BF2 Highway Tampa-reklam

Permalänk
Medlem

BF2 Highway Tampa-reklam

Sökte efter tråd, men hittade ingen...

Lirade lite BF2 idag, körde banan Highway Tampa.
Har lirat BF2 i många år så jag brukar inte läsa "bakgrunden" till striderna på mapsen, men denna gång gjorde jag det för det var en bana jag inte spelat tidigare.

Minns inte ordagrant vad det stod, men något i stil med "The USMC must push back MEC in order to secure important Intel Technologies transports blabla"
Höll på att garva på mig...
Sedan såg jag massvis med reklamskyltar över hela banan... typ "More Frag Less Lag!!! Intel Quadcore blabla"

Har märkt att det blir mer och mer reklam i spel, detta irriterar mig litegranna...
Kommer spelen i framtiden inte gå ut på att rädda prinsessan från draken, rädda världen från elake diktator etc?
Kommer det istället gå ut på att rädda AMDs VD från elaka terrorister, spränga ATiS huvudkontor för att dom snott teknik från nVidia eller skydda McDonald's betesmarker från Ragnaros, eldelementalen, som vill bränna sönder allt i sin väg?

Var går gränsen egentligen?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

Nej, det lär väl inte gå så långt för när kunden säger stopp så kan de inte göra nåt längre.

Highway Tampa är en allmänt rolig bana och det är bara att strunta i skyltarna/använda dom som skydd

Permalänk
Medlem

Det är en asrolig bana, det håller jag med om...
Men det känns lite "bättre" att inta ett kärnkraftverk för att stänga av elen för halva kina, än att rädda Intels nya teknik från elaka Middle Eastern Coalition o.O

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk

jag tycker det e coolt med reklam o produktplacering i spel, finns massa coola grejeer man kan göra med det, t.ex. kan man ju börja köra med licensavtal från vapentillverkarna och göra reklam för dem, man kan ha health-lådor av visst märke osv osv, tror det kommer bli bra

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
jag tycker det e coolt med reklam o produktplacering i spel, finns massa coola grejeer man kan göra med det, t.ex. kan man ju börja köra med licensavtal från vapentillverkarna och göra reklam för dem, man kan ha health-lådor av visst märke osv osv, tror det kommer bli bra

Hahaha Dagens! Sådana då eller?;)
Cederoths kan ge full recovery
Bamse ger half
Spiderman 1/4

Permalänk
Medlem

Tja, jag har inget emot att det är så i spel, det blir en helt annan slags upplevelse. Det är roligt att spela med/mot/för osv... saker som finns i verkligheten. HighWay Tampa är bara en reklambana för Intel vilket är synd. De måste ha betalat skyhöga summor för att få EA att göra massor reklam om en reklambana (i bakgrunden när man har loggat in). Tragiskt.

Menmen, som sagt vill inte alla köra Velvo, Seeb och Schevrolet och ha en vhalter pistol och käka på Mcdundalds. Koka-Kola reklam i spel är inte så roliga heller. Det är bra om speltillverkarna får in riktiga märken i spelen. Någon borde övertala ägarna av märkena att det är dumt att kräva massor med pengar för att få använda deras märke. De får ju gratis reklam, inte ska man behöva betala för att se reklam?

Permalänk

Sant str8forthakill men då tycker jag att vi köpare borde få något tillbaka också, reducerat pris på spel?!?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Sant str8forthakill men då tycker jag att vi köpare borde få något tillbaka också, reducerat pris på spel?!?

Spel är en så stor marknad idag och att utveckla ett spel kostar mycket mer än vad det gjorde förrut. Jag tror snarare att reklamen kan hjälpa till att hålla samma prisnivå på spelen istället för att dom annars blir dyrare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

hoppas att AMD gör 2-3 banor, vore kul! så kanske intel kontrar med 4-6 banor!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

jag tror produktplacering i spel är bättre än i film iaf eftersom de konstnärliga ambitionerna är mindre, det gäller bara att göra det med lite finess och möjligheterna är som sagt oändliga
det borde vara ett sätt för utvecklarna att minska kostnaderna

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Jag har absolut ingenting emot att de riktiga bilmärkena finns med, att Burger King inte heter Hamburger Kong etc... Men när det blir så extremt utstuderat som på Highway Tampa så blir det lite väl...

Reklam kan finnas med, men det behöver inte vara i fokus och finnas precis överallt. Det kanske hade räckt med skyltarna längsmed vägen...
Mapbeskrivningen och loggan på minimapen är vad som gör det hela så löjligt!

Edit: Att man tvingas glo på reklam borde sänka spelpriserna, det håller jag med om! Slipper jag punga 600-700kr för ett Xbox-spel blir jag bara gladare...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sedan jag spelade Highway Tampa - men i 2142 kan man köra reghack för att stoppa reklam "ingame"

Kanske funkar till BF2 också ?

OBS - detta är till 2142...(otestat till BF2)
Adblock.cmd

%SystemDrive% cd "%ProgramFiles%\Support Tools" ipseccmd -w REG -p "IGA-B-Gone" -r "Block Outbound connections to IGA servers 72.3.184.144/28" -f 0=72.3.184.144/255.255.255.240::TCP -n BLOCK -x ipseccmd -w REG -p "IGA-B-Gone" -r "Block Outbound connections to IGA servers 72.32.5.0/28" -f 0=72.32.5.0/255.255.255.240::TCP -n BLOCK -x net stop policyagent net start policyagent

Unblock.cmd (återställning)

%SystemDrive% cd "%ProgramFiles%\Support Tools" ipseccmd -w REG -p "IGA-B-Gone" -r "Block Outbound connections to IGA servers 72.3.184.144/28" -f 0=72.3.184.144/255.255.255.240::TCP -n BLOCK -y ipseccmd -w REG -p "IGA-B-Gone" -r "Block Outbound connections to IGA servers 72.32.5.0/28" -f 0=72.32.5.0/255.255.255.240::TCP -n BLOCK -y net stop policyagent net start policyagent

Om det är enligt avtal och regler vet jag inte...troligen inte för man påverkar spelet - men det är ditt register så det kanske är det ändå...

Annars kan man stoppa samma trafik i en bättre brandvägg - och då riskerar man inget.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Hahaha Dagens! Sådana då eller?;)
Cederoths kan ge full recovery
Bamse ger half
Spiderman 1/4
http://www.snogg.no/upload/027203.jpg
http://www.salve.nu/products/img/barn/bas_BAMSE.jpg
http://www.salve.nu/products/img/barn/bas_spiderman.jpg

Hehe, det är ju sånt man vill se i spelen... Blir lite mer realistiskt då.

Jag har inget mot reklam i spel, men då bör spelen också vara billigare om de ska fylla dem med reklam.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Nu var det länge sedan jag spelade Highway Tampa - men i 2142 kan man köra reghack för att stoppa reklam "ingame"

Bör kanske tilläggas att IPSECCMD.EXE finns i /support/tools på XP-disken och installeras mha SETUP.EXE i samma bibliotek. I normala fall är det inte installerat.

Permalänk

Personligen tycker jag att Highway Tampa är riktigt tråkig! Var är attackhelikoptrarna och bombflygen???
Springa till fots är dessutom uteslutet då kartan är enorm!

Permalänk
Medlem

Finns denna banan med i en nya pacth eller? Har inte liirat fb2 på ett halvår o känner inte igen namnet,

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB