Pls, ge exempel på bra -> Hack n slash spel.

Permalänk

Pls, ge exempel på bra -> Hack n slash spel.

Nu när hösten, mörkret o en kommande vinter är vid dörren. Då skulle det passa med bra spel. Intresset är då av Hack n slash spel. De bästa spelen hittills är:

1. Titan Quest (+ Expan.)

2. Sacred + Expan. (Väntar starkt på Sacred 2 som kommer till våren -08)

3. Dungeon Sige 1 + 2 (+ Expan.)

4. Diablo 1 + 2 (+ Expan.)

Vore hyggligt om någon kan ge bra exempel på bra likvärdiga spel. Har letat men hittar inget mer i denna genren som man kan lira multiplayer på.

Kom med förslag pls.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Re: Pls, ge exempel på bra -> Hack n slash spel.

Hellgate:London?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20414

finns demo ute är rätt skoj faktiskt

Edit:

REversed syncronismus

Permalänk
Medlem

jopp, jag skulle nog också säga HG:L, det är typ diablo i 3d med nåra skjutvapen om man väljer det, väldigt soft

Permalänk
Medlem

Eller så testar du Mythos. www.mythos.com är jäkligt likt diablo, och jäkligt skoj..

Permalänk
Medlem

Loki ska vara likt har jag hört (har inte testat själv).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Loki ska vara likt har jag hört (har inte testat själv).

Tusen tack, "Loki" va nog spelet jag letade efter..he he. Det ska köpas och spelas nu.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Hellgate: London some nån tidigare nämnde är riktigt kul. Släpps på fredag.

(Demon suger däremot)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
Hellgate: London some nån tidigare nämnde är riktigt kul. Släpps på fredag.

(Demon suger däremot)

Men Hellgate London är väl inget spel i samma stil som Titan Quest? Utan det är väl mer ett "first person shooter" spel, eller har jag fel?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Loki har fått rätt dålig recensioner från samtliga spelrecensenter.
Spelade demot och blev allt annat än imponerad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stich
Loki har fått rätt dålig recensioner från samtliga spelrecensenter.
Spelade demot och blev allt annat än imponerad.

Vadå, va det inte kul? Finns det igen spelglädje i spelet? Var brister det om man säger så. Kom gärna med synpunkter..vore intressant att veta varför du inte blev imponerad. Med tanke på att jag hade tänkt köpa spelet

7,5 av 10 På http://www.gamesxtreme.net/pc/game/loki/review.shtml

"Final Word:
Loki isn't a bad game, if you like Diablo and love Diablo clones then it's going to be right up your alley. There are some bugs but they don't bring the game to a grinding halt."

Inte så dåligt

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Men Hellgate London är väl inget spel i samma stil som Titan Quest? Utan det är väl mer ett "first person shooter" spel, eller har jag fel?

Det är ett hack n' slash utan tvekan, men kameran är i första och/eller (beroende på klass och vad du föredrar) tredje person istället för ovanifrån. Mest Diablo liknande spel jag stött på iaf. Då har jag inte testat Titan Quest eller Loki, så jag kan helt klart ha fel.

Permalänk
Medlem

Om du klarar dig utan multiplayer är The Witcher mitt råd.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

dark messiah of might and magic. fin stridskänsla i första persons vy med svärd o dyl.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Hellgate: London va kul tycker jag (iaf betan).
Som en blandning mellan Guildwars och Painkiller
dvs att man ser andra spelare i tunnelbanorna sen går man ut å dödar några hundra demoner ute på stadens gator

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk

Har testat Loki nu. Va inte så dåligt men ingen 10 poängare heller. Tycker det är en blek kopia av Diablo eller Titan Quest som är så mycket bättre.

Synd att man köpte det...men man får la köra igenom o se vad som händer längre fram i liret.

Ska se fram emot "Sacred 2" istället

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Spellforce 1&2, blandning mellan hack n slash och rts. Riktigt bra spel, köpte just 2an för 99:- på Åhlens, Aspyr versionen utan starforce

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Spellforce 1&2, blandning mellan hack n slash och rts. Riktigt bra spel, köpte just 2an för 99:- på Åhlens, Aspyr versionen utan starforce

Moss

Tack för detta goa spel tips. Har kollat upp Spellforce 2 och detta ser lovande ut nam nam. Bra pris va det på spelet hos webhallen med. Förstår inte vad du menar med "Aspyr versionen utan starforce". Pls, förklara

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Inaktiv

Devil may cry serien <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Vadå, va det inte kul? Finns det igen spelglädje i spelet? Var brister det om man säger så. Kom gärna med synpunkter..vore intressant att veta varför du inte blev imponerad. Med tanke på att jag hade tänkt köpa spelet

7,5 av 10 På http://www.gamesxtreme.net/pc/game/loki/review.shtml

"Final Word:
Loki isn't a bad game, if you like Diablo and love Diablo clones then it's going to be right up your alley. There are some bugs but they don't bring the game to a grinding halt."

Inte så dåligt

Har inte varit inne på ett tag så du får ursäkta att jag inte såg dina frågor. Och jag såg även att du köpt spelet och det kändes sådär. Ja hoppas spelet kan växa på en, själv ägnar jag åt Hellgate London.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Men Hellgate London är väl inget spel i samma stil som Titan Quest? Utan det är väl mer ett "first person shooter" spel, eller har jag fel?

Det är bara first person om du själv vill (så länge du inte spelar blademaster eller guardian, där kan du inte ha first person view )

(Det är förövrigt diablo-teamet som gjort spelet)

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Det är bara first person om du själv vill (så länge du inte spelar blademaster eller guardian, där kan du inte ha first person view )

(Det är förövrigt diablo-teamet som gjort spelet)

man kan ju vända och vrida hur som helst på argumenten, och om det är fps, mmo eller nåt annat har diskuterats sönder på olika forum. jag hoppas vi inte kommer göra det här.
men som förtydligande kan jag säga att oberoende vilken vy du väljer, inskrollat till förstapersons eller utskrollat till långt upp över axeln, så har du ett sikte som i shooters. du har ingen muspekare som du klickar på fiender med som i tex diablo eller titan quest.
detta gör att det, för mig iaf, får starka drag mot shooter-kategorin som andra spel inte har. men samtidigt finns det starka rpg-element samt andra. det är en liten mix av stilar som gör det svårt att klassa och är förmodligen därför diskussionen blivit så infekterad här och var. för vi måste klassa och sätta namn på allt, eller hur

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Tycker inte att Hellgate London verkar direkt kul. Har iof inte spelat det men sett videos på gamespot när andra gjort det. Det hela verkade så rörigt som typ quake action.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelAstrom
Hellgate: London some nån tidigare nämnde är riktigt kul. Släpps på fredag.

(Demon suger däremot)

Jag får inte ihop det. Du tycker att ett spel som inte släppts är riktigt kul, när du tycker demot suger?

Permalänk
Medlem

Jag hoppades på att Loki skulle vara roligt, eftersom jag har väntat på ett nytt Diablo. Men spel motorn eller vad det kallas i Loki är verkligen dålig. Jag skulle nog kunna ge det en 3-4/10 men inte högre.

Har däremot köpt Hellgate London, mycket påminner om Diablo 2. Var väldigt skeptisk till att det var en massa laser och sånt, men det är faktiskt riktigt roligt. Om jag skulle sätta betyg så blire nog 8/10

Permalänk

conan.
nytt spel med en hel del naket i sej.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Hm, Conan...de det verkar ju bra coolt Hoppas det även blir ett Diablo III...det vore najs.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.