Skor ! Modeller, köptips, skovård m.m

Permalänk

Skor ! Modeller, köptips, skovård m.m

Tipsa om allt som har med skor att göra ! Olika modeller, skovård osv.

Mitt första tips är så enkelt som "Rengör dina skor!"

Detta är ett exempel. Dessa skor använder jag som slit och släng skor till diverse aktiviteter. Därför har de, inte så konstigt nog, blivit väldigt smutsiga.

Kolla vad som hände efter ca 4-5 minuter av skrubbande med en vanlig tvättsvamp:

Det var inget avancerat eller något. Bara en vanlig tvättsvamp, lite diskmedel och vatten Så vill du fräsha upp dina "everydayshoes" är detta ett mkt billigt och bra sätt Kan vara lite svårare att göra på annat material dock. Detta är nån form av konstläder.

En regel för denna tråd dock: Inga negativa/icke konstruktiva klagomål på andra personers STIL ! Alla får ha vad för kläder de vill. Inlägg av den typen kommer att anmälas.

Se till att tipsa på nu bara

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Inaktiv

Knyt dina skor lite annorlunda... prova olika på http://www.fieggen.com/shoelace/index.htm

Permalänk
Korsordsguru

Har lagt mina vita skosnören i ett bad med klorin över natten. För hoppas att de faktiskt är vita imorgon. Ska rapportera då i alla fall.

Visa signatur
Permalänk

Hur ställer sig Sweclockers till Träskor? Enligt mig finns det inget bättre, dom är snygga, lätta att ta på och hyffsat billiga. I och försig hör dom ju inte till det bekvämaste man kan ha på fötterna men man slipper fotsvett, som jag väldigt gärna får i ett par gympadojor.

Jag kan mer än gärna slänga upp några bilder på mina i morgon. MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Brukar ställa in mina adidas gazelles i tvättmaskinen när de blir smutsiga, de blir som nya

Permalänk

Ha många olika skor som du växlar med. Då håller dom sig längre och luktar mindre funky.

Byt skosnören då och då. Blir stor skillnad.

Tvätta/borsta/putsa skorna. Använd skokräm om det går (även på sulorna). Kladda inte med skokrämen. Ser förjävligt ut då.

Ställ skorna i frysen om dom luktar.

Mockaskor kan man skrapa med kniv för att få rena. Tar tid.

EDIT: Använd aldrig fula skor.

Permalänk

Köpte ett par nya skor häromdagen. Riktigt snygga dunk lows

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
http://www.myairshoes.com/wp-content/uploads/2007/10/62.jpg

Köpte ett par nya skor häromdagen. Riktigt snygga dunk lows

Jäkligt snygga. Funderar själv på dessa:

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Har ett par paul smith skor jag brukar köra med..

Även ett par lodiga vans som det är lite hål i här och var, men dom är sköna

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Korsordsguru

Kan säga att det funkar hyffsat bra att bleka skosnören i klorin. Men bäst är väl att köpa nya.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Har ett par paul smith skor jag brukar köra med..

http://www.frenchtruckers.com/img/paul-smith-rabbit-sneakers....

Även ett par lodiga vans som det är lite hål i här och var, men dom är sköna

Jag har ett par kopior på de där Paul Smith-skorna. Kostade bara 300 spänn på skopunkten tror jag det var.

Så här såg de ut nyinköpta. Nu är de betydligt smutsigare även om jag försöker underhålla och tvätta dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys

Jag har ett par kopior på de där Paul Smith-skorna. Kostade bara 300 spänn på skopunkten tror jag det var.

Tycker dom extra penningarna jag spenderade på mina var värt det Du har säkert inte några gulliga kaniner på skosulan heller

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Hittade största bilden på mina favoriter

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Just nu har jag ett par Paul Smith (som ovan fast svarta) men tänker nog köpa ett par helsvarta hightops i skinn, kanske converse om jag hittar någon gång. Ingen som vet vart man kan beställa inom Europa?

Dregglar även efter dessa Cloak desert boots, men priset på dem är lite för högt för mig just nu (580$ inkl frakt)

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk

Men det är ju bra om ni skriver vad det är för märke/modell och om ni har köpt den/vill ha den/eller bara rekommenderar.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Tycker dom extra penningarna jag spenderade på mina var värt det Du har säkert inte några gulliga kaniner på skosulan heller

Nä det har jag inte.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
http://www.myairshoes.com/wp-content/uploads/2007/10/62.jpg

Köpte ett par nya skor häromdagen. Riktigt snygga dunk lows

De var riktigt feta har själv ett par liknande, riktigt sköna är de också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Men det är ju bra om ni skriver vad det är för märke/modell och om ni har köpt den/vill ha den/eller bara rekommenderar.

Sorry.

Köpte de skorna i somras. Av märket Jhung Yuro.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem

Spiktrampskydd, aluminiumtåhätta, vatten tät. Prima som vintersko i jobbet.

Sommarsko, ventilerade, spiktramskydd som är av textilmaterial, otroligt sköna att gå i och aluminiumtåhätta.

Och då använder jag andra skor av ett no name märke som ja köpte i vårast på rea, eleganta läder/mocka dojor. Hållit åtminstone denna sommar

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Man fick lära sig i lumpen hur man vårdade sin kängor, denna kunskap och lära är man väldigt tacksam för idag.
Ens skor är fina och hela...

Klarar inte av att umgås med människor med trasiga skor.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Hedersmedlem

Ok! Vilka tycker ni?

Alife Chaser Napa

New Balance A09BK

Nike Air Max 90

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karamell-Kungen

EDIT: Använd aldrig fula skor.

Dumt isf att ALLA skor är ganska fula

Permalänk
Medlem

Fick hem dessa för nån dag sedan, ruggit nöjd då man gått och dregglat över dom i ett år nu.

I-path gör helt klart dom snyggaste skorna, har snart bara i-path skor. bara 2 par som är av andra märken.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

vad ska ni köpa för skor till sommarn då?

hade själv tänkt införskaffa ett par sådana här:

Permalänk
Korsordsguru

En nuvarande line-up:

Till sommaren blir det ett par nya vita sneakers i alla fall och kanske något annat par sommarskor. Har inte börjat kolla på några modeller än. Väntar och ser vad som finns i butikerna i maj/juni.

Visa signatur
Permalänk

Tandkräm is the shit för vita skor!

Annars brukar jag köra i tvättmaskinen, men tänk på att dämpningen oftast går sönder i skorna då.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk

Jag funderar på dessa till i vår/sommar:

Någon som har tips på några andra liknande? Inte typ vanliga converse då. Gärna lite ljusa och i tunt luftigt material.

Permalänk
Medlem

Vad många skor en del utav er har, själv har jag aldrig mer än ett par åt gången Kör alltid skejtskor också, enda som går på mina breda fötter typ ): Just nu kör jag ett par Elements. Riktigt sköna, börjar bli lite slitna så får ta och köpa nya vilken månad som helst nu ;<

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel

Klarar inte av att umgås med människor med trasiga skor.

"den där tjejen verkar ju trevlig, gå fram och snacka lite med henne"
"nej fyfaan kolla skorna är ju faktiskt ett hål i dem"

för skorna av gör personligheten...

ser du mig kommer du skrika och springa i ren panik och det endast för skorna!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.