Permalänk

Piratkopierade spel

Hi

Jag skapade denna tråd då jag nyss märkte att "Crysis....." tråden blev låst av en moderat p.g.a 0 diskussionsvärde. Jag tycker bara att det är så äckligt att ni låser och censurerar allt som har med piratkopiering att göra och sedan skyller på bristen av diskussionsvärde. Varför säger ni inte som det är SweclockerS? Ni är en officiell sida med kontakter inom stora företag och ni vill inte bli förknippade med nerladdning av, i det här fallet, spel. Så snälla, säg som det är nästa gång. Er "fjäsk" är visserligen inget som ni själva är stolta över, men det är ganska genomskinligt när ni modererar allt som har med nerladdning att göra.

Tack

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Nerladdning av pirat grejjer är ju olagligt.

Sweklockers försöker väll va en mer seriös sida, som då inte håller på med olagligheter.
kanske därför dom tar bort allt som har med detta o göra?

Permalänk
Medlem

Jag kan snarare tänka mig att det sällan blir en diskussion på seriös nivå när piratkopiering är inblandat. Det finns andra forum där sånt kan diskuteras istället.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

...jag är är inte "obefläckad" men i det fallet måste jag hålla med att tråden hade inge disskutionsvärde utan kändes bara som "jag-har-nåt-som-ni-inte-har" jidder.

Dessutom finns redan en tråd där det redan kommenterats

Permalänk
Medlem

Snack om nerladdning är egentligen en sorts gråzon på denna sortens forum, och Swec har valt att inte kompromissa utan bara undvika sådana diskussioner helt. Det är något du får respektera. Finns miljoner andra forum, så why bother.

Permalänk

Jag förstår vad ni menar. Jag har ingenting emot att man inte får diskutera sånt här. Vad jag ville påpeka är att moderaterna ofta skyller på annat. Det verkar som att de har infört vissa regler emot sin vilja, just p.g.a företagens inflytande. Men det är trots allt ändå Sweclockers beslut och då får de välja sida. Inte skylla på annat när det kommer till piratkopering.

Sen det där med att det är olagligt. Mord är också olagligt, med får diskuteras eller hur? Bara att exempel på att det där argumentet inte håller.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Jag tror att nästan 99% av swecs medlemar är pirater på något sätt eller vis.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Jag tror att nästan 99% av swecs medlemar är pirater på något sätt eller vis.

hehe, huvudet på spiken, däremot e väl 50% hobby moderatorer med så:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Jag tror att nästan 99% av swecs medlemar är pirater på något sätt eller vis.

Klart, men sweclockers vill ju inte att vi diskuterar sånt här och det får vi som medlemmar respektera. Det står i reglerna och regler är till för att lydas om man inte vill bli bestraffad av rättsväsendet (moderator)

Så är det och de som inte kan hantera eller tåla detta, skit på er.

Permalänk

Nått som är ännu fjantigare är väll hobbymoderatorerna som så fort någon gör en tråd om ett nytt spel släåpper komentarer som "hur har du fått tag i det, det släpps inte i sverige förens om 2 dar" osv, fjantigt är vad det är.

Att swec väljer att inte snacka om warez tycker jag här helt förståligt, inte kul att hänga upp en sådan här verksamhet på en gråzon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hehe, huvudet på spiken, däremot e väl 50% hobby moderatorer med så:)

Huvudet på spiken bägge två. Blir alltid trött på alla som ska gnälla när nån spelar spel "för tidigt" som om det är deras uppgift att säga nåt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Jag förstår vad ni menar. Jag har ingenting emot att man inte får diskutera sånt här. Vad jag ville påpeka är att moderaterna ofta skyller på annat. Det verkar som att de har infört vissa regler emot sin vilja, just p.g.a företagens inflytande. Men det är trots allt ändå Sweclockers beslut och då får de välja sida. Inte skylla på annat när det kommer till piratkopering.

Sen det där med att det är olagligt. Mord är också olagligt, med får diskuteras eller hur? Bara att exempel på att det där argumentet inte håller.

Visst får man prata om piratkopiering. Men man får inte ge antydningar om att man själv har piratkopierat material, länka till sidor med piratkopierat material eller diskutera hur man kringår kopieringsskydd eller får hand på kopieringsskyddat material.

Citat:

§ 7

Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

tror nog att varenda snubbe här inne har tankat ner nått någon gång

till och med moderaterna . nu blir man väl bannad om man påstår något sådant

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
tror nog att varenda snubbe här inne har tankat ner nått någon gång

till och med moderaterna . nu blir man väl bannad om man påstår något sådant

Haha, älska felskrivningar

Ontopic: Blir alltid samma diskussion när nån måste "hävda" sig genom att visa att personen i fråga har lyckats få tag i ett piratkopierat tid före många andra, alltid lika patetiskt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
tror nog att varenda snubbe här inne har tankat ner nått någon gång

till och med moderaterna . nu blir man väl bannad om man påstår något sådant

Haha Dagens felskrivning! Snabbt, släng in den som signatur nån ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Jag förstår vad ni menar. Jag har ingenting emot att man inte får diskutera sånt här. Vad jag ville påpeka är att moderaterna ofta skyller på annat. Det verkar som att de har infört vissa regler emot sin vilja, just p.g.a företagens inflytande. Men det är trots allt ändå Sweclockers beslut och då får de välja sida. Inte skylla på annat när det kommer till piratkopering.

Sen det där med att det är olagligt. Mord är också olagligt, med får diskuteras eller hur? Bara att exempel på att det där argumentet inte håller.

Du får diskutera piratkopiering, det gör vi ju här men däremot inte hur du laddar ner/crackar eller sånt som har direkt med själva brottet att göra. Tror heller inte att en tråd där nån vill ha hjälp med hur man bäst mördar sin lärare skulle tillåtas. Du måste skilja på handlingen och en diskussion runt den.

Tycker ofta att trådarna tydligt låses med hänvisning till regel 7 utan att det är det minsta hemligt eller skylls på annat. Det du tänker på är säkert den ena crysistråden, vad fanns det att diskutera i den? att spelet redan fanns att tanka hade tagits upp i den stora crysistråden ett helt dygn innan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Att få delta i debatten här är inte en rättighet, det är ett förtroende man får när man blir medlem. Det är de som skriver reglerna som bestämmer, så är det - både här och i verkliga livet, det är bara att vänja sig.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att moderatorerna gör det bra att inte göra swec till en forum där man gör femhundrasjuttio olika trådar om hur man får crack till det här och det där och bla bla bla, kan enkelt urarta och få ner logiknivån på hela forumen.

Dock till dem som så gärna vill leka hobbymoderatorer och lagpoliser: Jag har Crysis och COD4 :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

När släpps Crysis ?? eller har det redan släppts ??

Kommer fasen inte ihåg :/

Iofs har jag med det redan men ändå

I'm a pirate, hear me YARRR!!!

(lägg märke till att jag inte sagt något om vilken sorts pirat jag e, jag kan likagärna vara den sorten som skjuter skutor i sank och länsar fraktfartyg )

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
När släpps Crysis ?? eller har det redan släppts ??

Kommer fasen inte ihåg :/

Iofs har jag med det redan men ändå

I'm a pirate, hear me YARRR!!!

(lägg märke till att jag inte sagt något om vilken sorts pirat jag e, jag kan likagärna vara den sorten som skjuter skutor i sank och länsar fraktfartyg )

Jag har också Crysis.

I'm a pirate too.

(lägg märke till att jag inte sagt något om vilken sorts pirat jag e, jag kan likagärna vara den sorten som skjuter skutor i sank och länsar fraktfartyg )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Jag har också Crysis.

I'm a pirate too.

(lägg märke till att jag inte sagt något om vilken sorts pirat jag e, jag kan likagärna vara den sorten som skjuter skutor i sank och länsar fraktfartyg )

Har du några insidertips om lättkapade lyxkryssare då ??

Behöver mer pengar för att finansiera mitt "måste-ha-nya-dator-komponenter" beroende

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Haha Dagens felskrivning! Snabbt, släng in den som signatur nån ^^

och vadfan var det som var fel i mitt inlägg då ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Har du några insidertips om lättkapade lyxkryssare då ??

Behöver mer pengar för att finansiera mitt "måste-ha-nya-dator-komponenter" beroende

ha ha ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
och vadfan var det som var fel i mitt inlägg då ?

Detta:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
tror nog att varenda snubbe här inne har tankat ner nått någon gång

till och med moderaterna . nu blir man väl bannad om man påstår något sådant

Hahaha erkänn att det är lite kul att tom moderaterna piratkopierar ASG osv...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Detta:

Hahaha erkänn att det är lite kul att tom moderaterna piratkopierar ASG osv...

ja men vadå felskrivning förklara du vad dom menar då ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
ja men vadå felskrivning förklara du vad dom menar då ?

Ja en helt vanlig och enkel felskrivning, det e ju den som e så jefla kul

Men nu ska jag lira crysis *p0ff*

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
ja men vadå felskrivning förklara du vad dom menar då ?

Läs MODERATERNA! haha!

Permalänk
Medlem

Se hur enkelt ett tråd angående piratkopiering spårar ut, och det här är än så länge (eller förmodligen inte) den "lagliga" delen för Sweclockers.
Alltså kan vi dra slutsatsen att det är bäst att hålla detta utanför swec :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Moderater = Borgerlig parti som för tillfället har makten i Sverige
Modertator = "Admin" med annat ord som ser till att reglerna följs på ett forum

Edit: Oops...Det är ju så pinsamt felstavning där att jag låter bli att rätta det så att ni har nånting att skratta åt.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Läs MODERATERNA! haha!

haaha okej såg inte så är det moderatorerna dårå ?

Visa signatur