Zepto når rekordomsättning i oktober

Permalänk
Melding Plague

Zepto når rekordomsättning i oktober

Den Danmark-baserade tillverkaren Zepto har tillkännagivit räkenskaperna för oktober månad. Tack vare av aggresiv marknadsföring i bland annat de nordiska länderna samt lanseringen av de billigaste modellerna i norden gjorde att de ökade sin omsättning med 93 procent jämfört med samma period 2006.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

det kan snackas höjning det

Permalänk
Medlem

Roligt att ni skriver "På grund av" och inte "Tack vare". På Grund av används när dåliga saker händer, tack vare om det var något bra.

För övrigt, trevligt att det går bra...

Permalänk
Medlem

Jag har bidragit till deras vinst genom köp av en zepto, så lite kredit ska nog jag också ha !

För övrigt tror jag inte alls att deras vinst skulle vara någon direkt följd av "aggressiv marknadsföring". Skulle överhuvudtaget inte vetat att de existerade om det inte vore för Sweclockers.
Deras vinst beror väl troligen mest på att de säljer prisvärda laptops med bra prestanda. Just marknadsföringen kunde de ju däremot vara bättre med. Det vore ju bra för dem om också icke-datornördar kände till dem...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag har bidragit till deras vinst genom köp av en zepto, så lite kredit ska nog jag också ha !

För övrigt tror jag inte alls att deras vinst skulle vara någon direkt följd av "aggressiv marknadsföring". Skulle överhuvudtaget inte vetat att de existerade om det inte vore för Sweclockers.
Deras vinst beror väl troligen mest på att de säljer prisvärda laptops med bra prestanda. Just marknadsföringen kunde de ju däremot vara bättre med. Det vore ju bra för dem om också icke-datornördar kände till dem...

Word!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag har bidragit till deras vinst genom köp av en zepto, så lite kredit ska nog jag också ha !

För övrigt tror jag inte alls att deras vinst skulle vara någon direkt följd av "aggressiv marknadsföring". Skulle överhuvudtaget inte vetat att de existerade om det inte vore för Sweclockers.
Deras vinst beror väl troligen mest på att de säljer prisvärda laptops med bra prestanda. Just marknadsföringen kunde de ju däremot vara bättre med. Det vore ju bra för dem om också icke-datornördar kände till dem...

Det stämmer, alla i min närvaro frågar, vad är det där för märke, jag svarar Zepto. De ser ut som frågetecken och frågar, Zepto, vad är det.

Så marknadsföring riktad till alla icke datornördar skulle väl öka försäljningen mycker mer?

Permalänk
Hjälpsam

Min Bror bidrog också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag har bidragit till deras vinst genom köp av en zepto, så lite kredit ska nog jag också ha !

För övrigt tror jag inte alls att deras vinst skulle vara någon direkt följd av "aggressiv marknadsföring". Skulle överhuvudtaget inte vetat att de existerade om det inte vore för Sweclockers.
Deras vinst beror väl troligen mest på att de säljer prisvärda laptops med bra prestanda. Just marknadsföringen kunde de ju däremot vara bättre med. Det vore ju bra för dem om också icke-datornördar kände till dem...

Jag vet inte om man kan kalla det "aggressiv" marknadsföring, men jag såg faktiskt en annons för Znote 3215W ("den billigaste laptopen") i metro för någon dag sen. Den var knappast riktad specifikt till datornördar

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen dvi. Zepto suger

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Jag skriver just nu detta inlägg på en Zepto och jag måste säga att jag är supernöjd. Jag har köpt den billigaste modellen och kan köra spel som fear, total war etc villket jag inte räknade med när jag köpte den. Grafik kortet är rätt så kraftfullt för denna prisklass.

Deras kundsupport är också väldigt bra. Jag skulle resa utomlands och visse inte om jag skulle hinna med att få den på posten innan jag åkte. Dom skickade den då istället med UPS utan extra kostnad. Det tog bara 3 dagar efter det att jag hade beställt den.

En nöjd zepto kund.

Permalänk
Medlem

Själv fick jag en 2.5" 80GB hdd, 7200rpm för 250kr från deras rea Snacka om nöjd

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag har bidragit till deras vinst genom köp av en zepto, så lite kredit ska nog jag också ha !

För övrigt tror jag inte alls att deras vinst skulle vara någon direkt följd av "aggressiv marknadsföring". Skulle överhuvudtaget inte vetat att de existerade om det inte vore för Sweclockers.
Deras vinst beror väl troligen mest på att de säljer prisvärda laptops med bra prestanda. Just marknadsföringen kunde de ju däremot vara bättre med. Det vore ju bra för dem om också icke-datornördar kände till dem...

Vinst? Det nämns väl ingenstans deras vinst? Är väl omsättningen som har ökat....

Permalänk
Medlem

Bidrog till omsättningen genom att skaffa en Zepto 6625wd likt den på bilden. Den är bra mkt snyggare i verkligheten än deras produktbilder de har. Tummen upp för bra service med!

Köpte via Dustinhome, de skickade inte med nån återställningsskiva (Vista HP 32bit), ringde och fick en ny levererad till dörren med UPS. Bra service!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Roligt att ni skriver "På grund av" och inte "Tack vare". På Grund av används när dåliga saker händer, tack vare om det var något bra.

För övrigt, trevligt att det går bra...

Jag skulle vilja påstå att "på grund av" är neutralt.

Permalänk
Medlem

Det enda man kan klaga lite på är att vissa modeller verkar endast ha drivrutiner för Vista. När det gäller bärbara datorer med mindre än 2GB ram vill jag då verkligen köra XP istället.

Permalänk
Medlem

Tycker deras aktie bodre ta fart snart. Verkar ju som ett företag man vågar satsa lite på.

Dom verkar ju ha riktigt bra support och bra priser också. Gillar att dom levererar datorer utan operativsystem installerat, det är väl det som göra att dom kan hålla ner priserna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
Fortfarande ingen dvi. Zepto suger

Haha. E de så dyrt med en adapter då

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Längst ner i artikeln står det att datorn som kostar 14399:- har en 250gb hårddisk i... kollar man på Megastores hemsida så har samma dator bara 160gb hdd... Samma sak gäller prisjakt, dom säger oxå 250gb.

Kanske något för redaktionen att gräva i

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Vinst? Det nämns väl ingenstans deras vinst? Är väl omsättningen som har ökat....

Deras vinst nämns i zeptos räkenskaper som artikeln nämnde.
För övrigt nämns den också här i artikeln:

"Zepto satsar fortfarande starkt på företagsmarknaden och vinsterna från detta bidrog delvis till att höja omsättningen med 93 procent jämfört med samma period förra året"

Om man är intresserad går det säkert att få tag i detaljer om storleken på deras vinst.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Längst ner i artikeln står det att datorn som kostar 14399:- har en 250gb hårddisk i... kollar man på Megastores hemsida så har samma dator bara 160gb hdd... Samma sak gäller prisjakt, dom säger oxå 250gb.

Kanske något för redaktionen att gräva i

Datorerna är konfigurerbara så det spelar väl inte roll?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegeanpilot
Jag skriver just nu detta inlägg på en Zepto och jag måste säga att jag är supernöjd. Jag har köpt den billigaste modellen och kan köra spel som fear, total war etc villket jag inte räknade med när jag köpte den. Grafik kortet är rätt så kraftfullt för denna prisklass.

Deras kundsupport är också väldigt bra. Jag skulle resa utomlands och visse inte om jag skulle hinna med att få den på posten innan jag åkte. Dom skickade den då istället med UPS utan extra kostnad. Det tog bara 3 dagar efter det att jag hade beställt den.

En nöjd zepto kund.

Det är så det ska vara. Zepto verkar stå med båda fötterna på jorden och behandla kunderna på ett respektabelt sätt. Fler sådana företag behövs, tycker jag.

GJ Zepto!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Datorerna är konfigurerbara så det spelar väl inte roll?

Det blir falsk marknadsföring om dom inte säljer datorn som dom har lagt ut den på prisjakt. Jag är nästan säker på att det kostar lite mer att lägga i en 250GB hdd och då har dom marknadsfört den fel!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag får lite hardocp vibbar av dessa nyheter, även dom har goda förbindelser med vissa tillverkare;)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Jag får lite hardocp vibbar av dessa nyheter, även dom har goda förbindelser med vissa tillverkare;)

Men snälla nån då... Så en sida som skriver nyheter om företag får aldrig skriva positiva nyheter gällande företag? Det finns inget som skulle tyda på att de har vinklat nyheten för att gynna Zepto.

Det gick jäkligt bra för ett, för oss, relativt nytt företag som säljer datorer som är billigare än de andra stora aktörerna. Då tycker jag definitivt man ska skriva om det.

Permalänk
Medlem

För dom som intresserade kan man köpa aktier i bolaget

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
För övrigt tror jag inte alls att deras vinst skulle vara någon direkt följd av "aggressiv marknadsföring". Skulle överhuvudtaget inte vetat att de existerade om det inte vore för Sweclockers.
Deras vinst beror väl troligen mest på att de säljer prisvärda laptops med bra prestanda. Just marknadsföringen kunde de ju däremot vara bättre med. Det vore ju bra för dem om också icke-datornördar kände till dem...

Hade inte kunnat skriva det bättre själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
För dom som intresserade kan man köpa aktier i bolaget

hur gör man det?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
hur gör man det?

www.avanza.se sög sedan på Zepto!
Dock är Zepto noterat på den danska börsen, skillnaden är att du köper/säljer i Dkkw

tror man på företaget så är det ett klockrent köp!

Vem vet, kanske växer de till säg som Apple

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dom inte har några som är lite lättare. Runt 2,3-2,4 kg är för mycket för mig........lite paradoxalt så är deras "spel" och "designdator" lättare än deras "resandedator".

Väntar nog tills dom kommer med en ~13" skärm och som väger under 2 kg.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H2o
Lite tråkigt att dom inte har några som är lite lättare. Runt 2,3-2,4 kg är för mycket för mig........lite paradoxalt så är deras "spel" och "designdator" lättare än deras "resandedator".

Väntar nog tills dom kommer med en ~13" skärm och som väger under 2 kg.

Jag har en Zepto 120SL som väger ~1 kg, tror inte den säljs längre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015