Halp! Någon som kan Finska?

Permalänk

Halp! Någon som kan Finska?

Tjo, nån som kan finska som kan hjälpa mig hitta ett kontaktnummer på http://saunalahti.fi/ ?

Permalänk
Medlem

Visst, jag kan hjälpa.

Edit: Vad är det du behöver nummret för? Finns en del där..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Visst, jag kan hjälpa.

Edit: Vad är det du behöver nummret för? Finns en del där..

Behöver ett kontaktnummer till wippies, eller random kundtjänst som du tycker kan passa så jag kan fråga där

Permalänk
Medlem

GSM-tjänster (09) 4243 0456
(öppet vardagar kl 8-22, lör kl 9-18, sön stängt, OBS andra tider kan du ringa (09) 4243 0404)
Internet- och anslutningstänster (09) 4243 0810
(öppet vardagar kl 8-22, lör kl 10-18,sön stängt)
Anslutningsbeställningar (09) 4243 0400
(Öppet vardagar kl 8-22, lör kl 9-18, sön stängt)

Att ringa till kundtjänsten är avgiftsfritt om du ringer från Saunalahtis anslutningar inom landet. Från andra anslutningar gäller vanliga avgifter. För köande debiteras samma avgifter som för andra samtal.

Anslutningsbeställningar, servicenummer 0303 9400
(Öppet varje dag dygnet runt)

# Fax (09) 4243 0829
# GSM-tjänsters försvinnandeanmälningar samt PUK-kodsförfrågningar kan du göra på (09) 4243 0404 (öppet varje dag dygnet runt)
# Adress: Linnoitustie 4 B, 02600 Espoo

---

Vad/vem är wippies? Äh, där är kundtjänsten i alla fall.

Fel forum by the way

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Som jag förstått det så jobbar wippies med trådlösa nätverk eller något

Vad dom gör är egentligen rätt oväsentligt för min del

Men tack för hjälpen!

Edit:

Hahah hoppsan Fattade inte vad fan du menade med fel forum först men nu ser jag att den hamnade i spel xD

Mod kan väl flytta till övrigt om den känner för det...

Permalänk
Medlem

Fråga.. Hur ska du kunna ringa en finsk kundtjänst om du inte kan finska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Fråga.. Hur ska du kunna ringa en finsk kundtjänst om du inte kan finska?

Undrar jag med, men samla mod så går de lätt. Finska e inte så svårt sist o slutligen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

uh... finnar är ju precis lika bra (eller dåliga) på engelska som svenskar, så det går väl alldeles utmärkt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Fråga.. Hur ska du kunna ringa en finsk kundtjänst om du inte kan finska?

Engelska tenderar att fungera.

Permalänk
Medlem

Äh, finnarna får väl lära sig svenska i skolan, så vad är problemet?

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

behöver du fortfarande hjälp ?

Jag flyttade till sverige 2 år sedan, bott hela mitt liv i Finland annars

Permalänk
Medlem

Helt finnar kan nog knappt alls svenska fast de har de i skolan, de e finlands svenskarna som kan..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
behöver du fortfarande hjälp ?

Jag flyttade till sverige 2 år sedan, bott hela mitt liv i Finland annars

Hahaha jaa har du tråkigt kan du ju ringa dit själv och fråga efter nummret till något av wippies svenska kontor / marknadsansvarig i sverige

Permalänk

Min tjej är från finland.
Hon är helfinsk men är hur bra på svenska som helst. Hon pratar alltså INTE finlandssvenska, utan "riktig" svenska.
Sen kan hennes morsa bra som fan, men inte hennes farsa. Så det är väldigt individuellt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Min tjej är från finland.
Hon är helfinsk men är hur bra på svenska som helst. Hon pratar alltså INTE finlandssvenska, utan "riktig" svenska.
Sen kan hennes morsa bra som fan, men inte hennes farsa. Så det är väldigt individuellt!

Finlandssvenska är mer "riktig" än rikssvenskan. Rikssvenskan är nämligen en blandning av olika dialekter medan finlandssvenskan är mer lik den ursprungliga svenskan. Och det som de flesta tänker på som finlandssvenska är inte det, utan nylandssvenska. Den riktiga finlandssvenskan pratas i österbotten och liknar den som pratas i tornedalen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Finlandssvenska är mer "riktig" än rikssvenskan. Rikssvenskan är nämligen en blandning av olika dialekter medan finlandssvenskan är mer lik den ursprungliga svenskan. Och det som de flesta tänker på som finlandssvenska är inte det, utan nylandssvenska. Den riktiga finlandssvenskan pratas i österbotten och liknar den som pratas i tornedalen.

vad menar du med ursprunglig svenska? hur ursprunglig? urnordiska, fornnordiska, fornsvenska, nysvenska?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
vad menar du med ursprunglig svenska? hur ursprunglig? urnordiska, fornnordiska, fornsvenska, nysvenska?

Nysvenska. Före det kan man nog inte säga mycket alls om vad som är "rätt" svenska idag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum