Permalänk
Medlem

IceWind Dale.

Har börjat små spela lite Icewind dale igen nu när första snöen har kommigt:)

I alla fall, där är en sak jag inte kommer ihåg. Hur i helvete återupplivar man sina döda pary members?

Har sökt lite på google men hittar inget direkt. Och nån manual har jag inte(Bestseller versionen)

Permalänk

Du behöver en präst som kan antingen Raise Dead (Nivå5) eller Resurrection (Nivå7)

Permalänk
Medlem

Jag har inte rört Isvind-dalen så mycket, men i Baldur's Gate så finns det ju präster här och var man kan hyra tjänster av. Du kan ju hyra Raise Dead där t ex ^_^x Om det nu finns några sådana präster i IWD, vet jag inte.. ^_^x;

Permalänk
Medlem

Jo, det finns ju lite präster här och där som kan återuppliva dina gubbar, fast det är nog ganska dyrt. Leta reda på någon präst och fråga om han/hon kan heala dig bara.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
^_^x ^_^x;

Dina kinesgubbar har nåt skit vid öronen, tänkte att du kanske vill peta bort det

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Oo, det hadde jag verkligen helt glömt. Eller rättare sagt, tror aldrig jag använda några. Och körde igenom ca halva spelet utan:) Var lite jobbigt att quickload varje gång nån dog.