Ny kylfläns från Glacialtech

Permalänk
Melding Plague

Ny kylfläns från Glacialtech

Tillverkaren Glacialtech har nyligen lanserat en ny kylfläns för Intel-processorer. Modellen heter Igloo 5710 och bygger på värmeledningsrör samt en reglerbar 92-millimetersfläkt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verkar bli en riktigt bra budgetkylare.

Permalänk
Medlem

Tycker nästan alla kylare ser likadana ut nu för tiden

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men hatar dom där fästena :@

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
Ser bra ut men hatar dom där fästena :@

Så sant! Jag har byggt ihop ett antal datorer nu och de fästena är helt värdelösa. 2/5 st fungerade perfekt.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Igloo var väl ändå ett obra namn på en kylfläns? Själva poängen med en igloo är ju att den ska isolera luften och på så sätt hålla temperaturen uppe.
Men det är kanske så den funkar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

*gäsp* Thermalright FTW, allt annat får tummen ned faktiskt. De är värda varenda krona. (alla kopior alltså, Scythe gör bra grejer med)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Det var så sant Alakai! Antar att det var okunniga (Koreaner?) människor som uppfunnit det namnet, med tanken att en igloo måste vara kall eftersom den består av snö och is... Undrar om denna är bättre än min nuvarande Arctic Cooling freezer 7?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr[M]
Tycker nästan alla kylare ser likadana ut nu för tiden

håller med!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

den är nog inte till för quad skulle jag tro ^^

men en 90mm som låter i 29db i 2600varv.. det låter lite för bra för att vara sant

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Liknar min kylare väldigt mycket!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Så sant! Jag har byggt ihop ett antal datorer nu och de fästena är helt värdelösa. 2/5 st fungerade perfekt.

Är det inte fästen av samma typ som Intels boxade kylare? Med dessa så brukar man ju installera kylaren på 20 sekunder, jag har aldrig varit med om att de krånglar om man vridit dom rätt innan man pressar ner harpunen med push-pinsen.

Eller vad menar du går snett?

Permalänk
Medlem

Det stämmer att den Fäste är riktigt shit.1 av 3St. funkade för mig.Mvh.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

hade stora problem när jag skulle installera min stockkylare. tog säkert 20 min att få fast kylaren runt om.

dom suger hårt..skulle häldre vilja ha med lite rediga bult så det sitter och som bara tar 3 min högst att installera

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk

ja eller amd's smata lösning 3 sek?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
ja eller amd's smata lösning 3 sek?

deras lösning är ju inte direkt nån nyhet... har sett ut så sen Pentium 1 typ (vet inte om dom såg ut så före det har aldrig ägt nått tidigare ) ända skillnade är väll att då monterades ingen ram runt prollen då satt kylarfästet direkt på prolle sockeln Socket 7 om ja inte minns fel

så ja tror inte det är amd som ska ha äran i detta läge...

men som sagt så måste ja hålla med om att fästet på amd mobos (939, AM2) är mycket bättre...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

skulle denna vara bättre än AC Freezer 7PRO?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag personligen skulle nog inte ha köpt en sådan kylare. Men om jag nu hade varit tvungen så hade jag bytt fläkt direkt. 29dB låter mycket.
Jag menar Noctua 120mm 1200rpm 17dB låter också lite lite om du har den på just 1200rpm.

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Hedersmedlem

Synd det inte finns billiga kylare med annan fästanordning.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

jag har inte vart med om att festena kronglat.. dock är det inte så bra fästen på en tung kyllare.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
*gäsp* Thermalright FTW, allt annat får tummen ned faktiskt. De är värda varenda krona. (alla kopior alltså, Scythe gör bra grejer med)

alla har inte råd att lägga ~500 på en kylfläns och det är ganska svårt att motivera att köpa en dyr kylfläns istället för att lägga 400-500 kr mer på processorn om man inte måste ha det allra bästa för överklockning/så tyst dator som möjligt.. å andra sidan kan man oftast ha kvar samma kylfläns genom flera uppgraderingar så på lång sikt kan det vara värt det... äger själv en ninja

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Shit den där lär ju knäcka av halva lägenheten jag bor i!!!!
Kolla bara på den, den lär knäcka av hela stockholm iofs...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se