Hur många timmar spelar du?

Permalänk
Medlem

Hur många timmar spelar du?

...?

Själv spelar jag ca. 2 timmar varje dag. Max 3-4 timmar. Mer timmar under helger.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Brukar spela ca. 2 timmar. Har varit lite sjuk nu så jag har inte spelat på en vecka

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk

Ca. 1-2 på vardagarna som mäst.
På helgerna kan de såklart mera, men inte mycke mer.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Genomsnittet ca 2 timmar/ dag, kanske lite mindre. Beror på lite när också.. släpps det något nytt spel kan jag sitta och spela hela dagen. Satt hela helgen med Call of Duty 4, ca 12h/ dag

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga för det går i perioder. När jag spelar så spelar jag ganska många timmar per dag, men det kan gå långa perioder då jag knappt spelar nåt alls.

Permalänk
Avstängd

Väldigt olika. Men oftast så brukar jag spela igenom spelen i ett svep. Ja spel som t.ex. Call Of Duty 4, Crysis och så vidare... de som inte tar så lång tid. Ungefär som att sätta sig ner och se på en film från början till slut utan någon paus.

Andra spel som t.ex. strategi och management-spel kan jag sitta med i allt från 5min till några timmar åt gången.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

1-2 timmar max. Under gymnasietiden var det dock 6-7 timmar på vardagarna o mer på helgerna.

Permalänk
Medlem

Det beror väl på om jag har något att spela, just nu är det ganska tomt så mindre än en timme om dagen. När jag väl fastnar i något så kan det vara i princip all min vakna tid, så då kan det enkelt vara mer än 10h om dagen.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

1Tim per om ens det (typ 2-3tim i veckan) dag annars 1-2 känns som om man nästan har vuxit ifrån det där med spelandet!? eller så är det för man inte har hittat nått man verkligen har fasnat för allt skit nuför tiden är så tråkigt.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kraftigt varierande. Men på senaste tiden har det inte blivit ens en timme om dagen, bortsett från helger då.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Seriöst, det är svårt att hålla koll på tiden medans man spelar, man tänker lira 30 min, men oj! Det gick 2 timmar!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

vi diskuterade detta på jobbet och det är väldigt olika. ibland fastnar man vid ett spel jätte länge 10 timmar + händer, sen kan det gå en vecka eller 2 när man spelar extremt lite eller inte alls

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

jag skrev mer en 8 timmar /dag bara för att idag har jga spelat NFS- pro-street hela dagen , jag avgudar alla NFS spel å då dom kommer så blir jag låst vid datorn

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk

Det är som The Barf säger, det varierar starkt. Numera har jag hamnat i en period där jag spelar väldigt mycket single player, mest på grund av alla de nya spelen. Först var det ju Call of Duty 4, ungefär 4 timmar första dagen, två nästa och så var spelet klarat. Crysis var väll på 4 timmar första dagen det med, ungefär 3 timmar dagen efter och så var det också varvat.

Sen när det kommer till multiplayer så spelar jag egentligen bara CS: Source, och detta sker dagligen i ungefär en timme. Sedan kanske man spelar några andra spel som ligger och skräpar på datorn, så totalt blir det ungefär 2-4 timmar per dag.

Permalänk
Medlem

Inte spelat på flera månader.. Lär väl bli en och annan timma när galaxy är inhandlad

Permalänk
Medlem

2-4h om dagen tror jag att jag spelar men det bros ju också på om man har något kul att spela. Fick Assassins Creed igår och har typ suttit vid TV:n all min vakna tid sen igår så det skiljer ju sig lite.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Väldigt varierande. Just nu är jag inne i lite utav en spelperiod så nu blir det en del. Annars så beror det på humör. men et blir väl ett par Dota om dagen så då blir det snabbt ett par timmar bara där.:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

spelar lite då o då, blir en 1-5 timmar varje gång då.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vardagar efter jobbet brukar det bli en eller två timmar. På helgerna tänker man ju bara på att planera kvällen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det har gått från "mer än 10 timmar" till "under en timma". Tyvär så är det lite sent, har redan gått ur skolan. Och med minst 10 timmars spelande per dag så var ju mina betyg inte riktigt så bra som de kunnat vara.