Problem och dylikt i Gears of War

Permalänk
Medlem

Problem och dylikt i Gears of War

Tjenare,

Andra tråden blev låst tack vare nedladdning (AJA BAJA) och jag tänkte starta upp det här för att få en inblick i problemen som många av oss verkar ha i Gears of War.

Själv har jag stött på en mängd problem, till exempel att spelet vägrade spara efter varje checkpoint även fast jag var inloggad på en live konto (som spelet noterar att man ska vara), det slutade helt enkelt med att jag inte orkade köra om större delen av Act1 och istället hoppade till Act5 (eftersom jag redan har klarat spelet på 360 förr).

Sedan är det ett riktigt irriterande problem med fryslaggningar, det spelar ingen roll vilken inställning man har på spelet, men då jag kan spela Crysis i DX10 på high och COD4 på högsta grafik med 4AA utan några som helst problem tycker man att det inte borde förekomma sådana här i Gears of War, men tyvärr verkar det förekomma allt för ofta.

Jag har också upptäckt ett annat problem på just PC versionen av GoW (Har inte noterat detta på 360 versionen), väldigt ofta i Act5 så stannar ens "polare" upp och man måste gå hela vägen tillbaka och försöka få med dem, speciellt efter en checkpoint där dem oftast automatiskt spawnar bredvid en.

I alla fall, lite problem här och där i spelet men tillsammans kan det bli jobbigt.
Nu till slutsaken, vad har ni stött på för problem i GoW?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Mycket frysningnar och dålig prestanda i Act5.

Permalänk

Vet inte i vilken Act jag är i, men jag får ett Microsoft Visual++ Runtime library Runtime Error! på banan direkt efter första berserkern. Den kastar ut mig varje gång. Jag får även de lagg som Sanasin pratar om. Har förvisso inte fullt en lika vass rigg, men jag kör i alla fall med 2 Gb RAM, AMD x2 4200+ och ett 8800GT 512, så det borde inte lagga på 800*600.

Och ja, jag har letat efter lösningar på nätet, och inget av det jag provat har fungerat. Har haft problem med spel förut, men aldrig har jag upptäckt så många som verkar ha problem med krascher. Jag kommer i alla fall ringa Microsoft imorgon, och löser de inte mitt problem, och vägrar lämna tillbaka pengarna, då anmäler jag dem till Allmänna ReklamationsNämnden.

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem

Den enda verisionen som inte funkar som den ska är just kopierade skivan. Jag köpte spelet i förrgår och det funkar utmärkt. Btw, hade samma problem som er i den ikka så moraliskt bra kopian

Permalänk
Avstängd

Säker på att det är bara kopian som strular, har köpt men inte fan fungerar spelet längre än 60-70sec

Gnäller om att jag har för gamla AMD drivrutiner, spelet kräver 1.3.2.16 men det nyaste som AMD har är 1.3.2.0053 (står 1.3.2.16 men det är det inte)... visst spelet kan installera drivrutinerna med men dom är på 1.3.2.0.

Snepippad i dajmkryset spel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

om man klarat spelet på xbox 360 så köper man inte det på PC såvida man inte har massa pengar som sammlar damm i ett hörn...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
om man klarat spelet på xbox 360 så köper man inte det på PC såvida man inte har massa pengar som sammlar damm i ett hörn...

Om man vill spela nya kapitel köper man det

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Ni som får frysningar, kör ni i Vista? Jag körde nämligen i Vista förut, och fick frysningar hela tiden. Bytte sedan till XP och allt flyter perfekt. Jävla skitoperativsystem.

Permalänk
Medlem

Problem jag stött på är att dom datorstyrda gubbarna man har med sig har en förmåga av att bugga ur och fortsätta skjuta mot platser där man redan dödat monster,. en annan bug ja stöter på allt för ofta är att jag lycks fastna i väggar, billar etc när man tar skydd, kraftigt irriterande när man sitter fast i ett objekt och måste ladda om i hopp om att det inte ska hända igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

jag har också haft många problem..

mitt spel dör rätt ofta, ofta när det är något som precis hänt som t.ex en film eller något som rasar, verkar inte vara några överhettningar dock, så jag fattar inte, det kraschar bara och så får man den där rutan där man kan välja "stäng" endast..

i kapitel 2 (tror jag) när fladdermössen kommer, när man är i en gränd och får inte nudda mörkret och måste skjuta gasoltuber, där dör det ALLTID, fick använda unlocker för att komma förbi det och kunde spela ungefär 1h framåt i spelet sen dog det igen, jag vill ju inte behöva skippa massa delar!

och nyss fick jag dessutom: (kan bero på Windowblinds enligt vissa, men det hjälpte inte att stänga av det och starta om, måste jag avinstallera tro?)

----------------------------------------------------------------------------------------

Runtime error!

Program: E:\Spel\Gears Of War\binaries\Startup.exe

This application has requested the runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Microsoft är kassa på att skapa buggfria spel!
Sedan jag såg filmer och bilder för första gången har jag velat lira det, och det är otroligt kul på CO-OP på lan, men inte när det dör stupikvarten..
Är det min dators fel?,

Intel P4 3.0Ghz
ATI Radeon X1950 512MB AGP-8
120GB IDE hårddisk
1GB DDR

tack & lycka till med RAAM