Fastnat i ett uppdrag på COD4 hjälp?

Permalänk

Fastnat i ett uppdrag på COD4 hjälp?

Jag har då spelat gärnet ur COD4 i två dagar nu och nu har jag kommit till ett uppdrag som går 15 år tillbaka där jag ska "take out" en person, och efter lite hiding, crawling och running är jag uppe i ett hotell och använder mig av värsta feta sniper-geväret, får zooma och får vänta på rätt vind för att skjuta den här personen då, skjuten blir han till slut.
sedan gäller det att ta sig ut ur byggnaden och väl nere på mark så blir man attackerad från alla håll och kanster, min sniperpartner skriker att vi ska skita i fienden och söka oss till extractionpoint, så vi har 20 minuter på oss att göra det.
.....men jag blir dödad hela tiden av fienden, dem är helt enkelt för många, hundar attackerar fineden kommer från helikoptrar osv, är det någon som kan ge mig råd om hur jag ska göra för att komma därifrån?

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

hehe, du har inte kommit till den svåra biten än, då kommer du bli galen :).
Du får helt enkelt ta och springa in i närmsta byggnaderna och vänta ut lite, sen fortsätta, finns ingen riktigt bra sätt att förklara. Är bara att döda dem första terroristerna som kommer och springa mot byggnaderna. Du ska inte satsa på att döda alla fiender.

Edit: Med andra ord, RUN FOREST RUN!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag sprang och ställde mig mellan huset och bussarna som står där, sköt de första fienderna och dirkekt vände jag mig och dödade hundarna som kommer. Sen är det bara springa!

I slutet av banan så gjorde jag det enkelt för mig, försökte hur länge som helst att överleva, men bara dog, så i slutet gömde jag mig i en buske i ett hörn och bara väntade ut tiden.

Permalänk

HEHE!
Tackar för snabba svar, jag får väl helt enkelt använda taktik och använda mig av kombinerande råd av er två, jag hör av mig om jag inte slänger datorn genom fönstret.
ha det gött

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk

Har du kommit fram till pariserhjulet? Det är inte så stressigt att ta sig dit, tiden räcker. Jobba lugnt och taktiskt.

Vilken svårighetsgrad kör du på? Om man dör hela tiden på ett uppdrag så har man kanske tagit sig vatten över huvudet...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Pariserhjulet är ju fan riktigt irriterande ställe, speciellt när man ska ta honom och springa in i helikoptern .. argh! Dog 3 gånger på samma ställe sen bestämde jag mig för att skjuta terroristerna Först och sen springa ut med en tjock snubbe på ryggen :p.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Har du kommit fram till pariserhjulet? Det är inte så stressigt att ta sig dit, tiden räcker. Jobba lugnt och taktiskt.

Vilken svårighetsgrad kör du på? Om man dör hela tiden på ett uppdrag så har man kanske tagit sig vatten över huvudet...

Hardened tror jag det heter, den under veteran, jag är proffs på combatspel, tycker jag, standard vapnen i början av varjde mission byts alltid ut till AK47 och då börjar det! D.Eagle väldigt svår att hitta tycker jag, första och sista gången jag stötte på den var på båten, tror det är misson one.

Vad kör ni för svårighet?

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Slutet på den banan är riktigt svårt ja, jag försökte först gömma mig i de här små hytterna med då formligen regnade de granater runt mig tills nån av dem tog sig in.. och ja.. då var det slut
MEN.. om du springer längst till höger så finns där ett plank man kan ställa sig bakom... där går det att hålla ställningarna ganska bra. Se till att plocka så många du kan av dem som kommer från helikoptrarna och de som kommer rusande från husen... sen ställer du dig bakom planket och skjuter folk genom springorna.

Jag körde också på hardened... någon som klarat veteran? Jag har inte ens vågat prova.

Permalänk
Medlem

Det delen du ä på kan vara lite klurig.

När du ser fösta vågen skjut ner dom bara, sen avancerar framåt och till höger till en bunt gamla bussar. Skjut nu 2:a vågen och kuta för livet förbi 3:e vågen och in i ett hus längre bort.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Just nu har jag skjutit så många jag kunde, just nu i denna stund jag skriker så ljuder automatvapen och människor, likså hundskall, jag sitter nu bakom ett hus, och väntar ut tiden, jag vet inte om jag måste vara exakt på den där extraction point pricken på kartan, just nu så är jag kanske 200 m bort på sidan bakom tt hus och överallt omkring mig är det radioaktivitet, tror det är 8 minuter kvar tills extraktionpoint, enormt mycket styrka skjuter på min ensame sniper-vän, han kan tydligen inte dö:)

Som sagt, måste jag ta mig fram till en vis punkt innan tiden tar slut eller kan jag vänta ut tiden, och då händer det väl att mer av mina vänner skjuter död på alla fiender som i detta nu befinner sig aldelles runt hörnet på huset och beskjuter min vän?

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk

Helt rätt man skall köra lite tuffare svårighet

*hint till alla som klagar på att spelet är för kort efter att ha rusat igenom banorna på easy

här är en liten Pariseljulsguide när du kommer dit (Extraction point)

Det är inte ett lätt ställe. Jag svor med som fanken och fastnade hårt.

