Crysis Retail och Quad Core?

Permalänk

Crysis Retail och Quad Core?

Någon som har testat fullversionen med QC? Eller är vi alla lurade igen?

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk

Förhoppningsvis får jag spelet imorgon, senast fredag. Tänkte njuta av det i helgen.

Av vad man kan läsa så är fullversionen exakt lika dan som pre-release demot. Crytech har kört en stor blåsning.

Undrar bara vad de körde spelet på egentligen den gången på nån mässa, när man sa att man körde med enkelt 8800GTX samt en q6600.

Saken är den att de förmodligen har dagit in mer pengar från nVidia och Intel än vad de kommer att dra in från spelet.

Dock är spelet rätt snyggt vilket blir lite som plaster på såren för många.

Permalänk
Medlem

vad jag läst på olika forum så nej quad core används i princip lika mycket som i demot och det är ju trist, hade ju tänk ev uppgradera men om inte crysis kan dra lite nytta av quad då vettefan.

Spelet är mer gpu beroende än cpu så vi får vänta på nvidias nästa monsterkort innan vi kan få flyt i spelet.

Permalänk
Medlem

dual använder det iallafall. Ligger på 80-90% när jagspelar på båda kärnorna.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Fick spelet på posten idag

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

asså spelet finns redan ute jag fick tag på det i söndags. klarade ut det igår och jag satt då på en quad men använde kanske bara 20-40% per core :S

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
asså spelet finns redan ute jag fick tag på det i söndags. klarade ut det igår och jag satt då på en quad men använde kanske bara 20-40% per core :S

Jo de flesta vet nog det vid det här laget, men piratkopier skall inte diskuteras om den regeln kanske missat att flyga förbi ögonen på dig.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retro
http://www.guru3d.com/article/processor/471/9/

Japp... vi behöver en ny generation grafikkort.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Min dualcore går på 100% nonstop.

dvs båda kärnorna annvänds fullt ut.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Oavsett om det stöder quads eller inte gör det väl ingen effekt idag då det är grafikkorten som flaskhalsar. Det roliga är att de har påstått att Crysis skulle vara ett "CPU bound game"... antingen var det bar en lögn eller så har de optimerat det så satans bra processormässigt att det inte är det längre...hmm...ett av alternativen är ju klart troligast med tanke på hur datorspelsbranschen jobbar idag

Det är väl bara att inse att man inte får ett flytande Crysis på very high tills de nya korten kommit ut, och ingen vet när de gör det. FRUSTRERANDE...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem

Crysis är enbart ett medie kort spel med grymt mycket pengar pushade från olika företag för att fejka allt. T.ex. grafik inställningarna och att det bara skulle gå att spela max på i Vista, men nejdå grafik skillnaden är 0 med lite modd och flyter bättre i XP.

Och det finns säkert fler media lögner de har pungat ut med oxo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hjälpsam

Det är väl inget självändamål att ett spel använder så mycket CPU-kraft som möjligt, snarare tvärtom.
Det jag vill, är att spelet skall sprida sig hyffsat på alla kärnor och det verkar Crysis göra.
Att man inte behöver en värsting-cpu för att spela är bra inte dåligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Med tanke på hur mycket skit Crytech har höllt på med borde ingen av er köpa spelet. Ladda ner det istället, förstår inte hur folk kan stödja sådana bolag.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Vad är det med alla? Inse fakta att det är inte spelet som inte stödjer Quad, det är helt enkelt så att det inte finns tillräckligt mycket physic för Quad att jobba på 100% alla cores. Om det nu är så att inte ens båda mina kör på 100% kan det inte finnas en chans att Quad ska jobba med alla fyra som en idiot. Vill ni se högre CPU användning, vänta på nextgen grafikkort och se vad som händer, dagens flaskhalsar som bara den.

Edite. Sugen på att pressa dina Cores lite mer? Skjut ner alla träd du kan se, min fps gick ner från 50 till 20 med high settings när jag fällde halva ön.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Vad är det med alla? Inse fakta att det är inte spelet som inte stödjer Quad, det är helt enkelt så att det inte finns tillräckligt mycket physic för Quad att jobba på 100% alla cores. Om det nu är så att inte ens båda mina kör på 100% kan det inte finnas en chans att Quad ska jobba med alla fyra som en idiot. Vill ni se högre CPU användning, vänta på nextgen grafikkort och se vad som händer, dagens flaskhalsar som bara den.

Edite. Sugen på att pressa dina Cores lite mer? Skjut ner alla träd du kan se, min fps gick ner från 50 till 20 med high settings när jag fällde halva ön.

Cause I'm a lumberjack and I'm ok... lalala...

Ja det är ganska krävande... samma sak om man fixar ihop en bana i editorn med MASSA "röda tunnor".

OT: Kommer ihåg när jag spelade Duke Nukem 3d på Sega Saturn och använde fusk för att slänga ut en hög med pipebombs... spelet hängde sig när jag tryckte på detonatorn. Hehe

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Cause I'm a lumberjack and I'm ok... lalala...

Ja det är ganska krävande... samma sak om man fixar ihop en bana i editorn med MASSA "röda tunnor".

OT: Kommer ihåg när jag spelade Duke Nukem 3d på Sega Saturn och använde fusk för att slänga ut en hög med pipebombs... spelet hängde sig när jag tryckte på detonatorn. Hehe

Kräver det mer av CPU när du har en massa tunnor? Det är nästan omöjligt att se CPUanvändnings skildnad när mina redan körs på 80%.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Jo de flesta vet nog det vid det här laget, men piratkopier skall inte diskuteras om den regeln kanske missat att flyga förbi ögonen på dig.

jaa men sen är det bara det att det tyvär inte va en piratkopia tror snarare att det va någon bugg i ea's preload system för jag har cd-nyckel och allt är orginal så jag är bara lite små sur över att spelet va så kort =/ men men får nog vänta ett bra tag innan det kmr ngn SP FPS som tar mer än 6 timmar att klara ut...

klarade ut cod4 på typ 3-4 spel timmar och crysis på lite mer än 5 spel timmar =( lr finns det någon här som vet om något bra FPS spel som tar mer än 8 timmar att klara ut ? skulle vara roligt att spela ngt som inte tar slut direkt typ

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tokspela inte då... dra ut på det hela lite eller kör alla spel på Hard istället för Easy.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Tokspela inte då... dra ut på det hela lite eller kör alla spel på Hard istället för Easy.

Väldigt många idag som gnäller på spel i övrigt att dom är för korta.
Men dom kör endast på det lättaste och springer bara igenom banorna, det är lite tråkigt faktiskt.

Inga problem för nån här o klara ut nått spel på easy, det är ju lite roligare när man får jobba lite för o klara det liksom:D

Permalänk
Medlem

Suck sa spelet fungear exakt lika "bra" som demot gjorde alltsa, eller ar det nagon skillnad?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Nopp, inte det minsta skildnad på demo och full, förutom att full äger!

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Väldigt många idag som gnäller på spel i övrigt att dom är för korta.
Men dom kör endast på det lättaste och springer bara igenom banorna, det är lite tråkigt faktiskt.

Inga problem för nån här o klara ut nått spel på easy, det är ju lite roligare när man får jobba lite för o klara det liksom:D

Jag håller med till fullo
Första rundan jag körde blev det easy för jag var för ivrig att se hur spelet såg ut

Nu är jag inne på 3e rundan och kör det på hard och jag måste säga att nu gäller de att ta de lungt, inga misstag får då sitter de en kula i skallen

Det blir mycket mer underhållande och man måste tänka mycket mer och vara försiktig..

Tur man är nybliven singel för kärringen hade inte varit glad nu

Permalänk
Medlem

Klart man kör på Delta, allt annat är trams. Det är ju då man måste ta det lugnt och kanske blir tvingad till att smyga runt byn istället för att peppra allt och alla.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm