Permalänk
Medlem

Crysis i min hand =)

Tjo!

Som topic lyder, har ett exemplar av Crysis, blir till att gibba sönder när man kommer hem.

Förövrigt, hur tror ni att Crysis står sig med min burk?

Specs:

Intel Core 2 Duo @ 3GHZ
4gb ram @ 800mhz
geforce 8800GTX 762mb
win XP än sålänge (får ju bara ut ungefär 3.3gb av minnet dock)
DX9 uppenbarligen.

Det bör ju funka helt ok tycker jag, men borde man uppgradera till Vista så man får ut fullt av minnet + DX10 kanske?

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Offtopic men fel forumsdel

Permalänk
Medlem

Du kommer nog kunna kör på medium/low ganska laggfritt....

Permalänk

Beror också på hur mycket du klockat dina grejjer men high med 1280 x 1024 är nog spelbart och medium flyta bra !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja det kommer det göra.

Är förövrigt skitless på trådar som de här.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

high kommer fungera bra då mitt 8800GTS 320MB klarade medium med riktigt bra och stabil fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*
Det här är en fråga som skulle kunna tagits i den klistrade crysis-tråden.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Det kommer garanterat flyta fint på High.
Det gör de för mig och jag har liknande delar

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Det beror till 100% på hur kräsen du är. Till exempel jag kunde spela igenom spelet på very high-tweaket till xp med burken i sign. Det var knappast optimal fps (optimal = 60), men var definitivt spelbart om man jämför det med den orgasmframkallande grafiken.

Permalänk
Medlem

Istället för att andra gissa vilt föreslår jag att du installerar spelet och testar, sen får du gärna berätta för oss hur det flöt med din dator.

Permalänk
Medlem

Har varvat crysis och vill säga att de inte nådde upp till förväntningarna spelet va kort, motståndarna va näst intill ododliga blev bara ngn sorts spray N pray inge aim, Ailen snacken å shit som stog på incrysis va de inge speciellt alls med och slutet sämsta jag varit med om näe crysis va fan inte va de visade sig att vara

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Inaktiv

Spelade igeom spelet med högsta i XP med tweaks o allt. Det var ganska ospelbart på 1680*1050 (7-15 FPS tror jag) Så jag sänkte till 1280*800 där det gick o spela (10-25 fps tor jag) på delta. Det gick ju o spela på lägre fps men det var nästan outhärdligt.

Permalänk
Medlem

är crysis dåligt optimerat? verkar så? man kan ju inte släppa spel med argumentet: ni måste spela på low för att hårdvaran kommer vara ikapp om typ 3-4 år. har man en bra dator vill man faan kunna köra på high med bra fps iallafall.

snart kommer väll nåda spelen = det släpps idag men ni kommer först kunna starta det om 5 år PGA kraven, sen efter 10 år kommer ni KANSKE kunna köra på low, om ca 20år, då jävlar kommer ni nog kunna köra på high.

nä släpper man ett spel idag ska dom med bra datorer kunna köra det, många vill nog kunna köra high och ha bra fps, speciellt när många köpt nya grejjer för att klara att spela detta spel.

kanske lite luddigt men ni fattar vad jag menar?

tycker mest synd om alla som köpt feta grejjor för dyra pengar och sen så är spelet för svårt(dåligt opimerat får man hoppas) ändå måste kännas otroligt frustrerande...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Du kommer nog kunna kör på medium/low ganska laggfritt....

lol, blev lite konstigt där va?

Jag kunde spela allt på Low och 1024*768 på demot (obs demot)

AMD 3000+ 1.8ghz
1gb ram
radeon 9800pro 128mb (oklockat)

Han borde iaf kunna spela på High.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är crysis dåligt optimerat? verkar så? man kan ju inte släppa spel med argumentet: ni måste spela på low för att hårdvaran kommer vara ikapp om typ 3-4 år. har man en bra dator vill man faan kunna köra på high med bra fps iallafall.

snart kommer väll nåda spelen = det släpps idag men ni kommer först kunna starta det om 5 år PGA kraven, sen efter 10 år kommer ni KANSKE kunna köra på low, om ca 20år, då jävlar kommer ni nog kunna köra på high.

nä släpper man ett spel idag ska dom med bra datorer kunna köra det, många vill nog kunna köra high och ha bra fps, speciellt när många köpt nya grejjer för att klara att spela detta spel.

kanske lite luddigt men ni fattar vad jag menar?

tycker mest synd om alla som köpt feta grejjor för dyra pengar och sen så är spelet för svårt(dåligt opimerat får man hoppas) ändå måste kännas otroligt frustrerande...

Sedan får man ju nästan skylla sig själv för att man köper hårdvara enbart för Crysis, vilket i sig är rätt så dumt. Man ska aldrig förvänta sig att viss hårdvara ska kunna klara av ett grafiskt revolutionerande spel innan det ens finns bra, pålitliga benchmarks till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Du kommer nog kunna kör på medium/low ganska laggfritt....

kör han directx9 ska det gå på high i 1600x1200 utan probs.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F