Rainbow six vegas lagg(8800gts)

Permalänk
Medlem

Rainbow six vegas lagg(8800gts)

Hej ja har datorn i sign, och när ja ska köra rainbow six vegas får ja max 15 fps. Och det går gärna under också.
Jag har senaste uppdateringen till vegas och kör med 169.04 rutinerna till grafikkortet.
Har testat andra spel dom funkar bra, även crysis. Så det måste ju va några fel mellen just rainbow och min dator.

Så vad ska ja göra igentligen nu, går ju inte ställa in något grafiskt i vegas heller. Några tips?

Edit: har nu testat 163.75 drivarna, utan nån lycka. Blir exakt lika dant. Har inte en aning om vad felet kan va.

Permalänk
Medlem

ingen fara, spelet är värdelöst ändå.

hade samma fel också, segt som sirap oavsett inställning typ. Och blurreffekter som gör en tårögd typ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
ingen fara, spelet är värdelöst ändå.

hade samma fel också, segt som sirap oavsett inställning typ. Och blurreffekter som gör en tårögd typ

Vadå verdelös? Jag gillade det. Speciellt när man körde igenom hela spelet i COOP.

Spelet är portad från konsol och dåligt optimerat för Nvidia-kort så det enda du kan göra är att anpassa grafikinställningarna så du får bättre flyt.

Permalänk
Medlem

Spelet är RIKTIGT bra och hoppas på en uppföljare, jag o brorsan spelade Co-op som galningar.. Verkligen ruskigt bra
Kan hålla med om att det går segt och att det är dåligt optimerat..

Spelet funkar rätt så bra på mitt 6800GT så det borde ju funka på ditt, polarn sitter på ett 8800GTS@stock och det flyter på bra på höga inställningar..

Vad kör du på för inställningar ? Kör du Vista eller XP ?

Permalänk
Medlem

Kör XP med orginal inställningarna plus 1280x1024 upplösning. Hittar ingenstans man ändrar.

Spelets rekommendationer är ju:

suggested system requirements:
Pentium 4 3.5 GHz, 2 GB RAM, graphic card 256 MB (GeForce 6600GT or better), 7 GB HDD, Windows XP.

Det borde ju ja klara helt problemfritt.

Permalänk
Medlem

Skulle inte sträcka mig så långt som att säga att det suger. Är ett i mina ögon helt okej panga spel men ett otroligt svek mot rainbow six fansen. Sen att det knappt är spelbart på högre inställningar på värstingburkar är ju patetiskt för så snyggt är det ju inte direkt.

Vi satt och spelade coop för några helger sen:
Q6600 burkar med 2GB minne, två stycken med 8800gts 640 och en burk med 2900xt. Gick nalta segt på alla burkarna i 1280x1024.

Permalänk

Det här var då verkligen skumt. För mig flyter det helt perfekt med allt på högsta, burken i sign. Kör i 1280x1024, men så har jag ju bara 320MB-versionen av 8800GTS också.

Permalänk
Medlem

kan det vara din överklockning som spökar ?
polarns 8800GTS 320 klarar spelet utan problem..

http://www.youtube.com/watch?v=Mi5jT7VRAb4 <--- SÅ SKA DET SE UT !:D

men allvarligt, måste vara nåt fel ju.. inga program som kan störa i bakgrunden ?

Permalänk
Medlem

Jag är ytterst tveksam till att vi skulle ha lyckats få tre olika system att suga lika mycket i spelet.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt bra spel! Tyvärr så laggar det i Vista X64 för mig så jag ger upp spelandet där =/

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

bra spel men, blur effekterna är hemska, det blir så dimmigt å geggigt så det finns inte, sen blir det skumma/oklara färger utav skuggorna desto mer man spelar ;/.

men annars är det bra

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Ja har testat båda med och utan klock, så det är ju inte det som är problemet.

och har testat nu o stänga av nästan precis alla programm som inte behövs utan nått bättre resultat.
börjar tror att min dator är allergisk mot detta spel alltså.

Permalänk
Medlem

jo spelet är knäppt
maxade det på 1280x1024 med min rigg på 2400 mhz klock på athlonen
låg på runt 35-50 fps

Permalänk
Medlem

har jag svårt att tro ;/. för när jag lirade det på polarens dator. x2 5200+ 8800gts 2 gig ram så flöt det inte så fint i max inställningar :P,
men det ruck inte så. Förstår inte varför killens spel hackar.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Vissa banor är sjukt mycket mer krävande än andra, alla satt med max instöällningar i princip i börja, sen kom vi till en bana som gjorde att alla ändrade till low på shadows..haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Vissa banor är sjukt mycket mer krävande än andra, alla satt med max instöällningar i princip i börja, sen kom vi till en bana som gjorde att alla ändrade till low på shadows..haha

Har bara kört första banan, precis när man blir nersläppt så ligger fps:en runt 15... Går upp lite till 20 innan ja kommer ut till det lite större utrymmet. Där har ja slutat testa mer.

Edit: har nu kört lite, satte ja skuggorna till low så funkar det hyfsat bra. Men går ner till 30 fps ibland på stora områden @ 1280x1024

Permalänk
Medlem

Vegas är inte ett spel du ska njuta av grafiken så dra ner den en bit tills du får hygglig fps ~50 fps, tro mig det blir hyffsat kul en bit fram i spelet :). väldigt taktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Finns ju inte speciellt mycket staplar man kan dra ner grafiken på.
Kör nu i 1024x768, och får 60 fps jämt(vsync)