Men försök så här.

lägg c4 charges runt bilarna i början samt en uppe på plattformen under pariseljulet samt sätt upp satchel charges eller vad de nu hette på ställen som är logiska.

Efter det dra dig bort mot Bumpercars och försök plocka folk därifrån, du kan skita i att försöka skydda snubben du hade med dig han klarar sig själv.

De kommer att bryta igenom linjen och ta sig upp på plattformen vid parisehjulet och där är de relativt lätta att plocka. De kommer dock att kasta granater och flashbangs mot dig så var på din vakt.

När de blir tillräckligt många så kommer de komma mot dig längs kanten.
plocka en av dem med din lilla pistol och ta hans vapen. du kommer nu har gott om ammo och kan hålla din position rätt bra. När Helikopptern kommer så börjar du röra dig framåt och spränger av Dina C4. Då är det relativt rensat att kunna bära snubben in i helikopptern.

*Det är troligen det svåraste stället i spelet. detta och ev ett annat mot slutet, du vet nog vilket jag menar när du kommer dit

Sen gäller det att ha lite tur med lycka till.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belaj boy
Jag har då spelat gärnet ur COD4 i två dagar nu och nu har jag kommit till ett uppdrag som går 15 år tillbaka där jag ska "take out" en person, och efter lite hiding, crawling och running är jag uppe i ett hotell och använder mig av värsta feta sniper-geväret, får zooma och får vänta på rätt vind för att skjuta den här personen då, skjuten blir han till slut.
sedan gäller det att ta sig ut ur byggnaden och väl nere på mark så blir man attackerad från alla håll och kanster, min sniperpartner skriker att vi ska skita i fienden och söka oss till extractionpoint, så vi har 20 minuter på oss att göra det.
.....men jag blir dödad hela tiden av fienden, dem är helt enkelt för många, hundar attackerar fineden kommer från helikoptrar osv, är det någon som kan ge mig råd om hur jag ska göra för att komma därifrån?

Jag lyckades på första försöket, visserligen var det på easy settings men kan väl inte va svårt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outside2k
Helt rätt man skall köra lite tuffare svårighet

*hint till alla som klagar på att spelet är för kort efter att ha rusat igenom banorna på easy

här är en liten Pariseljulsguide när du kommer dit (Extraction point)

Det är inte ett lätt ställe. Jag svor med som fanken och fastnade hårt.

Men försök så här.

lägg c4 charges runt bilarna i början samt en uppe på plattformen under pariseljulet samt sätt upp satchel charges eller vad de nu hette på ställen som är logiska.

Efter det dra dig bort mot Bumpercars och försök plocka folk därifrån, du kan skita i att försöka skydda snubben du hade med dig han klarar sig själv.

De kommer att bryta igenom linjen och ta sig upp på plattformen vid parisehjulet och där är de relativt lätta att plocka. De kommer dock att kasta granater och flashbangs mot dig så var på din vakt.

När de blir tillräckligt många så kommer de komma mot dig längs kanten.
plocka en av dem med din lilla pistol och ta hans vapen. du kommer nu har gott om ammo och kan hålla din position rätt bra. När Helikopptern kommer så börjar du röra dig framåt och spränger av Dina C4. Då är det relativt rensat att kunna bära snubben in i helikopptern.

*Det är troligen det svåraste stället i spelet. detta och ev ett annat mot slutet, du vet nog vilket jag menar när du kommer dit

Sen gäller det att ha lite tur med lycka till.

Vilka bilar är det du kallar bumpercars? Just nu är spelet sparat precis innan helikoptrarna anländer, jag vet som sagt inte vilka bumpcars det snackas om men jag brukar dra mig åt vänster mot betong avspärrningarna där det finns typ tre krockade bilar och två helikoptrar slänger ut fiender, men !dör!
Kan inte någon förklara lite mer nogrant hur jag ska gå till väga för att kunna klara mig på lättast möjliga sätt.

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk

För mig tog det nästan 20 försök att klara pariserhjulsdelen på hardened, försökte att hålla alla möjliga positioner utan framgång. Till sist prövade jag att ställa mig till vänster om price, bakom betongblocken och då gick det galant. Fienderna kan bara komma från två håll och kommer väldigt sällan från vänster när jag lirade (nån gång per minut, och då endast 1/2 pers), sen är det bara att kika ut från högersidan av blocket och skjuta alla som försöker komma närmare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Jag lyckades på första försöket, visserligen var det på easy settings men kan väl inte va svårt.

Easy settings, du kan ju lika gärna köra på God mode....det är sjukt svårt om man inte kör på en svårighetsgrad som farmor skulle ha klarat..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
För mig tog det nästan 20 försök att klara pariserhjulsdelen på hardened, försökte att hålla alla möjliga positioner utan framgång. Till sist prövade jag att ställa mig till vänster om price, bakom betongblocken och då gick det galant. Fienderna kan bara komma från två håll och kommer väldigt sällan från vänster när jag lirade (nån gång per minut, och då endast 1/2 pers), sen är det bara att kika ut från högersidan av blocket och skjuta alla som försöker komma närmare.

ska lyda ditt råd, jag brukade vara bakom den btongbarriären men siktade hela tiden på vänsta delen, så enligt dig så ska jag hålla mig till höger om den, alltså sikta mot price, eller ja täcka en linje framför honom?

