Permalänk
Medlem

Ryckningar i spel

Har ett problemm som jag hoppas någon kan hjälpa mig med
spelar en del spel och oftast får jag ryckningar, det flyter på oså stannar bilden liksom upp men ljudet forstätter, sen flyter det på osv osv, har märkt att när det händer så börjar hårdisken att jobba, med vad vet jag inte, har kollat så den inte uppdaterar något, spelar ingen roll om jag stänger av virus eller går ner på lägsta grafik i spelen, det blir likadant, det ända spelet som ej påverkas är bf2, colin mc dirt spelar jag en del, det flyter på skit bra och så stannar det till någon sek, när man är tillbaka så sitter man i diket, väldigt kul ;-(, har provat att nya drivisar och inget hjälper, kan man se på något sätt vad hårdisken jobbar med?? har virus sökt och det hittar inget där heller.

tacksam för svar

kör med dessa grejer
MSI P6N SLI PLATINUM NF650I S-775 GBLAN ATX
Asus Geforce 7950gt
2gb ramm ddr2 800mhz
pentium 4 3,0 gz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snokket
Har ett problemm som jag hoppas någon kan hjälpa mig med
spelar en del spel och oftast får jag ryckningar

Hör av dig till din läkare

Permalänk
Medlem

Jag är lite osäker, men kan det vara så att processorn throttlar (ni andra får gå in med pekpinnen).
Men den största sannolikheten ligger i att din hårddisk antingen börjar hämta data ifrån växlingsfilen (hur stor är den? Din bör vara på 4gb) eller så börjar den arkivera filer.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

trött jag blir på personer som försöker vara roliga!! men tack till dig "save" höjde upp växlings fil till 4 gb den var på 2 och det blev lite bättre, men inte 100%, hur vet man om den arkiverar filer, finns det något mer som kan spöka

Permalänk

När formaterade du hårddisken senast?

formatera hårddisken & installera om xp så är du på banan igen.

Jag brukar köra en ominstallation ungefär var 3:e månad, och nu när externa hdd's är så billiga så...

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Här! (klicka för full)

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com