Misco.se - Mycket bra site och service!

Permalänk

Misco.se - Mycket bra site och service!

Hejsan.

Tänkte som omväxling skriva en positiv tråd i denna avdelning, till skillnad från alla andra trådarna.

Jag beställde PSP XI på en söndag och fick det på tisdag (snabbt), men upptäckte sedan att PSP X2 var senare, med lite andra coola funktioner man gärna ville ha, samt att det var billigare än XI med. Detta upptäckte jag först när det andra paketet skickats, så jag funderade på om man skulle ångra eller ej, men jag ångrade det och begärde RMA.

Så jag mailade misco.se på måndagen, och fick RMA typ nån timma efteråt. Det första jag gjorde när jag löste ut paketet var att fixa allt med RMA och skicka tillbaka som rekommenderat brev, och typ dagen efter så hade dom paketet. Då hade jag lagt en ny order på PSP X2 på måndag kväll, och fick det på onsdagen (återigen en dag frakttid.)

När paketet med RMA XI kommit fram och mitt X2 kommit hit så dyker en ny faktura upp i brevlådan för XI. Jag valde nämligen att betala mot faktura, och betalade bara frakten på 75 SEK av PSP XI som följde med hit, och det blev nåt autoutskick för resterande belopp, men jag mailade dom och direkt så fixade dom detta utan problem.

Det jag inte skrivit här ovan är att jag haft en hel del mailkorrespondens med dom också, om hur RMA funkar, vad jag ska betala, hur allt krediters och så vidare. Mina svar har alltid kommit 0-1 timme efter dom öppnat sin support (d.v.s senast 09.00 på morgonen senast) och har jag sedan repliat har dom svarat direkt. Så på i princip ½ vecka så har jag:

- Fått felbeställd vara orsakat av mig själv.
- Beställt rätt, reklamerat den andra, fått den nya.
- Fått cirkus 10-11 mail från supporten direkt.
- Fått en felkreditering tillrättad.

Det var dock visst uppehåll här och där då fel-fakturan inte kom förrens en vecka senare, men räknat i arbetsdagar så rör det sig om 3-4 dagar totalt. Jag är mycket nöjd kund hos misco.se och kommer handla mer där. Snabb frakt, billigt, trevlig support, bra bemötande. Tummen upp!

Fotnot. XI kostade 1176 kr med frakt, X2 1008 kr med frakt, så 75 SEK hit, 80 SEK RMA = 155 i mellanskillnad. så jag tjänade till och med några kronor på att returnera mot den senare versionen..

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Låter trevligt fast man klyddar

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
Låter trevligt fast man klyddar

Klyddar?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Klyddar?

Erik

Dialektal skånska för ordet kladdar.

Permalänk
Avstängd

Jag flyttade till skåne ett tag jobbade på en båt där

EN elektriker kom o snacka med mej på österlenmål i flera timmar
jag förstod inte ett ord vad karln sa satt bara o nicka o garva...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Klyddar?

Erik

tja, att man gör misstag osv

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Dialektal skånska för ordet kladdar.

Haha jasså. Ja men även en själv gör fel ibland, och tur att dom fixade det snabbt och bra. 155 i frakt tur o retur kan jag ta för mitt misstag.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

hehe, sånt händer

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Lagt ett par beställningar från Misco där de legat bra
till i pris. Snabba leveranser dagen efter.
Så långt, tummen upp.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att markbutiken är sjukt seg och man får vänta onödigt länge i kö men annars så tycker jag att deras kundservice är skitbra.

Permalänk
Medlem

Jo Misco är jag klart nöjd med, har beställt flera ggr därifrån och det har alltid varit snabb leverans (fram till dörren) och inget strul, precis som det ska va..

Permalänk
Medlem

Tycker bara deras sida är så svårnavigerad
Faller lite där för min del! Kul att det löste sig bra för TS.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Jag är också väldigt nöjd med Misco än så länge. Har handlat en extern hårddisk där och när jag kommer hem till Sverige i April så kommer förmodligen min order för en uppgradering av datorn att hamna hos just Misco

Bra priser och relativt låg frakt har de så vitt jag vet. Leveranstiden var också rimlig, fast bor man i norra sverige så kan man verkligen inte begära för mycket, posten har en tendens att strula med paket som hamnar i Ånge. :/

Visa signatur

- Rasande Joel