Permalänk

Worms ?

Moss!

Är grymt sugen på att spela det första Worms till PC. Men heter det bara worms eller Worms Armagedon?
Någon som vet?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Inaktiv

Worms Armageddon är ett mycket nyare Worms. Det allra första Worms var ett dos-spel.

Worms Armageddon (eller World Party, dom är ganska lika) har dock stort nöjesvärde

Permalänk

Tack

Hyggligt att få veta. Häftigt spel som man kan ha mycket roligt med.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Här står alla undertitlarna till spelen
http://en.wikipedia.org/wiki/Worms_game

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att jag spelade något som hette Worms+, dock är det inte listat på wikipedia, men det kanske var "Armageddon".

Tyvärr så tyckte jag aldrig om uppföljarna (Worms2 och efter). Den pixliga banuppbyggnaden var det roliga. Tyckte inte heller om själva fysiken i de senare.

Men det jag nog kommer ihåg som bäst är musiken, följt av de komiska kommentarerna. Någon som kanske känner till några "covers" på musiken eller kanske .midi-filer?

Midi-filer skulle vara skoj så att man kan få ut notblad...sen blir det worms-musik för grannar och folk i trapphuset att bjuda på

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Kommer ihåg att jag spelade något som hette Worms+, dock är det inte listat på wikipedia, men det kanske var "Armageddon".

Nej nej, armageddon är betydligt nyare än worms+. Worms+ ser, om jag inte minns helt fel, ut exakt som worms (första) fast med typ nya banor/vapen osv.

För att svara på trådskaparens fråga: Ja, det första spelet i serien heter bara "Worms".

Permalänk
Medlem

world party är väl det näst nyaste? ialf. worms world party rekommenderas!

//tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

Jäklar när man lirade första Worms och var mäkta imponerad över de coola videosarna mellan banorna med sin (på den tiden) sköna humor

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Sötast

Worms, Worms+ (United?), Worms 2, Worms Armageddon?

Endast Worms,Worms+(United?) Är dom bra spelen.
Sedan blev det mer inriktat på att vara snyggt än skoj imo.

Permalänk

Lirade WWP och WA online i 5~ år. Fett med klaner där.

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk

Ja Worms är ju riktigt kul..lol Ska försöka få tag i World party då

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Inaktiv

Worms World Party är det nyaste icke-3D vad jag vet.
Finns iofs nån som heter Worms Armageddon New Edition också, men...vet inte riktigt vad det är för nåt.

Permalänk
Medlem

Jag och några polare kör Worms World Party. Bytte till Worms när vi slutade med Wow.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Worms Plus Och united är två helt olika spel

Har spelat båda..

Det var goda tider lirade på min 120Mhz

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Worms Plus Och united är två helt olika spel

Har spelat båda..

Det var goda tider lirade på min 120Mhz

http://prometheus.kraja.cz/bestoldgames/img/ss/worms-plus/wor...

http://media.gamestats.com/gg/image/WormsUnited_PCBOXboxart_1...

Ahh tack!

Jag var inte helt säker på saken!

Permalänk
Medlem

Worms world party nötte man järnet med polare...skrattade fett till det spelet, var riktigt skojj att få upp nya specialvapen.

Permalänk

Worms+ heter Worms Reinforcements. Har både originalet och Reinforcements hemma.
På baksidorna på båda cd-covers:erna har jag skrivit upp numren till de roligaste banorna jag spelade.

Skitroligt spel! =D

Permalänk
Sötast

Jag önskar att jag hade gamla worms kvar

Permalänk

Spelade idag med min tjej. Vilket ös det blev lol. Gillar flygande stålfåret som supervapen.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.