Chassimodd: Plexipentagram

Permalänk
Melding Plague

Chassimodd: Plexipentagram

Den välkände svenska moddaren Wolverine har varit i farten igen och har konstruerat ett chassi helt i plexiglas. Att bygga chassin i plexiglas är en klassisk moddartradition, men Wolverine har valt att skippa det vanliga lådformade utseendet utan formgav sitt chassi som ett pentagram istället.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Syns på DH!

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Grymt Snygg!

Permalänk
Medlem

Han gör det.. IGEN!!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

omg fint

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten

Syns på DH!

Hell yeah

Permalänk
Medlem

Bland det ballaste jag sett.

Haha gillar hårdvaran som sitter i:

Mainboard - VIA Epia EX1500G

HDD - 250GB Seagate

PSU – 120watt Pico Psu

RAM – 1GB Corsair Dominator 8500

LCD - Matrix Orbital GX

Haha 1gb Dominator på en VIAbräda

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

wolverine har gjort det igen
hmm måste till DH ngn gång hoppas det här inte är sista gången han är där:P

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Bland det ballaste jag sett.

Haha gillar hårdvaran som sitter i:

Mainboard - VIA Epia EX1500G

HDD - 250GB Seagate

PSU – 120watt Pico Psu

RAM – 1GB Corsair Dominator 8500

LCD - Matrix Orbital GX

Haha 1gb Dominator på en VIAbräda

Visst är det galet men jag tog det enda minnet som jag hade liggandes

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Visst är det galet men jag tog det enda minnet som jag hade liggandes

skall vi byta minnen? har åsså ett par "liggandes"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
skall vi byta minnen? har åsså ett par "liggandes"

hehe ja du byta minnen tror jag inte att jag vill Det finns en del fördelar med att vara sponsrad av Corsair om man säger så

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Gillade det faktiskt inte.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Fint hantverk, men lite fjortis att göra ett pentagram tycker jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannovarius
Fint hantverk, men lite fjortis att göra ett pentagram tycker jag...

Om du tänkte på satanism så kankse det är lite "fjortis" men symbolen har ju faktiskt långt mer djupare innebörder egentligen. Vad Wolverine hade i åtanke vet jag dock inte

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Tja, ganska grymt i mörkret, men föll inte mig i smaken, fyrkantigt/rektangel (rektangligt?) gäller för min det. Raka linjer ska det vara.

Permalänk
Medlem

Helt klart snyggt, gediget arbete med små enkla medel. Ibland är det allt som behövs.

Starkt jobbat PG!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Mjo, varför inte
Plexi och lysen är ju inte min grej, men det var ju ändå grymt snyggt gjort. Gillade helt klart stället också. Bra jobbat Wolverine!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

riktigt coolt Wolverine! kunde dock inte hitta byggloggen i SweClockers Galleri...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tja, ganska grymt i mörkret, men föll inte mig i smaken, fyrkantigt/rektangel (rektangligt?) gäller för min det. Raka linjer ska det vara.

Rektangulärt är kanske ordet du söker För övrigt riktigt bra arbete, riktigt imponerat, även om pentagram kanske inte är min grej...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Fin liten htpc. Faktiskt något man skulle vilja ha vid tv'n, och bra låt du lyssnade på med
Har kollat på många av dina byggen och jag måste säga att din stil faller mig helt i smaken
Keep up the good work

Permalänk

Väldigt snyggt gjort!

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt!

Permalänk
Medlem

Nice. Tog sin lilla tid antar jag:) riktigt bra gjort som vanligt:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

inte för att vara den som är den men... hur fan är det fjårtis att vara satanist? (ville bara fråga det utan starta debatt, relationen är då varför han var "fjårtis" över att ha valt en av de mest versatila ikonerna som människan har "skapat?)

Jag tyckte det var skitsnyggt, och som du själv skrev, du gjord det INTE av religösa skäl... vilket endå jag inte hade brytt mig om, det är burken ajg bryr mig om, och det blev GRYMT... jag tycker då dock att genomskinlig acryl med "färgställbara" LEDs som skulle kunna lysa upp den i den färg man vill hade varit en cool finess... skulle nämnligen gärna se den i både isblå samt blodröd ^^,

Keep up the good work!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt han som kan : )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skit nu i symbolen, han är väl hårdrockare helt enkelt. Vi får göra vad vi vill!

Myckt fin modd.

Visa signatur

K#^Ab
Mr_Krut: Seriöst, vi försöker få jämnställdhet i världen också kommer Asus och förstör allt med en pluttig rosa laptop

Permalänk
Medlem

Stiligt :>

Permalänk

För mig är en pentagram inskriven i en cirkel. Stjärnan för sig själv kändes mer som Lenny Kravitz än Lucifer om man säger så.

Gott hantverk hursomhelst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt ngt speciellt plexi (gröna) då det är UV reaktivt,elr e de nog vanligt grönt plexi?

Permalänk

Riktigt fin! Keep up the good work!

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.