Permalänk
Medlem

Mafia 2

Har vart lite aktiv vid moppen nu ett tag, så jag har knappt rört datorn på ett halvår :/

Vad har hänt med Mafia 2? E det under konstruktion fortfarande, eller har dom lagt ner alltihopa??

Permalänk
Medlem

Inte hört något om det på ett tag. Synd eftersom Mafia 1 är ett av tidernas bästa spel, utan tvekan.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Sötast

Var aldrig under konstruktion så vitt jag vet =/

Permalänk
Medlem

Va!? Jag har för mej att dom pratade om det o att det tillochmed började konstrueras, men sen försvann jag från datavärlden ett tag..

Håller verkligen med om att mafia var ett av de bästa spel någonsin.. Vill ju ha 2:an!! :/

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att de stoppar efter 1:an. Slipper det bli som med alla andra spel att man pumpar ut 2 miljoner uppföljare bara för att tjäna pengar.

Permalänk

Alla borde veta vad som händer i slutet på Mafia. Borde det inte vara svårt att göra en andra del då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Tycker det är bra att de stoppar efter 1:an. Slipper det bli som med alla andra spel att man pumpar ut 2 miljoner uppföljare bara för att tjäna pengar.

finns vissa tillfällen där uppföljaren blivit bättre, har dock inget i spel världen med i film världen tycker många att terminator 2 är bättre än 1an.

mafia 2 kan nog bli bra OM tillverkarna vill tjäna pengar för ingen köper ju ett spel som är dåligt?
dock kan det bli som du säger att många köper spelet i blindo för att 1an var så bra!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Tycker det är bra att de stoppar efter 1:an. Slipper det bli som med alla andra spel att man pumpar ut 2 miljoner uppföljare bara för att tjäna pengar.

Mjo, jag håller faktiskt med dig.
Men nu har det visserligen gått några år, så jag skulle nog köpa spelet om det kom ut

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Men vet ngn om det egentligen är under konstruktion eller?? Annars får man ju mejla jävlarna o be dom ta ur tummen ur röven o sätta igång..

Permalänk
Avstängd

Visst alla vet hur Mafia slutar, men ingen som tänkt att det är bara så där 30år som rusar förbi i slutet?

Så det kanske hände något under dom åren... självklart finns det möjlighet för en 2:a

Men det som gör Mafia till ett mästerverk enligt mig är atmosfären i spelet, typ årtiondet det utspelar sig i, inga rally bilar eller super vapen.. tveksamt att 2:an skulle bli lika stort.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

2:an skulle ju kunna ustpela sig i en annan mafiatät stad kanske under samma tid?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Friska upp minnet på en som glömt bort hur Mafia slutar är ni snälla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Friska upp minnet på en som glömt bort hur Mafia slutar är ni snälla

SPOILER!

SPOILER!

SPOILER!

Personen som man är i spelet (Tommy hette han väl?) blir dödad när han vattnar sin gräsmatta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Friska upp minnet på en som glömt bort hur Mafia slutar är ni snälla

Mafia bossen åker in i finkan, du överlever, får nytt identitet bildar familj och 30år senare kommer mafiamedlemmar som bossen skickat och skjuter dig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Tack för förfriskandet Det var ju ett tag sen man spelade det

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

NAHE!!

Dräggel...

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Visst tråden är ngn månad gammal men så väl värd att bumpas upp:)
Ser ni vad jag ser på webhallen.com om ni söker på mafia?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mafia 2 [2008]

Inge nytt, http://www.fz.se/spel/?id=928

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Fasen va nice med Mafia 2

Permalänk
Medlem

Finns redan en riktig tråd endast dedikerad till Mafia 2. Men det var rätt länge sen det blev sagt att det skulle komma och dom visa en trailer.

Min måse bo under en sten eller nått.

Permalänk

är Mafia 2 DX10 ?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Avstängd

Finns Mafia 1 kvar att köpa? missade det spelet som ska vara väldigt fritt. Testade en piratversion en gång i tiden men kastade det tack vare att mitt dåvarande system inte var tillräckligt bra :), men priset borde ligga ganska rätt till idag så att man vill betala för det

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Finns Mafia 1 kvar att köpa? missade det spelet som ska vara väldigt fritt. Testade en piratversion en gång i tiden men kastade det tack vare att mitt dåvarande system inte var tillräckligt bra :), men priset borde ligga ganska rätt till idag så att man vill betala för det

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=981&nav_genre=...