Creative släpper nya Vistadrivrutiner till X-Fi

Permalänk
Melding Plague

Creative släpper nya Vistadrivrutiner till X-Fi

Version 2.15.0004 av Creatives X-Fi-drivrutiner finns till Windows Vista 32-bit och Windows Vista 64-bit och fungerar med de flesta modeller i Creatives X-Fi-serie. Nyheter i den nya drivrutinen är buggfixar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltid roligt med nya drivare

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Bara för att få skriva först eller?
Kanske dags att uppgradera till Vista snart då när fler och fler saker börjar fungera som de ska.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Håller med, Vista börjar bli ett mer och mer attraktivt alternativ. Nu när jag har Vista på laptopen saknar jag sökfunktionen i startmenyn som tusan på stationära, hatar att gå runt och blädda under Alla program. ^^ Måste dock uppgradera minnet innan jag skaffar Vista på stationära, man kommer inte långt med 1GB..

Permalänk
Medlem

Creative verkar ha kommit igång rejält sen Vista lanserades, har inte haft nån ljudproblem sedan några månader tillbaka

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Men varför kan dom inte fixa bättre servrar! Jag kommer aldrig över 30kb/s när jag laddar ner från dom, oftast ligger det runt 15.. ush!

Permalänk
Medlem

sweet, mm deras servrar suger verkligen, tar drygt en timme att få hem drivisen ju! Dom som säkerligen skulle kunna lägga ut pengar på en fetare lina...

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Oj, drivrutinsuppdatering GRATIS från Creative...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Oj, drivrutinsuppdatering GRATIS från Creative...

Ehh, jag tror det är något lurt med det hela.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Nice, har haft det lite buggit med ljudet faktiskt. Hoppas det här gör det bättre...

Btw visst är servrarna ganska dåliga, men jag tankade iaf i 300 kb/s vilket inte är så överdrivet dåligt, iaf om man jämför med asus där jag tankade typ 1 kb/s.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

ska det inte vara OpenGL?
"För det tredje åtgärdas ett problem med att OpenAL-spel slutar att svara."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av #hallå#
ska det inte vara OpenGL?
"För det tredje åtgärdas ett problem med att OpenAL-spel slutar att svara."

OpenGL är väl en API för grafik, eller hur det var (som ett alternativ till DirectX) och OpenAL är vad jag förstått ungefär samma sak, fast för ljud. Alltså ljudbibliotek eller något sånt, för att t.ex programmera drivrutiner och så. Äh, kan ha fel, är lite vimsig, men någon får gärna rätta mig med.

Som sagt, trevligt med nya drivrutiner. iTunes (7.5) knastrar som sjutton för mig. Vet inte om det är de gamla drivrutinerna (inte installerat de nya ännu) eller om det är nya iTunes. Riktigt obehagligt med knaster (har inte haft alls mycket problem innan heller medans jag sett andra klaga på diverse saker).

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Men varför kan dom inte fixa bättre servrar! Jag kommer aldrig över 30kb/s när jag laddar ner från dom, oftast ligger det runt 15.. ush!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
sweet, mm deras servrar suger verkligen, tar drygt en timme att få hem drivisen ju! Dom som säkerligen skulle kunna lägga ut pengar på en fetare lina...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Nice, har haft det lite buggit med ljudet faktiskt. Hoppas det här gör det bättre...

Btw visst är servrarna ganska dåliga, men jag tankade iaf i 300 kb/s vilket inte är så överdrivet dåligt, iaf om man jämför med asus där jag tankade typ 1 kb/s.

kan bara hålla med! ska hem o ladda ner om par tim! funkar drivrutinen bra?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Men varför kan dom inte fixa bättre servrar! Jag kommer aldrig över 30kb/s när jag laddar ner från dom, oftast ligger det runt 15.. ush!

Gå till www.softpedia.com och testa att ladda ner den där.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Håller med, Vista börjar bli ett mer och mer attraktivt alternativ. Nu när jag har Vista på laptopen saknar jag sökfunktionen i startmenyn som tusan på stationära, hatar att gå runt och blädda under Alla program. ^^ Måste dock uppgradera minnet innan jag skaffar Vista på stationära, man kommer inte långt med 1GB..

Wishie, dra ner windowsuppdateringen "Windows Desktop Search" så har du den biten fixad, funkar prima i XP... i vissa bemärkeöser bättre!

Permalänk

Offtopic: Tjena kan någon hjälpa mig jag har ett X-FI XTREME FIDELITY och det finns inte med i listan. någon som vet varför?

MVH Martin

Visa signatur

Amd Athlon 64 x2 2.6 5000+, Geforce 8800gts 320mb, Corsair, DDR2 2048MB 667MHz

Permalänk
Medlem

Och då kommer väl Linux-drivisarna snart?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Avstängd

Fan, jag som fortfarande väntar på fungerande drivare till XP

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Bara för att få skriva först eller?
Kanske dags att uppgradera till Vista snart då när fler och fler saker börjar fungera som de ska.

Gud vad muppig man var här då.

Bara för att få skriva på andra plats eller?

----

Riktigt bra att Creative skärper sig "som det nu verkar med Vista" Har själv haft en del problem som jag inte förstått mig på men som löste sig själv av någon konstig orsak. Har inte deras senaste släpp i serien förstås så vet inte så mycket om dom av personlig erfarenhet.

Hoppas bara att det blir bättre och bättre nu

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin_lkpg
Offtopic: Tjena kan någon hjälpa mig jag har ett X-FI XTREME FIDELITY och det finns inte med i listan. någon som vet varför?

MVH Martin

X-Fi står för Xtreme FIdelity. tror att alla kort kör med samma drivrutiner så det är nog ingen större fara. möjligtvis att Xtreme Audio (som inte har någon X-Fi processor) inte har samma.

Permalänk
Medlem

Tack för denna nyhet. Då blir det till att ladda ner och starta upp Vista till helgen. Hoppas hoppas hoppas på att ljudet slutar lagga när nätverket går för fullt. För jag är rätt osäker på idag om det är Vista eller mitt XtremeGamer jag är mest missnöjd med. Kortet går klockrent under XP iallafall :/

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Men varför kan dom inte fixa bättre servrar! Jag kommer aldrig över 30kb/s när jag laddar ner från dom, oftast ligger det runt 15.. ush!

samma sak för mig :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funkar inte till xtreme audio notebookserien då alltså?

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk

Vad exakt är felet med 4gig på en Vista x64? Skulle vilja veta då jag kör det.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
X-Fi står för Xtreme FIdelity. tror att alla kort kör med samma drivrutiner så det är nog ingen större fara. möjligtvis att Xtreme Audio (som inte har någon X-Fi processor) inte har samma.

Xtreme fidelity? LOL...marknadsföringsfolk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Vad exakt är felet med 4gig på en Vista x64? Skulle vilja veta då jag kör det.

Det ska vara åtgärdat med dessa nya drivrutiner. Jag har inte provat men drivrutinerna innan gav i alla fall bara högljud missljud ut ur ljudkortet, det var m a o helt oanvändbart. Återgick till XP

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Vad exakt är felet med 4gig på en Vista x64? Skulle vilja veta då jag kör det.

Jag fick BSOD hela tiden när jag spelad spel! Det är ett FETT problem! Jag våagar inte ladda ner dessa ännu, just nu funkar det bra med mina moddade Auzentech drivisar, kan någon rapportera om dessa är bra?!

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redrum_237
Jag fick BSOD hela tiden när jag spelad spel! Det är ett FETT problem! Jag våagar inte ladda ner dessa ännu, just nu funkar det bra med mina moddade Auzentech drivisar, kan någon rapportera om dessa är bra?!

hade samma problem som du så jag tog en gammal drivis från i våras! den jag fick BSOD av var den dom släppte i början av oktober! den senaste nu verkar funka riktigt bra men ska testa intesivt spelande med skype igång så får jag se hur ljudet funkar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Dessa och de tidigare tillbakadragna 0003 versionerna fungerar inte bra med mitt X-Fi och NForce4 MB + Vista x64 med 4GB. Ett konstant sprakande för alla ljud i datorn. Enda ljud som fungerar utan sprak är digital input.

Här finns en tråd med lite mer feedback på Creative's forum:
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.i...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Fan, jag som fortfarande väntar på fungerande drivare till XP

Vad är fel? På min funkar det ganska bra tycker jag, men vad jag har hört så ska det funka sämre på nForce4 moderkort, jag har ett nforce3. Det är bara i BF1942 som jag hör lite knaster annars är det inget.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Konstigt jag har inte blivit lidande av detta problem. Den har funkar helt prima för mig.

Visa signatur

][- perfect -][