Permalänk
Medlem

Crysis strul

Hej!

Jag har ett väldigt skumt problem med Crysis. När jag lirade demot så hade jag inget problem med det alls, allting flöt på.
Men nu när jag lirar fullversionen så har jag konstiga hackningar så fort jag rör på mig och rör på musen samtidigt.
Står jag stilla och rör på musen känner jag inga laggningar alls, men när jag går frammåt och rör på musen samtidigt så hackar den, och om jag håller in ännu fler knappar hackar det mer.

Det är endast i Crysis som jag har detta problemet, fungerar utan problem i UT3, GOW, COD4 osv.

Jag tycktre detta lät som ett uppenbarligt problem med mitt tangentbord, så jag har provat att installera om tangentbordets drivrutiner (Razer Tarantula), uppdaterat firmware på den också, utan att nå några lyckade resultat.

Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Vad kör du för graffe? kan vara strul med drivers.

Btw, när kom spelet äntligen, är det inte 16e?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Crysis släpps i sverige om två dagar, säger varken det ena eller andra här.. men hur fick tag på ditt exemplar av Crysis?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Crysis släpps i sverige om två dagar, säger varken det ena eller andra här.. men hur fick tag på ditt exemplar av Crysis?

Nej, det har redan släppts, inte bara i Sverige utan relativt globalt.

Permalänk

Apothysis har rätt... jag sitter med en kopia här...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Crysis släpps i sverige om två dagar, säger varken det ena eller andra här.. men hur fick tag på ditt exemplar av Crysis?

att ni bara orkar bry er

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Medlem

Sitta med en kopia är väl inte så svårt? Antar att jag har kommit igenom halva spelet nu^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Sitta med en kopia är väl inte så svårt?

Eller hur, det är att sitta med ett orginalexemplar som är det kluriga

Hur som helst, hur menar du? För mig blir det så att om jag går framåt droppar FPSen ner till 20 (halveras) kanske var tredje sekund i en halv sekund vilket upplevs som om man drar på slow motion var tredje sekund. Vet inte om det blir så när man står stilla för det är svårt att avgöra, det märks tydligt när man rör sig framåt. Lider du av samma problem?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Vad kör du för graffe? kan vara strul med drivers.

Btw, när kom spelet äntligen, är det inte 16e?

Har ett 8800GTX, provat olika drivers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Eller hur, det är att sitta med ett orginalexemplar som är det kluriga

Hur som helst, hur menar du? För mig blir det så att om jag går framåt droppar FPSen ner till 20 (halveras) kanske var tredje sekund i en halv sekund vilket upplevs som om man drar på slow motion var tredje sekund. Vet inte om det blir så när man står stilla för det är svårt att avgöra, det märks tydligt när man rör sig framåt. Lider du av samma problem?

Nja inte direkt, det är rent efterhack jag får då jag drar musen om jag rör mig frammåt.

Permalänk

Köpte mitt genom gameshop.se

Fick det i brevlådan igår

ang dina hack etc...

Crysis verkar vara väldigt känsligt för justeringar & ändringar av drivrutiner.
Jag upplevde lite samma sak som du så jag formaterade c: igår kväll
installerade en ren kopia av xp samt nya 169.09 drivarna.

Funkar felfritt nu.

Efter ca 100 timmars trixande & ändrande av inställningar har jag äntligen hittat hem

1368x765
Allt på medium
50fps, inga hack.

Har beställt ett 8800gt och hoppas kunna gå upp till 1680x1050, och kanske några saker på high...

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk

Hehehe, något allvarligt fel måste det vara hos mig när jag i 1280x1024 i medium har 22fps i striderna 16fps. Min dator amd dual core 5000+, 3gig ram och en 8800 gts 640.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Har spelat ut det och kan säga att de inte nådde upp till förväntningarna, Kort spel, Måste spraya som fan för att motståndarna ska dö går inte att aima eftersom de är näst intill ododliga, alien världen inge speciell alls bara tråkigt dom attackerar inte ens, SLutet va händer så tråkigt slut att man nästan börjar gråta aja... inge höjdare iaf, snygg grafik va de enda nästan

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.