Permalänk
Medlem

tror inte nån vet då den kommer lanseras 21;a september av dell för första gången officiellt.

Permalänk
Medlem

Jag har också ett hem-pc erbjudande på xps m1730:n. Netto landar den på ca 430 kr/mån, knappt 16 tkr på tre år.

Permalänk
Medlem

måste vare väldigt dåligt konfigurerad isf, låter för billigt för en sån laptop, föregångaren får på 19,5k standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vAYabo
måste vare väldigt dåligt konfigurerad isf, låter för billigt för en sån laptop, föregångaren får på 19,5k standard.

Mnjae, det är samma specar som Mikale Sundberg presenterade ovan. Brutto ligger den på 890kr/mån i 36 månader. Det blir väl en 32 tkr på 3 år. Rensa för lite ränta i leasingavtalet så kanske priset ligger på 28 tkr.

Permalänk

Mitt brutto ligger lägre, men jag betalar mindre skatt än dig. Slut summan för mig blir runt 15. inkl. förmånsskatt, exkl. utköp.

Permalänk
Medlem

Oh då skiljer det en del i pris. Ligger du under statliga skatten på 20% så borde priset ligga på en 24 tkr. Om det inte är ett sjukt restvärde i avtalet. Har man specat utköpspris för er?

Permalänk
Medlem

den kommer ju på fredag ingen som sett nått nytt skvaller eller bilder på den i veckan?

Permalänk
Medlem

Någon som hört något nytt om xps 1730. Skulle den inte släppas den 21 september ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton720
Någon som hört något nytt om xps 1730. Skulle den inte släppas den 21 september ?

Men blev givetvis försenad. :-/ Väntar med spänning på nytt besked om denna. Känns som det är lika bra o vänta tills den kommer innan man beställer någon ny bärbar.

Ska bli intressant o se vad priset hamnar på. Vet ju iallafall att en spec med Dubbla 8700M kommer att kosta skjortan. Eller borde iallafall det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Om någon hör/ser någon ny info om 1730 så hojta till!, väntar med spänning hur priset och prestandan kommer ligga på:-)

Såg själv på nått forum att det var någon som sa att den var uppskjuten till v44.. men fall det stämmer vet jag ej, ska se fall jag kan hitta länken

Nu har den kommit ut i USa...

http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?cs=19&kc=6...

Sjukt ful och dyr...:-(

Permalänk
Medlem

Bump!

Har nu beställt mig en 1730 (2.8GHz, 4GB ram), och skall få den om tre veckor enligt Dell. Är det någon här som har en motsvarande, och som har lust att ge ett utlåtande?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oslo
Bump!

Har nu beställt mig en 1730 (2.8GHz, 4GB ram), och skall få den om tre veckor enligt Dell. Är det någon här som har en motsvarande, och som har lust att ge ett utlåtande?

vad gick de på?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Stor och klumpig men enligt mej himla fräck

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
vad gick de på?

Den gick på 40.000 norska kronor (jag bor i Norge, därav mitt nick.. ), alltså ca 48.000 SEK.

Permalänk
Medlem

48K !!!

Saftigt värre, har du valt till en 50" plasma eller så? Eller den kanske kostar så mycket helt enkelt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
48K !!!

Saftigt värre, har du valt till en 50" plasma eller så? Eller den kanske kostar så mycket helt enkelt?

Den kostar bara så mycket helt enkelt

Ca 45K (inkl. moms) för själv maskinen i den konfigurationen jag beställt + lite extra för väska och utökad garanti.

Permalänk
Medlem

Hmm, gick in på Dell och valde 4GB, bästa hd osv, blir ändå bara drygt 30k. Men jag kunde inte välja någon annan processor än T7500 2.2 Ghz.

Men är det alltså sjukt mycket dyrare i Norge eller missar jag något?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Hmm, gick in på Dell och valde 4GB, bästa hd osv, blir ändå bara drygt 30k. Men jag kunde inte välja någon annan processor än T7500 2.2 Ghz.

Men är det alltså sjukt mycket dyrare i Norge eller missar jag något?

Välj "mindre och medelstora företag" istället för konsument så får du fler alternativ.

Permalänk
Medlem

Ah, där ser man. Så totalt ca 15k SEK extra för 2GB och några extra MHz, kändes inte helt prisvärt det där. Men kan man dra det på bruttolön eller rent av inte betala alls för det själv så är det klart värt.

Visa signatur