Fastnat på HL2 episode2.

Permalänk
Medlem

Fastnat på HL2 episode2.

Japp jag springer runt nere i gångarna hos dom här djuren som liknar dom från starship troopers.
nu har jag kommit till en sån där stor som slår bort en hela tiden om han inte slår ned mig från "bron" så slår han ihjäl mig och jag matar han med allt jag har och inget verkar döda den där jäveln?

så jag funderarpå om det kanske är något annat jag skall göra men vad det är vet jag inte riktigt...

tack för hjälp jag kan få!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Du kan inte döda honom - du ska istället lura honom och ta dig förbi.

Permalänk
Medlem

Du ska inte döda den, bara springa förbi och ta skydd när den kommer. Målet är att ta sig till en hiss så din vortigaunt-vän kan komma ner.
Ska finnas något hål med plankor/skrot i vägen som du ska ta dig igenom.

Permalänk
Medlem

tackar hittade, kom till när man skall ta sig till bilen på bron, orkade inte mer, får ta mig an zombie horden i sen, antar att det är zombies i husen till bron iallafall!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lycka till, har själv precis klarat ut hela ep2. Du har ett härligt röj att se fram emot i slutet Smäller på ganska bra

Permalänk
Medlem

hahaha du är inte väldans smart du dom säger ju att man inte ska döda han hahaha

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
hahaha du är inte väldans smart du dom säger ju att man inte ska döda han hahaha

Va?! Va snackar du om??

Permalänk
Avstängd

Precis, tomten som hänger med en säger tt man inte får döda han

Permalänk
Medlem

Jo, det där stället var lite småotrevligt..
Riktigt stressande att höra dånet av den där bjässen och veta att han är i närheten och springer efter dig..

De där Myrdrottninglejonen är extremt tåliga. Det kan gå att ha ihjäl den, men då tar nog spelet slut. Vortignauten sa att erat enda hopp att rädda Alyx var att samla in lite extrakt från drottningens "näste" och att detta inte var möjligt om drottningen dog.

Som andra redan sagt så måste du lura ut den i gångarna så att du kan ruscha över bron som då blir obevakad.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

tackar jag har redan komit förbi den och kör nu den där bilen, har just kommit till en konstig fiende som bodde i en kapsel som man skulle döda innan den blev klar men den var väll nästan klar för den blev lite arg.

mäkis inlägg fattade jag inget av men jag misstänker att han trodde att jag försökte döda den enfast ni sagt att man inte skulle det, men du mäki så var inte fallet.

sen hör jag inte allt efter som jag brukar lyssna på cradle of filth eller liknande när jag kör action spel...ganska härligt i action spel faktist, men jag brukar fösöka hänga med i storyn endå.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ett gott tips: Stäng av musiken och lyssna på spelet istället :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Stäng av musiken, sätt på subtitles och försök hänga med vad de säger! För övrigt är ju spelets musik/soundtrack riktigt bra.

Permalänk
Inaktiv

sprinta o bunnyhoppa förbi jätten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
tackar jag har redan komit förbi den och kör nu den där bilen, har just kommit till en konstig fiende som bodde i en kapsel som man skulle döda innan den blev klar men den var väll nästan klar för den blev lite arg.

hmm ?
Har klarat spelet, men har inget mine av någon sådan kapsel med varelse ?
Eller så har jag tillfälligt hjärnsläpp..
Elller vänta lite, jag kan gissa vad det är du menar. Satt han uppe på en vägg i ett hus, med en slags kontrollpanen i samma rum ?
Han blev iallfall lite purken..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

men hur ska man klara av alla långbens skjutare vid missil silon?

jag måste nog träna lite mera...

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjornensover
men hur ska man klara av alla långbens skjutare vid missil silon?

jag måste nog träna lite mera...

Lasta på en mangebomb där bak på bilen. Sen kör du över dem mindre långbenen som vaktar den stora långbenen med bilen. Eftersom den stora långbenens primära mål inte är dig kan du i princip stå under honom utan att han skjuter dig och då är det bara att fästa mangebomben på hans röv.
Sen är det bara att åka till ett skjul och hämta en ny bomb och lite hälsa. Med hjälp av bilen behöver man aldrig ta till handeldvapen förutom vid detonation av mangebomben.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
hmm ?
Har klarat spelet, men har inget mine av någon sådan kapsel med varelse ?
Eller så har jag tillfälligt hjärnsläpp..
Elller vänta lite, jag kan gissa vad det är du menar. Satt han uppe på en vägg i ett hus, med en slags kontrollpanen i samma rum ?
Han blev iallfall lite purken..

ja det var den där i huset som du beskriver ja! sån vill jag ha han verkade rund och go, riktigt mys husdjur :).

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ja det var den där i huset som du beskriver ja! sån vill jag ha han verkade rund och go, riktigt mys husdjur :).

Ja, verkligen. Har en sån i garaget.
Brukar mata honom med smågnagare ibland.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

aha trodde han åt mer

nu är jag där jag skall kasta "bollar" på striders, eller snarare i tränings rummet innan dom. blir lite killing när jag kommer hem! hoppas det inte är allt för svårt då jag inte är någon FPS overlord precis.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
aha trodde han åt mer

nu är jag där jag skall kasta "bollar" på striders, eller snarare i tränings rummet innan dom. blir lite killing när jag kommer hem! hoppas det inte är allt för svårt då jag inte är någon FPS overlord precis.

Hett tips, använd bilen att köra ihjäl hunters eller de där minikräken som vaktar striders...tog ett tag innan jag fattade det, gick åt en del ammo och värdefull tid att ha ihjäl dom manuellt.
...luta dig sen bak och bered dig på att röja

Permalänk
Medlem

tackar det skall jag tänka på, in i bilen fort som faan och röjja lite vid stridersna innan jag börjar kasta "bollar" på dom.

idag skall jag göra det efter jobbet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde dumheten att köra långt fram med bilen som sedan blev förstörd tror jag...
Tänkte inte ens på att använda den, men det gick bra ändå även om det var riktigt stressigt (iallfall på "hard").

Slängde stockar som en vettvilling på alla hunters och lyckades alltid precis i sista stund spränga striderserna med mangebomberna.
Jag plockade också ut en massa mangebomber i förväg och spred ut lite varstans så att de blev lätta att plocka upp i stridens hetta...

För övrigt tycker jag att den där striden var en av de häftigaste ögonblicken i fps spelens historia. Sådant röj har jag bara varit med om när jag tidigare mött verkliga motståndare i "Half-life 2 : Deathmatch."

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Ett gott tips: Stäng av musiken och lyssna på spelet istället :).

Är du tokig? HL2 serien har bland dom bästa soundtrack låtarna jag hört i spel!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Judge... då har du välle dålig musiksmak då ;P

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Är du tokig? HL2 serien har bland dom bästa soundtrack låtarna jag hört i spel!

`

om du läst tråden så menar han inte ingame musiken, jag brukade ha på annan musik.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

oops, läste megafel

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
`

om du läst tråden så menar han inte ingame musiken, jag brukade ha på annan musik.

Okej!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

usch han inte spela idag heller, bilskolan var full o sen satt jag i telefon kö i timmar kändes det som och bytte bredband och sen kom brorsan och 2 polare...måste faan ta en ensam spela-äta-chips-se-nån-film helg snart.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har fastnat någonstans där man ska ta död på två stora saker, det är nästan precis efter man gett alex det där gegget man hittade i grottan. Man står i nått slags skydd medans dom står och kastar bilar och andra prylar över en.

Hur dödar man dessa enklast?
Har gjort slut på alla bensintunnor och grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Har fastnat någonstans där man ska ta död på två stora saker, det är nästan precis efter man gett alex det där gegget man hittade i grottan. Man står i nått slags skydd medans dom står och kastar bilar och andra prylar över en.

Hur dödar man dessa enklast?
Har gjort slut på alla bensintunnor och grejer.

Antar att du menar dom där antlion guards eller vad dom nu kallas. Dom tar skada av dina vanliga vapen, du måste inte kasta saker på dom. Dom dör rätt lätt av några hagelskott eller med revolvern.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry