Permalänk

Hur mycket kan jag överklocka prollen?

Hej,

Hur mycket kan jag överklocka min Q6600 med mitt Asus P5N-E SLI moderkort? Jag skulle vilja att min minnen och fsb fortförande 1:1.
Hela systemet står i min signatur.

Moderkort info: http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=1474&l1=...

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Avstängd

Hur ska vi kunna veta hur mycker du kan överklocka just din prolle...

Du kanske skulle försöka klocka lite först och se hur mycket du får upp den i först innan du ställer en så dum fråga..:!!!

Permalänk

Om jag säger så här...
Är det möjligt att få upp den till 3.5GHz? Då jag egentligen bara vill ha den till ~3.3Ghz.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Eftersom alla processorer klockar olika bra så är det enda sättet du kan få svar på din fråga genom att testa själv.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk

Men frågan är hur om fsb är satt på 1333mhz och multipen på 9. Det är väl max, alltså 3GHz?

Eller är det nått jag missat...

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Men frågan är hur om fsb är satt på 1333mhz och multipen på 9. Det är väl max, alltså 3GHz?

Eller är det nått jag missat...

Bara för att det står FSB max 1333 behöver du inte bry dig om detta.
Det är bara att klocka på. Kom ihåg att ställa in allt bara såatt inte grafikkortet eller annan hårdvara tar skada av din överklock. Lycka rill.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Kan du utveckla lite...
Jag är ganska ny med överplockning. Hur ska man göra och vad ska jag ändra på?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

rimlig 24/7-klock är väl någonstans mellan 3,2 och 3,6 ghz. för instruktioner om hur du ska gå tillväga, läs faq:en.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Kan du utveckla lite...
Jag är ganska ny med överplockning.

HAHA

Permalänk
Medlem

Alltså om du har FSB 333 så blir CPU,ns FSB 1333
333x4=1333, men du kan ju klocka FSB högre än så.

Dock är helt borta på Nvidia baserade moderkort, så har ingen anning hur högt man kan klocka.
Vilken klock beror ju också på vilken Q6600 du har (stepping)

Läs denna http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
och allt blir klart såsom solen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300