Apple uppdaterar sina bärbara datorer med Santa Rosa

Permalänk
Melding Plague

Apple uppdaterar sina bärbara datorer med Santa Rosa

Kort efter lanseringen av Mac OS X Leopard har Apple nu uppdaterat sina bärbara Macbook-datorer med Intels plattform Santa Rosa.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

aj då

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Avstängd

Tycker dom borde få köra sitt eget race.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Av nyheten att dömma låter det ju som om MacBook Pro inte haft Santa Rosa innan. Men det har ju funnits där sedan i våras.

Edit:
MacBook får Santa Rosa och MacBook Pro får 2,6 GHz CPU-uppgradering.
Inte att båda får Santa Rosa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Tycker dom borde få köra sitt eget race.

Vad menar du? Gör dom inte det?

Permalänk

Apple har varit snåla med grafikminnet som vanligt, Intel GMA X3100 with 144MB shared with main memory.
Annars är det nog ett väldigt bra läge att köpa en macbook nu, då det nog dröjer länge till nästa uppgradering.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en dator med bra grafikkort så kanske det är en klok idé att köpa just en sådan och inte gå och vara sur på att det finns folk som inte har behov av detta.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Självklart, problemet är bara att Apple har dåligt utbud.

Jag har inte påstått att grafikkortet i den nya macbooken är dåligt, bara att Apple som vanligt är snåla med minnet.
Lite mer minne och så hade den nya macbooken varit ett givet val för många fler än nu. Samma grafikkrets med 128MB dedikerat + 128MB lånat ramminne hade räckt.
Som en paviltion har: http://www.tomshardware.se/datorer/barbara_datorer/20070712/v...
Var för övrigt det jag hade förväntat mig av nästa macbook, för spel passar en macbook pro bättre.
*edit*
Jag har inte heller påstått att den nya macbooken är dålig, utan snarare att det nu är rätt tid att köpa en. Men man skall alltid vara kritisk mot "brister" på en produkt, oavsett vem tillverkaren är.
Jag ser minnesmängden som en brist, dock inte tillräckligt stor för att jag inte skulle köpa en macbook, om jag nu nyligen inte hade köpt en beg bärbar dator. (vilket är orsaken till varför jag inte beställer en macbook nu)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

För min del så blir det nog en macbook då inom en snar framtid.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk

Om Apple bara kunde uppdatera den svenska Apple store också så vore det fint

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MacBook i januari....

Permalänk
Inaktiv

Kom igen och så MacMini då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
Kom igen och så MacMini då!

Det hade varit jeavligt niceeeeee....

Permalänk
Medlem

Minin uppdaterades ju i samband med releasen av de nya Ipodarna....