Creative släpper nya Vistadrivrutiner till X-Fi

Permalänk

jag vill tipsa er alla om denna tråd:
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.i...

Om ni har problem - läs den!! löste mina problem! Creativs suger!

Visa signatur

P182, GA-P35 DQ6, Q6600 (G0 - kyld av TR Ultra 120 + Noctua NSF12), Mushkin SP2+ PC6400 5-5-5-12 2*2048= 4GB,
Leadtek 8800GTX, WD Raptop 150GB Gamer, WD 500GB AAKS, Silverstone Decathlon 750W, Windows Vista Home Premium 64, HP W2207

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Konstigt jag har inte blivit lidande av detta problem. Den har funkar helt prima för mig.

Grattis! för min del så lägger micen av efter ett tags spelande men direkt när jag stänger ner spelet så funkar det igen! antar att det är nåt med bf2! får felsöka mer!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Faktiskt så är dessa de första drivrutinerna som fungerar i Vista 64-bit för mig...jissös vilken tid det tog.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kör just nu Realteks inbyggda ljudkort eftersom jag har problem med de senaste Creative drivers.

Iaf så suger Realteks driver, utöver att ljudet inte är speciellt lysande bra heller. Jag har både hörlurar och förstärkare/högtalare inkopplade. Men med Realtek's driver kan jag inte konfigurera så att den inte stänger av ljudet i högtalarna när hörlurarna är inkopplade. De innebär att jag måste hålla på och dra ut och sätta in dem hela tiden för att switcha. Urgh. Dessutom ser kontrollpanelen för ljud ut som ett skämt, UI:t är skitfult, även om det är något man kunde leva med om den hade någon som helst bra funktionalitet vilket den inte har.

Realtek känns lite som EPA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Wishie, dra ner windowsuppdateringen "Windows Desktop Search" så har du den biten fixad, funkar prima i XP... i vissa bemärkeöser bättre!

Läckert! Jag drog hem det, men finns det något sätt att få den på startmenyn?

Permalänk
Medlem

Creative är verkligen helt patetiska på att underhålla sina kunder. De tvingar folk att skaffa ett ofärdigt operativsystem för att kunna använda sina ljudkort fullt ut.

Senaste drivern för Windows XP: October 2006

Creative menar att Windows XP inte klarar av X-fi:s "avancerade teknik" och våldtar oss (förbannat många) som har problem med t.ex. Battlefield 2142 och hårdvaruidentifikation genom att säga ungefär som "FU, det är inte vårat problem - kör Windows Vista för 4500kr så kanske det funkar.".

Creative borde inte få finnas.