Nintendo Wii-tråden, fortsättning

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ah satt o tänkte på att köpa en "riktig" kabel pricis.
blir att dra ned på game på lunchen

Om du ska köpa en komponentkabel kan jag rekomendera den som Teknikmagasinet säljer, den kostar bara 99kr. Är hutlöst vad mycket Nintendos orginalkablar kostar.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Om du ska köpa en komponentkabel kan jag rekomendera den som Teknikmagasinet säljer, den kostar bara 99kr. Är hutlöst vad mycket Nintendos orginalkablar kostar.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

du är ett par timmar sen.
450 kronor senare.. fy heeelvete vad dyr den var.

Aja bra bild blev det iallfall.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Table tennis som klagades på innan är faktiskt helt ok tycker jag. Men man var tunvgen att ändra till det mest avancerade styrningen för att det skulle bli kul. Sedan märks det att det inte riktigt flyter vilket är mindre bra dock...

Angående röster i spelen så tycker jag att Zelda ska förbli utan något snack faktiskt, hade bara ströt mig på det.
Om man vill ha snacka annars är det bara att spela Metroid Prime 3, där snackas det för glatta livet.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Om du ska köpa en komponentkabel kan jag rekomendera den som Teknikmagasinet säljer, den kostar bara 99kr. Är hutlöst vad mycket Nintendos orginalkablar kostar.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

Historiskt sett så har det alltid varit värt att köpa nintendos orginalkablar när det gäller bild. Man kan tycka att det inte borde vara så stor skillnad men det har varit ENORM skillnad. Någon som jämfört Teknikmagasinets kabel mot nintendos?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Om ni inte hört det, så har Nintendo berättat att en "Stage Builder" (gör dina egna banor-tjossa) kommer finnas i Super Smash Bros Brawl!

http://www.smashbros.com/en_us/index.html

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Historiskt sett så har det alltid varit värt att köpa nintendos orginalkablar när det gäller bild. Man kan tycka att det inte borde vara så stor skillnad men det har varit ENORM skillnad. Någon som jämfört Teknikmagasinets kabel mot nintendos?

Har inte själv inte testat den "riktiga" kabeln men det är absolut inte dålig bild med den från Teknikmagasinet. Har svårt att tänka mig att den från Nintendo skulle vara 300kr bättre. Tror snarare det är så att dom säljer konsollen billigt för att tjäna in pengar på tillbehören istället som dom gjort sen Super Nintendo då dom började med att bara inkludera en handkontroll.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

arghhhh, bara två veckor kvar till Galaxy. Helt sjukt, gått och väntat i ett halvår typ, tiden har känts som den har stått stilla, men plötsligt är det snart slut på väntandet : > Jag är så jävla taggad på det alltså...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

@Behold_: Ett halvår? Jag har väntat sen på det sen man fick den första informationen om spelet

Kan passa på att fråga om det finns nån billig RGB kabel till wii också? Har ingen HDTV så behöver inte komponent än och på teknikmagasinet hade de bara komponent.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
arghhhh, bara två veckor kvar till Galaxy. Helt sjukt, gått och väntat i ett halvår typ, tiden har känts som den har stått stilla, men plötsligt är det snart slut på väntandet : > Jag är så jävla taggad på det alltså...

Kan säga att det är riktigt jäkla skoj alltså.
Ett klart fullgott Mariospel. Kan tänka mig att Mario 64 kändes så här när det kom, fast här springer man runt på massa små planeter hela tiden.. helt klart att hålla koll på vad som är upp och ned

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Idag fick jag mina wii remote gummiskydd från Nintendo.
Tycker att kontrollen blev ganska mycket tyngre än innan när man använder dem, men greppet är helt klart bättre.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Idag fick jag mina wii remote gummiskydd från Nintendo.
Tycker att kontrollen blev ganska mycket tyngre än innan när man använder dem, men greppet är helt klart bättre.

Fick också dem idag, dock så kan man inte använda laddningstationen när man har dem på, så får väl ta av skyddet varje gång :/. Lite segt =p

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Även jag fick hem mina Wiimote Jackets.
Men jag fick dock bara 3st, fast att jag beställde 4st

Någon mer som fick för få?

Jag tror dock ej att jag kommer använda dem. Det vart för klumpigt med dem på

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag fick 4 ist för 2 så möjligt att jag fick en av dina
jag tyckte kontrollen var rätt skön med jackan på, och dosan blir inte så skitig, dåligt som sagt att man inte kan ladda dem med jackan på. =p

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Vart beställde ni dem från?
Själv fick jag en mail med en länk från Nintendo till Wii:et. Men denna gällde bara för UK..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Vart beställde ni dem från?
Själv fick jag en mail med en länk från Nintendo till Wii:et. Men denna gällde bara för UK..

www.nintendo.se

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
@Behold_: Ett halvår? Jag har väntat sen på det sen man fick den första informationen om spelet

Kan passa på att fråga om det finns nån billig RGB kabel till wii också? Har ingen HDTV så behöver inte komponent än och på teknikmagasinet hade de bara komponent.

Ja det finns RGB kabel till wii, den är riktigt fin också, mycket bättre än original kabeln man får med konsollen använder den själv.

billig (den jag använder lika bra ändå
http://www.webhallen.com/prod.php?id=73806

nintendos egna, finns de som föredrar original grejer. heh.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66168

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Ja det finns RGB kabel till wii, den är riktigt fin också, mycket bättre än original kabeln man får med konsollen använder den själv.

billig (den jag använder lika bra ändå
http://www.webhallen.com/prod.php?id=73806

nintendos egna, finns de som föredrar original grejer. heh.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=66168

Ah jag tänkte inte på att kolla webhallen. Tack för länken
Orginal är alltid trevligt iofs, men det spelar ju egentligen ingen roll. Så det blir nog den billiga.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Även jag fick hem mina Wiimote Jackets.
Men jag fick dock bara 3st, fast att jag beställde 4st

Någon mer som fick för få?

Jag tror dock ej att jag kommer använda dem. Det vart för klumpigt med dem på

MVH //Gorian

Även jag beställde 4 och fick 3.
Som du säger är de för klumpiga.

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Ah jag tänkte inte på att kolla webhallen. Tack för länken
Orginal är alltid trevligt iofs, men det spelar ju egentligen ingen roll. Så det blir nog den billiga.

www.console.se
där har du en för 99:- , och den har ljudut så du kan koppla till stereon få Dolby Prologic II , så ta den istället.. tips.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag har mina fyra jackets väntande hemma hos föräldrarna, får se om jag använder dom men kul att ha, de var ju gratis!

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
www.console.se
där har du en för 99:- , och den har ljudut så du kan koppla till stereon få Dolby Prologic II , så ta den istället.. tips.

Tack!!

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
www.console.se
där har du en för 99:- , och den har ljudut så du kan koppla till stereon få Dolby Prologic II , så ta den istället.. tips.

Den på webhallen har också ljud ut....

Hur vet jag det?

Den sitter ihopsladdad med min förstärkare och lämnar ljud SÅÅÅ skötsamt

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Nu när jag läser det här blir man ju nästan lite orolig. Hur pass mycket sämre är de kablar som följer med egentligen? Finns det nånstans man kan kolla på en jämförelse?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nu när jag läser det här blir man ju nästan lite orolig. Hur pass mycket sämre är de kablar som följer med egentligen? Finns det nånstans man kan kolla på en jämförelse?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Så vilken kabel ger bästa möjliga bild på en LCD tv då?, RGB/Scart eller den dyra extra kompositkablen?

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

För bästa möjliga bild på en LCD är det komponentkabeln som gäller, då du får lägsta kravet för HD-upplösning (480p). För mig är det dock inte ett alternativ då den platsen är upptagen, så det får nog bli en RGB-scart för min del. Vilket verkar vara det näst bästa alternativet.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Japp.. Component > RGB > S-video > Composite

Bildexempel på skillnaden mellan composite (medföljande kablar) och component på wii hittar ni här:
http://www.gamespot.com/features/6162297/p-2.html (håll muspekaren över bilden så laddas componentbilden)

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Testpilot

Vad tror ni om "Mii Contest Channel" som släpptes idag? är det nått att ha?
Har inte kollat in det så noga så jag kan inte uttala mig riktigt än.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jodå, det är ju gratis så, om dom skulle ta betalt skulle jag knappast dragit ner det, fast det var väl kul i ca 10 min Man kan posta sina egna Miis och ladda ner Miis som andra folk har gjort (såg Miis som Adolf Hitler och Darth Vader^^) + att det ska finnas lite tävlingar där man ska göra någon speciell Mii.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Hedersmedlem

Just nu går tävlingen ut på att göra en Mii som ser ut som Mario fast utan hatten. Man kanske ska ge det ett försök