Call of duty 4 - hänger sig

Permalänk
Medlem

Call of duty 4 - hänger sig

Jag har tankat Call of Duty 4. Det flyter på skit bra med ungf en gång var 15e minut så hänger sig hela spelet och jag måste reboota datorn vad kan det bero på?

Mitt system:
AMD 64 X2 6000+ @ 3,0 ghz | OCZ Platinum DDR2 PC6400 2048MB | XFX GeForce 8800GTS 320MB @ 680/1000 mhz | ASUS M2N-SLI Deluxe nForce 570 | 3dMark06 11378p

Temp load: cpu 55 grader

Permalänk

Att du inte köpt spelet ?

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

min bror kör det på sin dator och då funkar det perfek. pirat style

Permalänk
Medlem

Tyvärr sker en konflikt mellan din processor och dina minnen. Det du kan göra är att gå till en AFFÄR och KÖPA nya minnen av rätt märke som passar ihop med ditt moderkort. Tempen är också ett problem, överväg att INHANDLA en ny kylare till din prolle!

Permalänk
Medlem

aegon, är du säker på det där med minnena? för det händer ju inte i något annat spel eller 3dmark osvosvosv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
aegon, är du säker på det där med minnena? för det händer ju inte i något annat spel eller 3dmark osvosvosv

Fatta pikar is the shit

Permalänk
Medlem

hahaha
ah nu hajajr jag
varför tjatar alla oma tt köpa spel? fett dumt.

Permalänk
Medlem

noak, jag har exakt samma problem som du har, jag har testat och installera om spelet SAMT vista, men problemet kvarstår.
Fast mitt spel är då köpt.
Jag kan också tilllägga att COD 4 inte är det enda spelet som datorn startar om sig av, utan det rör sig om de mer krävande spelen i allmänhet.
Denna företéelse uppstår enbart också i vista, och inte i XP (Har dock inte testat just COD 4 i XP, men de andra spelen var stabila där.)

Någon som har några idéer?

Kan tilllägga min låda:
Windows Vista Ultimate 64bit
Geforce 8800GTX
Q6600
Gigabyte P35-DS4 (rev2.0)
2gb Corsair C4D6400

Permalänk
Medlem

Jag har en idé!

KÖP SPELET

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Jag har en idé!

KÖP SPELET

Aegon, var snäll och skriv något av värde så är du trevlig.

Permalänk
Medlem

Hasic, jag googlade lite. och så var det nån som haft NÄSTAN samma problem, å han kunde inte byta upplösning typ =P så jag har kört i 640x480 ett tag nu. utan att det laggat ur. så testa det se om det! skriv om det funkar eller inte!

aegon. ? vad är ditt problem. håll dig till ämnet. och hur vida jag fått tag på spelet har ingen inverkan på ämnet. överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Jag vägrar dessvärre spela ett spel som COD 4 med 640x480 upplösning och förstöra spelkänslan! =/

Är det någon som har en idé om vad som kan vara det bakomliggande problemet?

En sak som kan vara ganska intressant i mitt fall är att musiken fortsätter gå, men skärmen går till "Sleep mode".

Permalänk
Medlem

Hasic va körde du i innan då? 1024x768?

Permalänk
Medlem

1680x1050, har en 22' widescreen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasic
Aegon, var snäll och skriv något av värde så är du trevlig.

Det gör han ju, det är ju emot forumets regler, jag kan gissa vem som snart kommer få en till anmärkning...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
aegon. ? vad är ditt problem. håll dig till ämnet. och hur vida jag fått tag på spelet har ingen inverkan på ämnet. överhuvudtaget.

Hans problem är att du inte har köpt spelet, det klargjorde han med all önskvärd tydlighet. Och om det inte har något med ämnet att göra, varför nämnde du det då?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Köp spelet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||