Ursprungligen inskrivet av JaTack
tekwar;
Nu är det ju dock som så att dem skickar inte ett paket med en fraktsedel, utan fraktsedeln skickar dem i ett vanligt kuvert, du säger att paket inte är postens starka sida, något jag kan hålla med om, men posten och brev = bra. Alltså tar jag detta som att datorbutiken inte har skickat, eller skickade idag, min fraktsedel.
"Men varför inte bara göra en returanmälan direkt till DB med en ordentlig felbeskrivning/returanledning, kryssa i att du vill ha en fraktlapp och sedan skicka iväg den?"
Jag förstår inte vad du menar med det där, är det inte PRECIS så jag har gjort? Jag har gjort en riktigt ordentlig felbeskrivning/returanledning, jag har kryssat i att jag vill ha en fraktsedel, och så fort jag får min fraktsedel ska jag även skicka iväg min defekta hårddisk. Eller hur menar du att jag ska göra? Skicka min defekta hårddisk innan jag har fått min förbetalda fraktsedel?
Visst, jag skulle kunna ta fram kameran och börja fota upp felet, den trasiga strömbrytare, men jag tror inte att problemet ligger i att dem inte vet vad som är fel.
Enligt mig har jag varit tydlig och trevlig. Jag är väl den stackarn som är 1/100 fallet.
Nja, brev är inte deras starka sida heller då A-post kan komma fram före B-post, vilket ska ta längre tid än A-post för att komma fram.
Jag säger inte att du måste fota eller något sådant, det var vad jag gjorde för att underlätta lite...jag beskrev bara mitt fall.
Givetvis ska du inte skicka innan du fått fraktlappen, har den inte kommit inom iaf ett par dagar så kan man alltid maila och höra efter ifall de skickat den, de kan ju haft fullt upp så de inte hunnit med.
Det jag menade var att du kunde skippat telefonsamtalet då det var en lång kö, och gjort returanmälan på en gång då det uppenbart var ett måndagsexemplar.
Och måndagsexemplar kan hända även de bästa tillverkarna.
Själv köpte jag en e-sata premium version av wd mybook, är mycket nöjd med den.
Datorbutiken.com; Givetvis ska den som sitter i en kundtjänst kunna agera proffessionellt hur än kunden beter sig, men ibland så kan man ju fela pga av en dålig dag, stress mm.
Det vet jag av egen erfarenhet under de år jag jobbade i en leksaksaffär med "jobbiga" kunder efter Jul, man försökte hålla masken men ibland så krackelerade den och föll av.
Ingen är ju mer än människa, och Errare humanum est.
Har man jobbat i butik och sålt varor, så har man nog sålt iväg rätt mycket som inte fungerat och bytt ut mot nya som inte fungerat.
Men har man inte den erfarenheten av att det faktiskt finns rätt många måndagsexemplar, så blir man ju rätt frustrerad över att det man köpt och kanske betalat dyrt för inte fungerar.
Men vem har inte varit med om det?
Jag har köpt många måndagsexemplar, och sålt en hel del med som sagt.
90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.