Crysis på Mac? någon testat?

Permalänk
Medlem

Crysis på Mac? någon testat?

Någon som testat köra Crysis (Demot/MP Betan) på en Mac, gärna en MacBook/MacBook Pro. Givetvis genom bootcamp med XP/Vista.

Frågar därför de blir en MacBook/Pro för min del som bärbar. Tänkte om de var spelbart till viss del eller något. Men nu har jag inte nuvarande laptop som speldator utan de har jag min stationära hemma till men vore kul om någon testat och se prestandan mm. Det är ju redan känt att Vista funkar mycket bättre på Mac genom bootcamp än på en PC dator.

/Northrider,

Permalänk
Medlem

På MBP'n så ska det gå ok, jag har liknande prestanda i min laptop och demot gick helt ok... har extremt svårt att tro att det ska funka på "vanliga" macbook dock

Permalänk
Sötast

Re: Crysis på Mac? någon testat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Det är ju redan känt att Vista funkar mycket bättre på Mac genom bootcamp än på en PC dator.

/Northrider,

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
På MBP'n så ska det gå ok, jag har liknande prestanda i min laptop och demot gick helt ok... har extremt svårt att tro att det ska funka på "vanliga" macbook dock

Okej, kruxet är att jag tycker MacBook i glänsade vitt är snyggast.. men vill ha MacBook Pros hårdvara:)
Men nu kommer uppdaterade MacBooks. där vanliga har max 4gb i ram och bättre grafik. Och MacBook Pro går att få med 2,6GHz CPU (ryktas om en update för Pro med Quad core men vi får se), läs mer: http://www.99.se/macnyheter/228210-macbook-far-santa-rosa-mac...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
?

Här har du en nyligen artikel om det i alla fall: http://www.idg.se/2.1085/1.128636

/Northrider,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorthRider
Okej, kruxet är att jag tycker MacBook i glänsade vitt är snyggast.. men vill ha MacBook Pros hårdvara:)
Men nu kommer uppdaterade MacBooks. där vanliga har max 4gb i ram och bättre grafik. Och MacBook Pro går att få med 2,6GHz CPU (ryktas om en update för Pro med Quad core men vi får se), läs mer: http://www.99.se/macnyheter/228210-macbook-far-santa-rosa-mac...

Här har du en nyligen artikel om det i alla fall: http://www.idg.se/2.1085/1.128636

/Northrider,

Är nya Macbooks ute ja, men fortfarande med en integrerad krets, X3100. Så inget Crysis ändå skulle jag tro.

Och tja, Macbook Pro var väl en av de få datorer i den testen med vettig hårdvara och prestanda.

EDIT: Macbook Pro, inte Vista, haha

Permalänk
Medlem

Tetsat på Macbook Pro i Vista. Gick inte helt ok, knappt spelbart i 1024x768 med medium på allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha okej, det är synd att inte Apple brassar på med lika kraftfull hårdvara i PC datorer.. till samma pris.. fatta vilka andelar Apple skulle ta från PC marknaden då

Står dock i lur om de blir Pro eller ej. Dock så är de stor prisskillnad. 13"aren och vitt är super snyggt tycker jag och lätt och smidig och ta med sig när man är ute och reser. Var och kände på båda idag på lunchen och vilken blodad tand man fick

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Tetsat på Macbook Pro i Vista. Gick inte helt ok, knappt spelbart i 1024x768 med medium på allt. [/QUOTE]

Vet du ca fps du fick? eller var de typiska lagg? kör på medium på min dator hemma idag, och har 2st 22" wide skärmar med upplösning 1680x1050 och har 30-40fps i demot. (AMD X2 3800+, 2GB RAM, 8800GTS 320MB, Vista Ultimate, DX10) Tycker jag får rätt bra, dock ospelbart på High i Demot men inte i MP Betan men dne var dock DX9 bara men men.

/northrider,[

Permalänk
Medlem

Det var inte på min burk så jag testade inte så mycket, han som hade den orkade inte spela demot pga den låga frame-raten iaf. MEN, jag tror att om man kör XP Bootcamp istället för Vista så skulle man nå upp till acceptabel fps för single player iaf. Kanske runt 20-25fps i 1024x768-medium.

Bara en spekulation från min sida.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha okej, får se hur de blir. Vanliga MacBooken i vitt är så snyggt, sedan köper man ju oftast inte bärbar som spelburk ändå:)

Tack för alla svar, kul att höra det är fullt möjligt i alla fall.

/Northrider

Permalänk
Medlem

Varför köper man en mac när man vill spela?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jobbar natt nu och har spenderat några timmar på youtube och macbook/macbook pro klipp, så just nu har man blodad tand för en macbook pro, speciellt nu när nya uppdaterade med 2,6Ghz har kommit. Dock är det mycket pengar men har bekant som är i USA just nu (kollade in lite macbooks igår förövrigt) och han skall dit fler ggr så då är de mer lönt att köpa en.

Hittade för övrigt ett klipp på youtube där en med en MacBook Pro 15" 2,4Ghz 4GB RAM, 256MB på grafiken. Och tycker de såg helt OK ut. Nu är kvaliten skit men tänkte mer på flytet/fps Medium-High kör han på, och hemma på stationära kör man på Medium rakt igenom så lutar starkt åt en MacBook Pro 15" med 2,6Ghz 2GB RAM, 256MB Nvidia grafik (kommer i så fall byta ut till 4GB och större HDD själv, blir billigare så)

http://www.youtube.com/watch?v=4dcXCdrnbbI

På min nuvarande bärbara Acer (Intel Core Duo 1,85Ghz, 1GB RAM, vista mm ATI grafik tror de är på 256mb men kan vara 128 också) så på low i crysis demot så är de ej spelbart.. för låga fps. Skall testa boota upp i XP och se om de blir prestanda ökning eller inte imorgon då man är ledig ändå.

Edit: Det som är bra med en MacBook Pro i så fall för min del är att de är spelbart på en del spel men man har inte en bärbar som primär speldator men fördel om de går då man är på resande fot

/northrider,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Varför köper man en mac när man vill spela?

Varför skulle man inte göra det? Klarar ju alla spel som en PC med liknande prestanda klarar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Varför skulle man inte göra det? Klarar ju alla spel som en PC med liknande prestanda klarar.

Känns lite dumt att köpa en mac om man är en gamer... Mindre valmöjligheter av ens specs, tillbehör osv. Mac har ju bara tre grafikkort att välja mellan och ingen DX10. Visst klarar en mac spelen, men en PC's prestanda är högre.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Känns lite dumt att köpa en mac om man är en gamer... Mindre valmöjligheter av ens specs, tillbehör osv. Mac har ju bara tre grafikkort att välja mellan och ingen DX10. Visst klarar en mac spelen, men en PC's prestanda är högre.

Geforce 8600M GT har både DX10 och bör klara av crysis. Intel GMA X3100 har visserligen DX10 men hur bra det klarar crysis vet jag inte, kanske på väldigt väldigt låga inställningar.