DatorButiken har förlorat ännu en kund!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaTack
tekwar;
Nu är det ju dock som så att dem skickar inte ett paket med en fraktsedel, utan fraktsedeln skickar dem i ett vanligt kuvert, du säger att paket inte är postens starka sida, något jag kan hålla med om, men posten och brev = bra. Alltså tar jag detta som att datorbutiken inte har skickat, eller skickade idag, min fraktsedel.

"Men varför inte bara göra en returanmälan direkt till DB med en ordentlig felbeskrivning/returanledning, kryssa i att du vill ha en fraktlapp och sedan skicka iväg den?"

Jag förstår inte vad du menar med det där, är det inte PRECIS så jag har gjort? Jag har gjort en riktigt ordentlig felbeskrivning/returanledning, jag har kryssat i att jag vill ha en fraktsedel, och så fort jag får min fraktsedel ska jag även skicka iväg min defekta hårddisk. Eller hur menar du att jag ska göra? Skicka min defekta hårddisk innan jag har fått min förbetalda fraktsedel?

Visst, jag skulle kunna ta fram kameran och börja fota upp felet, den trasiga strömbrytare, men jag tror inte att problemet ligger i att dem inte vet vad som är fel.

Enligt mig har jag varit tydlig och trevlig. Jag är väl den stackarn som är 1/100 fallet.

Nja, brev är inte deras starka sida heller då A-post kan komma fram före B-post, vilket ska ta längre tid än A-post för att komma fram.

Jag säger inte att du måste fota eller något sådant, det var vad jag gjorde för att underlätta lite...jag beskrev bara mitt fall.

Givetvis ska du inte skicka innan du fått fraktlappen, har den inte kommit inom iaf ett par dagar så kan man alltid maila och höra efter ifall de skickat den, de kan ju haft fullt upp så de inte hunnit med.

Det jag menade var att du kunde skippat telefonsamtalet då det var en lång kö, och gjort returanmälan på en gång då det uppenbart var ett måndagsexemplar.
Och måndagsexemplar kan hända även de bästa tillverkarna.

Själv köpte jag en e-sata premium version av wd mybook, är mycket nöjd med den.

Datorbutiken.com; Givetvis ska den som sitter i en kundtjänst kunna agera proffessionellt hur än kunden beter sig, men ibland så kan man ju fela pga av en dålig dag, stress mm.
Det vet jag av egen erfarenhet under de år jag jobbade i en leksaksaffär med "jobbiga" kunder efter Jul, man försökte hålla masken men ibland så krackelerade den och föll av.
Ingen är ju mer än människa, och Errare humanum est.

Har man jobbat i butik och sålt varor, så har man nog sålt iväg rätt mycket som inte fungerat och bytt ut mot nya som inte fungerat.
Men har man inte den erfarenheten av att det faktiskt finns rätt många måndagsexemplar, så blir man ju rätt frustrerad över att det man köpt och kanske betalat dyrt för inte fungerar.

Men vem har inte varit med om det?
Jag har köpt många måndagsexemplar, och sålt en hel del med som sagt.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Avstängd

Tycker datorbutiken är en mycket dålig affär har gett dom hur många chanser som helst lång leveranstid grymt sura ohjälpsamma support killar
skickade sist in en RMA för ett grafikkort åt svägerskan

Efter 10 dar ingen rma lapp ännu fick säga till dom igen att skicka ut en lämnade telefonnummer och allt men ingen ringer upp och säger visst det fixar vi blabla...

Fick köpa ett billigt gfxkort åt henne för att hon ska kunna använda sin nya dator köpt ifrån datorbutiken.hennes första!!!

Dom kan inte liksom skicka en ersättningsgrejj direkt av billigare slaget så folk ifråga kan köra igång med sin nyinköpta dator lr nå sånt...

Jaja !!!

Permalänk

Hoppas du uttryckte dig bättre mot supporten dock skrotnisse22, för det där var föga svårläst.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Avstängd

vaddå svårläst är du blind lr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
vaddå svårläst är du blind lr?

Japp jag är blind. Därför är det svårläst.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
Tycker datorbutiken är en mycket dålig affär har gett dom hur många chanser som helst lång leveranstid grymt sura ohjälpsamma support killar
skickade sist in en RMA för ett grafikkort åt svägerskan

Efter 10 dar ingen rma lapp ännu fick säga till dom igen att skicka ut en lämnade telefonnummer och allt men ingen ringer upp och säger visst det fixar vi blabla...

Fick köpa ett billigt gfxkort åt henne för att hon ska kunna använda sin nya dator köpt ifrån datorbutiken.hennes första!!!

Dom kan inte liksom skicka en ersättningsgrejj direkt av billigare slaget så folk ifråga kan köra igång med sin nyinköpta dator lr nå sånt...

Jaja !!!

Ledsen, men detta är vad jag menar i mitt första inlägg med att det är lättare att få den hjälp man behöver av en support per brev/e-mail om man skriver korrekt.

Stavfel brukar inte göra så mycket, däremot är text utan pauser och slut inget bra.

Det blir väldigt svårläst, och jobbigt att läsa.

Komma och punkt, de är läsarens bästa vänner.
Dåliga förkortningar och slang, de är läsarens värsta fiender.

Hmm, jag kanske ska ta det med mina elever på jobbet?

Ja, jag vet att jag tillhör de som hatas allra mest här...språkpolisen.
Men de behövs ibland, precis som den riktiga Polisen.

Visa signatur

JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Ledsen, men detta är vad jag menar i mitt första inlägg med att det är lättare att få den hjälp man behöver av en support per brev/e-mail om man skriver korrekt.

Stavfel brukar inte göra så mycket, däremot är text utan pauser och slut inget bra.

Det blir väldigt svårläst, och jobbigt att läsa.

Komma och punkt, de är läsarens bästa vänner.
Dåliga förkortningar och slang, de är läsarens värsta fiender.

Hmm, jag kanske ska ta det med mina elever på jobbet?

Ja, jag vet att jag tillhör de som hatas allra mest här...språkpolisen.
Men de behövs ibland, precis som den riktiga Polisen.

Mmm. Särskilt kul är det när språkpoliserna inte sköter sig själva.
..språkpolisen. Det brukar vara stor bokstav efter punkt.
Men de behövs ibland, precis som den riktiga Polisen. Polisen med stor bokstav mitt i meningen. Där bör det vara liten bokstav.
Ta det med dina elever.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Min värld går under.

Men, det kan ju även vara ett exempel på hur det inte ska vara?!

Visa signatur

JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Min värld går under.

Men, det kan ju även vara ett exempel på hur det inte ska vara?!

Japps. Fast du har ändå rätt om polisen. Skriver man om myndigheten, så skriver man Polisen. Skriver man om polisen som mitt i gatan går, så är det polisen.
Jag ville bara vara besserwisser lite grann. (Det är ännu värre än att vara språkpolis)

Edit/ Jag ber moderator om ursäkt, högst off topic.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Hej alla igen!

I fredags skickade jag in min defekta hårddisk nr2. Jag har även mail-växlat med db mannen(som han kallas här på sweclockers) och han har lovat mig att personligen se till att detta ska bli bra. Han LOVADE även mig att så fort de fick in min defekta hårddisk skulle de/han kolla den. Han LOVADE även att Innan de skulle skicka en ny hårddisk skulle de ÖPPNA upp en ny kartong, se till så att allt var bra, de skulle även provköra den för att säkerhetsställa att allting var frid och fröjd. Detta lovade han mig den 29:e Oktober, alltså nu i måndags.

Därför blev jag förvånad när jag fick ett mail för ett par dagar sedan att datorbutiken.se hade tagit undan en ny hårddisk och att den väntades på att bli skickad. Detta var inte enligt db mannens beskrivning, trodde även att han skulle maila mig innan de skickade en ny.

Hur som helst brydde jag mig inte så mycket, då jag trodde att problemet äntligen var löst, och att jag ÄNTLIGEN skulle få en hårddisken jag beställde för snart 1 månad sedan. Jag kunde inte ens tänka tanken att även hårddisk nr 3, den som jag fick idag, skulle vara exakt likadan som de tidigare hårddiskarna, alltså defekt. Notera att db mannen hade gett mig sitt ord på att han skulle se till att de skulle packa upp och provköra hårddisken innan de skickade den till mig.

Jag citerar här hans kommentar när han fick reda på att de hade skickat en ny hårddisk till mig.

"Jag har bett ansvarig tekniker hos oss hålla utkik efter din retur, så det förvånar mig mycket att det nu finns en ny disk att hämta ut på ditt postkontor speciellt med tanke på att vi inte skulle skeppa någon sådan alls i avvaktan på utredning av knappen. Hämta ut disken, kolla status på den och maila mig, så skall jag kolla med teknikern hur det kan komma sig att du fått en ny disk i mellantiden."

Tja,,, jag har kollat statusen, och kan inte mer än bekräfta att även denna är defekt.

Här är även en länk på hårddisken
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2003589772753341340

Alla datorbutiken älskare, alla som hyllar db mannen till skyarna. Tycker ni att det är jag som gör fel? Ska man verkligen behöva vänta i 1 månad på att få en felfri vara?

Med vänlig hälsning Marcus

Permalänk
Medlem

Haha, funderar starkt på att bli religös efter detta ju, brukar inte bli bönhörd sådär

Har datorbutiken gjort fel? Ja, självklart! Är det något att hålla på att gnälla så in i förbannat över? Nej. Det är fortfarande min åsikt. Det är inte särskilt svårt att räkna ut vad som hänt den senaste returen. DB-mannen har instruerat tekniker att göra vissa saker när din retur kommer in. Tekniker är sjuk, borta eller glömmer helt enkelt i hastigheten bort vad han/hon/den/det/de skulle göra när din retur kommer in eftersom de säkerligen är överbelamrade med jobb.

Inget konstigt i det. Och det är ju inte som att datorbutiken försöker ignorera dig, lura dig eller på annat sätt med flit förstöra för dig. Det hade i så fall varit något att klaga över!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Haha, funderar starkt på att bli religös efter detta ju, brukar inte bli bönhörd sådär

Har datorbutiken gjort fel? Ja, självklart! Är det något att hålla på att gnälla så in i förbannat över? Nej. Det är fortfarande min åsikt. Det är inte särskilt svårt att räkna ut vad som hänt den senaste returen. DB-mannen har instruerat tekniker att göra vissa saker när din retur kommer in. Tekniker är sjuk, borta eller glömmer helt enkelt i hastigheten bort vad han/hon/den/det/de skulle göra när din retur kommer in eftersom de säkerligen är överbelamrade med jobb.

Inget konstigt i det. Och det är ju inte som att datorbutiken försöker ignorera dig, lura dig eller på annat sätt med flit förstöra för dig. Det hade i så fall varit något att klaga över!

Vet du vad? Jag ger fan i vad som händer borta i datorbutikens butik. Jag skiter i om dem har mycket att göra, om teknikerna är sjuka och så vidare. Jag har fått 3 trasiga hårddiskar och har snart fått vänta i 1 månad och det kan dem inte ha någon ursäkt mot. Men du tycker inte att det är något att klaga över, du tycker att det är något som man ska räkna med när man som konsument beställer saker?

Du behöver för övrigt inte skriva saker i stil med att jag ska sluta klaga. Du behöver inte läsa om du inte vill. Jag skriver i en forum del, om du inte märkt det, som är Till för att sådana här saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet du vad? Jag ger fan i vad som händer borta i datorbutikens butik. Jag skiter i om dem har mycket att göra, om teknikerna är sjuka och så vidare. Jag har fått 3 trasiga hårddiskar och har snart fått vänta i 1 månad och det kan dem inte ha någon ursäkt mot. Men du tycker inte att det är något att klaga över, du tycker att det är något som man ska räkna med när man som konsument beställer saker?

Du behöver för övrigt inte skriva saker i stil med att jag ska sluta klaga. Du behöver inte läsa om du inte vill. Jag skriver i en forum del, om du inte märkt det, som är Till för att sådana här saker.

Du inser att det du skriver är:
"Jag skiter i allt annat, det är bara JAG som är viktig, JAG, JAG, JAG!
Alla ska göra precis som JAG tycker! De enda som får svara MIG är de som tycker att JAG, JAG, JAG har rätt!"

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
Du inser att det du skriver är:
"Jag skiter i allt annat, det är bara JAG som är viktig, JAG, JAG, JAG!
Alla ska göra precis som JAG tycker! De enda som får svara MIG är de som tycker att JAG, JAG, JAG har rätt!"

öh...? Det är olyckligt om du misstolkade mitt inlägg så mycket. Det ända jag tycker är att datorbutiken har misslyckats totalt i mitt fall. Är det verkligen så konstigt att man blir förbannad när man blir lovad saker som inte blir så som det är sagt, att man får 3 hårddiskar som det är fel på och att det tar så pass lång tid som det har gjort?

Förstår inte varför folk verkar bli sura på mig, varför tar ni åt er när jag klankar ner på datorbutiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag tycker absolut att man ska klaga på det. Hos butiken! Inte gnälla på ett forum och rekommendera folk att inte handla där på grund av den saken. Det är aningen mycket dramaqueen över det hela.

Som du så korrekt säger så är det här ett forum och inte din privata gnällblogg, så du får faktiskt finna dig i att bli motsagd.

Jag rekommenderar härmed alla att handla hos datorbutiken!!! Speciellt om de lovar att skicka en fjärde trasig hårddisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Jo, jag tycker absolut att man ska klaga på det. Hos butiken! Inte gnälla på ett forum och rekommendera folk att inte handla där på grund av den saken. Det är aningen mycket dramaqueen över det hela.

Som du så korrekt säger så är det här ett forum och inte din privata gnällblogg, så du får faktiskt finna dig i att bli motsagd.

Jag rekommenderar härmed alla att handla hos datorbutiken!!! Speciellt om de lovar att skicka en fjärde trasig hårddisk

Och även hos butiken har jag klagat. Du tycker att jag gnäller, och jag tycker att jag skriver som det är. Du kanske inte tycker det, men det finns säkert folk som mer än gärna vill veta sånna här saker, och hur butiker behandlar sina kunder.

Gnällblogg? Som jag skrev tidigare så skriver jag bara precis som det är, du har valmöjligheten att läsa det om du vill, om du tycker att jag gnäller för mycket, strunta i att läsa det då.

....

Permalänk
Medlem

Det är klart att det är befogat om han har fått TRE trasiga hårddiskar, och dessutom blivit lovad en felfri som ska kollas INNAN den går iväg, och han ändå får en trasig. Hade det varit t.ex dataprince han hade handlat av så hade ju alla varit överrens om att det var befogad kritik. Nu uppkom väl dock inte tråden efter 3 diskar, så huruvida den var befogad när den skapades låter jag vara osagt, men nu är den det definitivt.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

JaTack - jag har mailat dig och förklarat vad som i min mening skett, men jag svarar öppet även här då detta nu fått visst allmänintresse.

Låt oss börja med hårddisken.. Hårddisken har av allt att döma en ny konstruktion där knappen bytts ut mot en diod, något vi efterlyst mer information kring men hittills inte fått. Manualen på engelska har ny lydelse på denna punkt, men den svenska har inte översatts på motsvarande sätt. Disken startar/stoppar med datorn, och den knapp du tryckt på är alltså ingen knapp, även om den ser ut och kan tas för en knapp, utan en diod som ser ut som en knapp som man kan trycka på och uppenbarligen trycka sönder hyfsat enkelt. Min gissning är att man återanvänt delar av den gamla konstruktionen..

Vi har packat upp 16 diskar på lager för att hitta någon som inte var "sönder", inte lyckats och därmed reserverat dem alla. Mot mina instruktioner har teknikern ansett detta tillräckligt och inte bevakat ankomst av din retur som jag bad honom om, och förutsåg inte att kollegan på inköpsavdelningen fick en brist på dessa diskar och köpte in ett gäng ytterligare. Detta fick din retur att snabbehandlas och vända i dörren då vår returhantering på gott och ont (ont i detta fall) är bland de snabbaste på marknaden avseende komponenter..

För ett år sedan hade vi förmodligen inte ens (och detta skäms jag för än i denna dag) hunnit titta på den första av dina diskar, nu har du inom loppet av ca en månad nu fått hela tre diskar utbytta med vändande post. Jag har i mitt sista mail till dig erbjudit dig en större disk av alternativt fabrikat utan pristillägg, en fraktfri leverans till kommande ordertillfälle och ett par biobiljetter för att lösa upp situationen på ett bra sätt. Min uppriktiga ursäkt har du redan fått, och jag ser fram emot ditt svar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Vad gnällspi... trådskaparen inte vill inse är att det är skillnad på att gnälla och klaga. Hade han skrivit ett inlägg och klagat på att datorbutiken skickat en trasig hårddisk till honom 2 gånger så hade han aldrig fått mothugg. Istället gnällde han genom att uppmana alla att inte handla på datorbutiken på grund av hans 2 diskar, där det ändå framgår tydligt att datorbutiken faktiskt försöker hjälpa till.

För om man ska sluta handla hos en butik på grund av en så enkel sak vad ska man då göra med butiker som skiter i sina kunder på riktigt? Granatgevär?

Undrar om man kan muta db-mannen med stor summa pengar för att få en fjärde trasig hårddisk skickad...

Permalänk
Medlem

Eftersom trådskaparen påstår dioden är en knapp, vem här blir förvånad om han är oförsiktig och tryckt itu alla själv, och försöker klandra DB? *räcker upp allt som går*

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Det här ser nu dock ut att bli löst på ett riktigt bra sätt. Som det framgår av db mannens inlägg så har Western Digital alltså gjort en produktändring på Mybook hårddisken och tagit bort knapp funktionen men har kvar "knappen". Detta är någon som varken jag eller datorbutiken först trodde, och det gick alltså för att vara en defekt hårddisk.

Nu när vi vet allting så får jag finna mig i att det inte längre finns någon knapp.

Jag har även bett db mannen om ursäkt då jag inser att han har hjälpt mig mycket mer än vad han igentligen skulle behövt. En eloge till db mannen och datorbutiken nu i slutändan.

/Marcus

Permalänk
Inaktiv

måste säga att folk måste ha hafft otur eller nåt jag ahr haft problem 1 gång från dom o det var fel på grafikkort och det fick jag utbytt fort och smidigt så jag har inget ont om dom men vist Komplett e gruggit bra oc trevliga o men nästa bestälning ska datorbutiken få från mig pga priset

Permalänk
Medlem

Har beställt ganska mkt av Db på sista tiden och det ända som jag kan anmärka på(eller min son gör det^^) är att dom bara har haft SVARTA godisar,som han nästan spyr av^^:) vart tog dom andra olika färgena vägen?:):):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Jag fick ett tiotal mintgodisar med mitt nya moderkort som jag fick på RMA(hade ingen aning att man fick godisar då med?! ).
De svarta lakritsgodisarna är ju goda de med, älskar lakrits

Så DB mannen, du får hälsa de som packar och tacka.

Visa signatur

JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Bra att det löste sig tillslut. Sist jag beställde en HP 22" plattskärm fick jag dock vänta över 3 veckor för att få reda på att skärmen hade utgått från deras sortiment. Det stod dock att de skulle få in fler datum X preliminärt, så jag ska nog inte gråta för mycket.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Eftersom trådskaparen påstår dioden är en knapp, vem här blir förvånad om han är oförsiktig och tryckt itu alla själv, och försöker klandra DB? *räcker upp allt som går*

Trådskaparen verkar ju vara en "skrika mycket, tänka lite" människa så jo. Borde ju ta ca 2 minuter att inse att en diod inte är en knapp, eller läsa i manualen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Trådskaparen verkar ju vara en "skrika mycket, tänka lite" människa så jo. Borde ju ta ca 2 minuter att inse att en diod inte är en knapp, eller läsa i manualen.

o i den svenska manualen så verkar det stå fel.

Permalänk

Western har nu tydligen insett att konstruktion/design är ett problem. Kommande MyBook 2 har en vertikal ljuslist istället för en rund stor knappliknande diod..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
o i den svenska manualen så verkar det stå fel.

Vem fan läser svenska manualen? Har man ju sen länge fattat att de som översätter är idioter, aldrig läst en svensk manual som var korrekt. Slutade läsa svenska manualer för att få hjälp när jag var 12, ungefär då man lärt sig tillräckligt med engelska för att läsa de engelska manualerna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vem fan läser svenska manualen? Har man ju sen länge fattat att de som översätter är idioter, aldrig läst en svensk manual som var korrekt. Slutade läsa svenska manualer för att få hjälp när jag var 12, ungefär då man lärt sig tillräckligt med engelska för att läsa de engelska manualerna.

Många läser svenska manualen. Fler än vad du verkar tro.
Många är väldigt dåliga på tekniska benämningar på det engelska språket. Ofta den lite äldre generationen dock.
Själv läser jag inte manualer alls. Att man ska förvänta sig att manualen på svenska är fel och läsa den engelska för att inte göra fel tycker inte jag är något man kan kräva av konsumenten precis. Jag håller med dig om att man bör insé att det inte är en knapp även utan manual. Problemet kan ibland uppstå när man tidigare haft en modell som ser likadan ut där man har ändrat på designen / funktionen.