Biostar släpper nytt AMD 770-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Biostar släpper nytt AMD 770-moderkort

Moderkort som bygger på AMD:s egna styrkretsar börjar bli vanligare. Tillverkaren Biostar har idag släppt ett moderkort som bygger på styrkretsen 770 för am2+-processorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Budgetkort för tex serverbruk är alltid varmt välkomna hos mig, skulle dock sett fler SATA-anslutningar eller gärna IDE-anslutningar då jag tycker det känns jobbigt att byta ut gamla diskar (som jag tror många andra tycker också).

Permalänk

Perfekt moderkort för det flesta!
Verkar inte förbruka mycket ström heller, av kylflänsarna att döma!

PATA är så ute!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Perfekt moderkort för det flesta!
Verkar inte förbruka mycket ström heller, av kylflänsarna att döma!

PATA är så ute!

Håller med dig, kan nog bli bra försäljning. Prova byta ut 8TB IDE mot SATA så märker du hur tråkigt och dyrt det är ;p

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt trevligt ut, möjligen ser strömförsörjningen lite klen ut, men det kan ju ha mindre betydelse för överklockningen än man kan tro (se dual-sata2)

Skall bli kul att läsa hur dessa nya kort med AMD chips överklockar med Phenom!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

vill se nåra AM2+ mbs med nForce kretsar me

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Undra när liknande kort fast med micro-ATX formatet kommer?? Annars såg det ju ok ut. Har man bara ide-diskar finns det ju addaptrar mellan pata och sata så det ska väll inte vara något problem.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Håller med dig, kan nog bli bra försäljning. Prova byta ut 8TB IDE mot SATA så märker du hur tråkigt och dyrt det är ;p

Skaffa ett kontrollerkort?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?