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

jag kor pa veteran(xbox) och har fasnat pa parishjulet... jag har spelat om stallen nu... ska vi se... 35 ganger och jag har givit upp nu. Synd att det ska vara Sa svart, jag menar resten av spelet pa Veteran var ju utmanande men inte omojligt

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk

NE! Nu går det fan inte längre, jag har dött otroligt många gånger, den där helikopterfan tar ju skit lång tid på sig att nå fram, en helikopter klarar ju 4000 meter på ett par minuter, men NE! det ska ta 15 minuter typ.......aaaah!
Så otroligt frustrerande att man fastnar såhär i ett så bra spel som man har som mål att spela igenom helt.

Inga råd utifrån?

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Sätt dig bakom "bumperbilarna" alltså hela "attraktionen", då kan dom bara komma åt dig ifrån ett håll.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag satte ut claymores lite överallt, med det och sniper överlever du första vågen. När helikoptrarna kommer, stu på pariserhjulet, byt till förslagsvis en AK och skjut folket medans de firar ner sig, först den längst till vänster, sedan höger och om du hinner mitten. Byt sedan till sniper och plocka folk så snabbt och länge du kan. När dom börjar komma förnära, ta din ak och hoppa ner på baksidan. Där kan du antingen hålla ställningarna mellan träden elelr springa mot radiobilarna huset och campa lite där.
Så klarade jag det på typ 8:e försöker på Hardened.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Sätt dig bakom "bumperbilarna" alltså hela "attraktionen", då kan dom bara komma åt dig ifrån ett håll.

var är dessa "bumperbilar" någonstans? Är det dem radiostyrda bilarna, och var befinner dem sig någonstans om man kollar mot attacken från prices sida? är dem till höger om parishjulet?

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Ja om du står på pariserhjulet riktad mot fienderna är den åt höger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ja om du står på pariserhjulet riktad mot fienderna är den åt höger

jag lyckades på det sättet vänta in helikoptern, men det är skitsvårt att ta sig fram till min vän, hur gör jag på bästa sätt, jag har inga granater eller flashs kvar och ingen claymore.

Visa signatur

E6600@3200Mhz (356x9)@1.4250V|Gigabyte GA-P35-DS3R|Corsair TWIN2X 6400 2048MB CL5@890Mhz@1.9V|X1950XT@662/927|Noctua NH-U12F|Zalman VF900-Cu|X-Fi XtremeMusic|Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Spring fram till gubben, rensa fiender så gott det går och spring sedan bakom pariser hjulet så har du en hel hög med soldater som täcker ditt arsle när du springer sista biten till helin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Easy settings, du kan ju lika gärna köra på God mode....det är sjukt svårt om man inte kör på en svårighetsgrad som farmor skulle ha klarat..

CoD4 på easy tycker jag är ungefär som hl2 på hard, så det är väl inte så väldigt enkelt imo. Flödar ju soldater från överallt hela tiden.

Permalänk
Medlem

Den här banan är jobbig men om man lyckas sätta claymorsen bra och sedan gömmer sig där datorn ligger så klarar man sig nog.

En fråga, är man verkligen odödlig när man bär på folk? När jag spelade brukade jag ta 30-40 kulor i bröstet och kånka vidare på veteran.

Permalänk
Medlem

Ge fan i att döda hundarna som finns nere i en pool vid starten så kommer dessa hjälpa dig tugga ihjäl motståndarna en stund. Se till att placera ut all C4 och alla Claymores du har innan första vågen kommer.

Jag stod på vänster sida om cementmuren till vänster hela tiden. Se till att plocka de som kommer med helin ganska omgående, sen är det bara hålla ryggen mot muren och kolla höger/vänster hela tiden och väja för eventuell granat.

Din kamrat på kullen klarar sig själv utan skydd så skit i honom. För mig, när helin äntligen kom, så tänkte jag "skit i det här!" och greppade gubben. Gick mot helin med massa fiender runt omkring och klev in i helin utan en skråma. Ren tur kanske, vad vet jag.

Kör på näst svåraste.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Skönt att jag hittade denna tråden, sitter i samma situation, ska testa era tips imorron!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Sätt dig bakom "bumperbilarna" alltså hela "attraktionen", då kan dom bara komma åt dig ifrån ett håll.

precis vad jag kom på efter en helvetes massa trial and errors. McMillian verkar vara odödlig så honom kan man strunta i. Han kunde ju nänt den lilla detaljen tycker man. Onödigt frustrerande avslutning på det uppdraget.

Permalänk
Medlem

Ni som fastnat, håll ut! Det är värt det.. helvete vilken stämning det är mot slutet av spelet!

Visa signatur

..