Speltips för en 3 år gammal dator

Permalänk
Medlem

Speltips för en 3 år gammal dator

Hej

Ska ut och resa och min Dell D400 ska med. Behöver tips på bra spel.

Datorn har följande hårdvara:
1,4 Ghz CPU
512 mb ram
64 mb grafikminne (855GM/GME)

De spel jag redan tänkt att ta med är:
Baldurs gate 1 & 2
Planescape Torment
Silver
Heroes III
Full trottle

Tackar!

Permalänk
Medlem

Kotor 1 och 2.
Ground Control + expansion. (ifall du gillar strategi med bra story, dessutom gratis att tanka och expansionen finns till självkostnadspris (50:- eller så))

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Starcraft + Broodwar kanske om du gillar RTS, var djupt beroende av det ett tag Borde funka bra tycker jag...

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Inaktiv

Half-Life 2 på DirectX 7.0/6.0-inställningar kanske?

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 1, inte säker om det fungerar dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur länge ska du ut och resa? för du har juh ganska många timmar med dom spelen du redan har listat =D

Permalänk
Medlem

Deus Ex, Grim Fandango och Mafia om de funkar.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

RPG: har nog

Strategi: Har ganska bra koll här men tycker de flesta är ganska tråkiga i singleplayer.

Äventyr: Har lirat de flesta bra tror jag, d.v.s. Grim fandango, Monkey island, day of the tentacle. Har ni nå andra tips så tipsa på.

Action: Här behövs det mer! Vad som helst som är fartfyllt och inte kräver jättemkt tänk.

Edit: Ska backpacka i 7 månader. Spelen är till för när jag flyger och åker buss. Kanske inte kommer anända datorn så mkt men den har typ samma vikt som 2 par byxor. Datanörd som jag är, tar jag hellre med datorn än lite extra kläder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon

Strategi: Har ganska bra koll här men tycker de flesta är ganska tråkiga i singleplayer.

Total Annihilation är ganska lätt att missa annars väldigt bra spel som var före sin tid.

Citat:

Äventyr: Har lirat de flesta bra tror jag, d.v.s. Grim fandango, Monkey island, day of the tentacle. Har ni nå andra tips så tipsa på.

Simon the sorcerer 1 och 2, Sam&Max dem nya spelen borde funka också på din burk.

Citat:

Action: Här behövs det mer! Vad som helst som är fartfyllt och inte kräver på din burk

UT 2003/2004 väldigt bra optimerat spel borde inte vara några problem på din burk, kört själv på en 600mhz.
I övrigt kan också nämnas: Avp 1 och 2, Splinter Cell spelen, GTA spelen (ettan och tvåan finns gratis att hämta), SOF 1 och 2, Operation Flashpoint, Rune, James Bond 007: Nightfire, Många av Rainbow Six spelen, gäller även Ghost Recon (ettan finns gratis), Mechwarrior 4: Vengeance, Prince of Persia The Sands of Time (finns gratis), Far Cry (kanske går att spela finns gratis iaf), Return to Castle Wolfenstein, Max Payne, Halo Combat Evolved, Call of Duty, Medal of Honor.

Kommer inte på fler nu, dem som finns gratis kan du ladda ner härifrån: http://www.gamershell.com/fullgame_download_archive.html och här http://www.rockstargames.com/classics/

Du kan ju annars spela The Sims i 7månader

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen