lite mer lull lull och funktioner.

Om det är överhypat? kanske lite... jag hade inte direkt jättestora förväntningar.

Om det kommer till ps3 så kommer jag troligtvis att köpa det då det inte gick speciellt fint på min dator. Jag hade hoppats på lite bättre flyt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Quake 3, Half Life 2, Black & White var ganska mycket mer hypeade än Crysis.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonestar
Jag kommer ihåg när Diablo 2 släpptes, det var också en oerhörd hype. Spelet släpptes 00:02 på natten och jag köade tillsammans med polarna på Tradition i Nordstan/Göteborg. Det var ett par hundra meter lång kö av datornördar, och a-lagarna som hängde där undrade vilken nattklubb vi köade till! Gissa deras förvåning när de förstod vad vi köade till!

Jag var också där. Fast kom dit med en kompis några timmar senare och kunde gå direkt fram till kassan. Jo, det var hypat, men jag tyckte det levde upp till alla mina förväntningar. Diablo 2 var roligt i många år.

Annars var Oblivion extremt hypat. Hur många trailers och screenshots som helst och förväntningarna var skyhöga. Men till skillnad mot D2 tycker jag att Oblivion föll platt. Gillade det inte alls. Och då hade jag ändå spelat Daggerfall och tyckte det var bra.

Permalänk
Avstängd

MEST hypade spel... njae tror inte det. Demon lever iallafall till stor del upp till de trailers och screenshots som visats. Att det är krävande har inte med saken att göra. Dessutom så visste alla om det. Eller kanske många som missat det förresten, av dem som testat demon.

Ja det är ungefär som Far Cry fast lite upphottad grafik. Vad hade ni väntat er? Det kunde man väl räkna ut innan. Samma sak när Far Cry kom, bara ännu ett FPS i mängden. Inget revolutionerande. Fast frågan är ju vad man ska tillföra ett FPS för att "göra något som inte gjorts förut"?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Halo 3 var äckligt hårt hypat. Crysis är också hårt hypat.

Skillnaden är att Crysis leverar. ^^

Permalänk
Medlem

Half Life 2?

Permalänk
Medlem

Mest hypat måste ändå vara Halo3, med mängden tvtid det fått...

Rent fps mässigt så finns det inga som klår The cronicles of riddick och Doom3 !

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

ja halo3 är ju 1 mycket bra exempel på hypade spel.
spelet i sej är ju inte speciellt bra men ändå så pratades det väldigt friskt om det innan det släpptes.

ang crysis så har jag sett åtskilliga trailers på spelet och jag kan inte säga att jag är speciellt imponerad.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Halo var fett hypat och floppade hårt till PC'n.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 var hypat men det var verkligen så bra också!
Crysis är överhypat enligt mig, visst ganska cool grafik men spelmässigt så tycker jag det suger om jag ska vara ärligt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Det enda som var riktigt hypat med crysis var det tekniska med grafiken och det tycker jag crysis lever upp till.

Spelmässigt är det inte riktigt så speciellt...

Permalänk
Medlem

Daikatana säger jag bara, å fan va det floppade när det väl kom

Permalänk
Medlem

Half-life 2 var ju knappast så himla bra, och ettan kunde jag inte ens spela klart för att jag hatade spelet bara, å det gör jag än. men jag gillar deras spelmotorer dock :).

men till crysis så tycker jag inte det är överhypat, det leverar i stort sett allt dom sagt än så länge :).
Tycker det skilljer sig välldigt mycket jämfört med andra fps spel, kommer nog ta crysis över Half-life vilken dag som helst :/

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Half Life 2 någon? Vem här inne väntade INTE på det spelet? Alla ville ha det... precis alla (de som gillar spel då...).

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Black and White var jäkligt mycket mer hypat.

Permalänk
Testpilot

Tycker inte det känns mer hypat än vad Far Cry var. Det grymma med Far Cry var att det verkligen va så snyggt som det man hade sett innan, får hoppar att Crysis levererar samma upplevelse. Storyn däremot har jag inte mycket hopp för, likadant som Far Cry så tror jag inte den kommer vara nån höjdare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

ja många spel har varit mer hypade än crysis, bästa exemplen är väl halo,hl2 men skulle nog trycka in både stalker,oblivion,gears of war,BF2 mfl

stalker glömdes väl bort lite när det väl närmade sig release men stod ju om det var man än tittade 3-4år innan det väl var dags.

när det dock gäller att ha snackats om längst så måste väl ändå Duke nukem forever vara en överlägsen vinnare. minns inte när man först hörde talas om det men var väl strax efter releasen av DN3d och läste någon nyhet om det så sent som i våras

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Half Life 2 någon? Vem här inne väntade INTE på det spelet? Alla ville ha det... precis alla (de som gillar spel då...).

Jag gillar spel o ville definitivt inte ha Half life 2 :).

Permalänk
Medlem

jag tycker det verkar mest som folket själva har hypeat spelet enbart Pga graffiken.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Halo spelen har jag också sett och hört att de varit väldigt hypade (speciellt Halo 3) och aldrig förstått varför.
Av det jag har sett har Halo 3 inget nytt att komma med, gammalmodig grafik och ett ordinärt fps som lika gärna skulle kunna ha kommit ut för ett antal år sedan..

Fast det är kanske mest är Xbox folk som hypat det ?
Knappast har väl så många PC-spelare varit speciellt intresserade av det spelet ?

Crysis ligger definitvt i hype-toppen. Jag tror nog dock att spelet håller upp till den mesta hypen. Det är ju rätt revolutionerande i sin grafiska realism.

HL2 är dock nog en god kandidat till första platsen. Det var dock också värt all hype tycker jag. Också en smärre grafisk revolution på sin tid.

The last ninja 2 till Commodore C64 var också väldigt hypat på sin tid...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Om man ser till hur besviken jag är på ett spel gentemot hypen så ligger Crysis i topp. Nu har man i och för sig bara testat demot. Men spelet känns dötrist förutom grafiken. De har gjort det alldeles för avancerat. Super strength, stealth, vapentillbehör och en massa, i mina ögon, tjafs. Ett nytt Far Cry med supergrafik hade legat högt på min lista över höjdarspel.

Permalänk

Varför har ingen nämnt Duke Nukem 3D? Hur länge har fanboysen väntat på det spelet? Undrar hur många har skurit sig för att det aldrig har kommit.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb