Köpa PS3 eller nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Köpa PS3 eller nytt grafikkort?

Känns inte som mitt 7800GT orkar med riktigt längre. Men är det bättre att köpa ett PS3 istället för ett nytt grafikkort? Det är ju ingen större prisskillnad och det blir väl minst lika bra krut i PS3n? Då får jag ju BluRay-spelare också. Samtidigt känns det dumt att inte utnyttja datorn till mer än surfande när man ändå lagt ut den del pengar på den.

Datorspec i övrigt:
C2D E6600
2GB DDR2

Vad säger ni?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken värld du lever i, men en ps3 kostar runt 6000kr och ett högpresterande grafikkort idag ligger på hälften av det priset.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken värld du lever i, men en PS3 kostar runt 4000 kr, inte 6000 kr.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Vet inte vilken värld du lever i, men en PS3 kostar runt 4000 kr, inte 6000 kr.

och jag vet inte vilken värld du lever i men du får väl helt enkelt bestämma dig för vad du vill göra helt själv. Själv spelar jag hellre på dator än konsol.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad man får när man köper PS3 så kan jag inte mer än rekomendera det, suverän Bluray, suverän DVD och bland de bästa SACD / renodlad CD man kan få tag på (såtillvida man inte tänkte lägga ut över 10000:- på en enkel CD-spelare).

OBS, detta är bara min åsikt som hifi nörd, kanske inte går lika bra ihop med FPS-datorspelande freaks

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Skulle lätt ta ett 8800GT. Om du har lite tålamod kan du köpa något av de billigaste och vänta att de kommer in. Blir ca 2100:- då.

Finns inte speciellt mycket spel till PS3 än. Sen är blu-ray filmer oförskämt dyra fortfarande. Tycker att du hellre kan vänta med att köpa en PS3 och ha roligt med den senare och datorn nu.

Permalänk
Avstängd

Tja enligt mig kan man vänta ett tag med Ps3 till lite större titlar kommer ut.
Så jag tycker du ska köpa ett 8800GT (kostar ju ändå bara runt 2k), och sen spara pengarna till en Ps3 nästa år eller sup upp dom

Som du skrev, lite synd att inte använda datorn när dom andra komponenterna är rätt bra.

Har du en riktigt grym tv kan ju dock Ps3 vara kul.

Permalänk
Avstängd

mm, Det är ju inte kul å spela spel med grym grafik i upl 640x480 :P. Nä då får man lägga ut yttligare 10000-20000:- till en TV som klarar 720P eller en som klarar full HD 1080P. Men det kan man göra med en dator med. Eller var det I kommer inte ihåg ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<