Nu börjar Crysis lika något..

Permalänk
Medlem

Nu börjar Crysis lika något..

Vet inte om någon annan skrivit om det här men jag länkar iallafall

Nu börjar folk att få igång CryEngine på allvar.. tyckte jag läste att dessa banor är gjorda i Sandbox vilket har gett ganska nice:igt resultat.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=165243

Som sagt.. bilderna kanske inte blir dom bästa men kolla in filmerna.
U-N-B-E-L-I-A-B-L-E !

Film 1: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/127682.html

Film 2: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/127381.html

Permalänk
Medlem

Feta bilder!
Blir till att köpa nytt grafikkort snarast för att kunna lira med de där inställningarna

Permalänk

Jaeflar! Oh... börjar bli så sugen på att spela spelet!

Permalänk
Medlem

hehe dagens grafikkort klarar inte de där inställningarna så bra...man ser ju att det hackar rätt friskt

men grymt snyggt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

finns en likadan tråd i "grafik/skärm"tråden.. bara att man länkar till forumet/sidan där bilderna finns..

Permalänk
Medlem

Waow 13 fps!!11
Men snyggt var det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Waow 13 fps!!11
Men snyggt var det.

Jag spelar mitt crysis på cirka 10-15 FPS... duger gott åt delta!

Permalänk
Medlem

Fasiken va nice! Hoppas det kommer många mods gjorda i Sandbox. Helt nya "spel"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen de gör något realism mod till Crysis med antingen ww2 vapen eller nutidens.

Permalänk

Du glömde ett V i unbelievable. Kom osökt att tänka på ett citat från Homer: (Singing) I am so smart! I am so smart! S-M-R-T! S-M-R-T! I mean, S-M-A-R-T!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Jag hoppas verkligen de gör något realism mod till Crysis med antingen ww2 vapen eller nutidens.

En Vietnam mod är ju något givet..

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Det skulle vara bra spännande att få se Crysis i stadsmiljö, motorn är antagligen likväl rätt het på det också.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

De där filmerna funkar inte till mig

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
hehe dagens grafikkort klarar inte de där inställningarna så bra...man ser ju att det hackar rätt friskt

men grymt snyggt!

Att spela in är rätt krävande också...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Tycker ni inte att det börjar bli tjatigt med all djungel hela tiden?
Efter 5 min. i demot så började jag bli äcklad av all djävla djungel, man känner sig liksom instängd..
Vore trevligt med lite stadsmiljö och variation..

Permalänk
Medlem

Inte så länge som djungeln ser ut som ovan...

Det här spelet är ju läskigt! Det ser ut som ett spel från framtiden... Alla andra nya spel ser ju föråldrade ut i jämförelse.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Det är en spel från framtiden
Nåja, kanske inte om man har triple-SLI med 8800ULTRA, det får man skaffa när man blir miljonär ;).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hett värre. Ska bli roligt att dra igång det där på min nästa rig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Att spela in är rätt krävande också...

självklart men det finns ännu inget som klarar det imo..
då man ser att folk med 8800ULTRA i SLI har typ 16fps i benchen VERY HIGH...

i min mening måste man ha minst 40-45 i den benchen för att det ska flyta, och det är ju ganska långt dit

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Det blir nog att skippa GF88**-serien för mig. Väntar på Geforce 9*** istället för att kunna lira spelet

Permalänk

tycker bilder 1 4 5 ser gräsliga ut. riktigt fult me ljuset som kommer igenom träden, speciellt bild 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
tycker bilder 1 4 5 ser gräsliga ut. riktigt fult me ljuset som kommer igenom träden, speciellt bild 1

Vad jämför du med, verkligheten eller andra spel?
I verkligheten ser det ofta helt värdelöst ut (http://gabrielyeager.googlepages.com/P4120007.JPG), och andra spel.. tja det finns inget annat spel som hanterar ljus på ett så sofistikerat och snyggt sätt som CryEngine2 vad jag känner till.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
En Vietnam mod är ju något givet..

Hade varit guld........

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Vad jämför du med, verkligheten eller andra spel?
I verkligheten ser det ofta helt värdelöst ut (http://gabrielyeager.googlepages.com/P4120007.JPG)

Oh herregud vad jag skrattade när jag såg den där bilden ... wunderbar :D!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Oh herregud vad jag skrattade när jag såg den där bilden ... wunderbar :D!

Hmm, ser vi samma bild ? Eller så har jag helt missat poängen..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Re: Nu börjar Crysis lika något..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opA

Nu börjar folk att få igång CryEngine på allvar.. tyckte jag läste att dessa banor är gjorda i Sandbox vilket har gett ganska nice:igt resultat.

Film 1: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/127682.html

Film 2: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/127381.html

Vad är egentligen skillnaden mellan de 2 filmerna och grafiken på "very high" settings i Crysis? Alltså, finns det ännu grymmare grafikeffekter som går att aktivera via Sandbox-editorn eller handlar det bara om skickligt ihopsnickrad djungel av en moddare?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Nu börjar Crysis lika något..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Vad är egentligen skillnaden mellan de 2 filmerna och grafiken på "very high" settings i Crysis? Alltså, finns det ännu grymmare grafikeffekter som går att aktivera via Sandbox-editorn eller handlar det bara om skickligt ihopsnickrad djungel av en moddare?

Det handlar bara om en skickligt ihopsnickrad djungel av en moddare.

Så Crysis börjar inte likna något, fast det skulle kunna likna något om inte crytek skulle dra ner på saker.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Men som sagt, nuvarande grafikkort s*ger på så höga inställningar. Det blir intressant att se vad som kan flyta om ett år

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Men som sagt, nuvarande grafikkort s*ger på så höga inställningar. Det blir intressant att se vad som kan flyta om ett år

Visst, man kanske får aningen låg fps. Men jag tycker ändå att det är helt spelbart med min burk med DX10-tweaket för DX9.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
En Vietnam mod är ju något givet..

skulle vilja se en Desert combat mod (bf1942 mod) med denna grafikmotorn å då menar ja bara en updatering av botsen och grafiken inget annat som andra vapen eller styrsystem i flygplanen/helikopptrarna som i BF2.

För bf2 suger pga att dom ändrade så du kan sätta vilken nolla som helst i en helikopter å han kan flyga den...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows