Behöver hjälp med att få Call of duty 4 att spinna fint.

Permalänk

Behöver hjälp med att få Call of duty 4 att spinna fint.

Hej! Jag e Ny här Så om denna tråd e helt fel flytta den gärna eller ta bort bara du guidar mej vart jag kan posta denna fråga och få svar

Så jag e ett stort Cod Fan spelat alla cod spelen som kommit ut på Pc. Men nu när Cod 4 kommer ut så klarar inte den gamla burken det längre (3 år gammal) jag har letat runt lite vad jag behöver att Fixa nytt på och det verkar som om att jag behöver bättre CPU och Graffa kort.

“Recommended Specs”

CPU: 2.4 GHz dual core or better is recommended
RAM: 1GB for XP; 2GB for Vista is recommended
Harddrive: 8GB of free hard drive space
Video card: 3.0 Shader Support recommended

Jag är inge vidare bra på vad som är inne i den där burken. Eller grafik kort CPU och liknande, och polare och annat folk har sagt till mej att jag skulle posta här för här kan man få svar

Jag har helt enkelt ett grafikkort som är tre år nu och den pallar inte det helt enkelt det har jag fått det bekräftat på flera ställen så det e ingen ide att posta det här för jag vet svaret.

Fast runt jul kommer jag ha runt 5-8 tusen att lägga ut på nått så jag tänkte fixa upp datorn lite så jag kan lira Cod 4 fin fint. Så kan ni posta lite grafik kort CPU's m.m Som klarar av det som jag posta där uppe.

Är vissa saker oklara så skriv gärna det så ska jag försöka ge er den info ni behöver. Ni har min budget så va tycker ni att jag ska lägga ut det på för saker.

Permalänk
Medlem

kolla i köpguiden i "bästa bruken något för si å så pengar" å välj ut den som passar dig, runt 7-8k så bör spelet flyta bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Hedersmedlem

Här kan du kolla om din burk klarar diverse spel, bl.a CoD 4. Du får också reda på vad du har för grejer i burken och vad som skulle behöva uppgraderas.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Här kan du kolla om din burk klarar diverse spel, bl.a CoD 4. Du får också reda på vad du har för grejer i burken och vad som skulle behöva uppgraderas.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Det säger att CPU pch graffa kortet inte pallar det som jag redan visste

På CPU så har antagligen inte min CPU 2.4 GHz dual core or better

Så om någon som kan hitta nån bra cpu som pallar det linka tack

Sen på graffa kortet så:

Minst 256 kräver det min har bara 128
Vertex shader version 3.0 kräver det.. jag har bara 2.0
Pixel shader version 3.0 krävs... har bara 2.0

Så har du något bra graffa kort som pallar det linka direkt :D:D

Permalänk
Medlem

När det kommer till grafikkort är det självklara valet ett 8800gt i dagens läge. När det kommer till processorer är det nog en Intel Core 2 Duo i valfri "storleksordning" efter vad plånboken tillåter.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag märkte att jag kan köra det

har:
Intel Core duo 2,2ghz(dock på recommended 2,4ghz, men ska väll inte vara världens)
2gb ram
ati x1950Pro 512mb

Blir ju ett köp iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jag märkte att jag kan köra det

har:
Intel Core duo 2,2ghz(dock på recommended 2,4ghz, men ska väll inte vara världens)
2gb ram
ati x1950Pro 512mb

Blir ju ett köp iaf

Systemkraven brukar ligga i underkant, men den här gången stämmer de. Min burk ligger under recommended men det funkar fint ändå

Och det där med 2.4Ghz är nog mer för X2 än för C2D. En C2D på 2.4 är ju inte riktigt samma som en X2 på 2.4..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
När det kommer till grafikkort är det självklara valet ett 8800gt i dagens läge. När det kommer till processorer är det nog en Intel Core 2 Duo i valfri "storleksordning" efter vad plånboken tillåter.

Så alla Intel core 2 duo klarar cod 4 på High settings?

Siktar på att ha 125 fps minst på MP och helst på gränsen på high eller Helt enkelt high