Permalänk
Medlem

Warcraft 3 problem

Hej

Jag har ett (stort) problem med WC3.

Jag kan inte hitta några servrar i Custom Games, jag vet att felet ligger någonstans i routern då jag kan hitta servrarna om jag är direktkopplad till modemet och när jag sitter på olika LAN.
Det märkligaste av allt är att jag kan spela Quick Games helt utan problem.
Jag har verkligen försökt prova allt, jag har stängt av varenda säkerhetsinställning i routern och jag har försökt forward:a porten 6112 på alla möjliga olika sätt men det fungerar ändå inte.
Routern är en 3Com 3CRWE554G72T

Har sökt runt på google efter någon med liknande problem och hittade ett fåtal men ingen som verkade ha någon lösning.
Hjälp mig, jag är desperat. xD

Permalänk
Medlem

hmmm.. hr inte varit med om det. Har du ställt in porten i options i spelet så att den använder samma port som du ställt in i routern? Har du även öppnat portarna i modemet tillrättipnummer. Det kan inte vara så att datorn byter ipnummer i routern då och då? Sätt den så att den håller samma ip till datorn jämt. Har du inaktiverat windowsbrandväggen? uhm... kommer inte på nåt mer just nu. Snacka med supporten som blizzard har annars. de har ju nån livesupport i nån channel är i spelet.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
hmmm.. hr inte varit med om det. Har du ställt in porten i options i spelet så att den använder samma port som du ställt in i routern? Har du även öppnat portarna i modemet tillrättipnummer. Det kan inte vara så att datorn byter ipnummer i routern då och då? Sätt den så att den håller samma ip till datorn jämt. Har du inaktiverat windowsbrandväggen? uhm... kommer inte på nåt mer just nu. Snacka med supporten som blizzard har annars. de har ju nån livesupport i nån channel är i spelet.

Ja, jag har rätt port.
Ja, jag har låst datorns ip i routern och så att den går till min ip.
Ja, jag har stängt av windows brandväggen, har även provat med den på på ett LAN och det fungerade ändå.
Jag har även ringt och pratat med Blizzard's support men de fattade ingenting.

Permalänk
Medlem

hur gammal är routern? byt den om den inte är så gammal. om du köpt den på elgiganten eller liknande så är det lätt att få den utbytt. Annars rnger du till routerns support och hör med dem. Provat datorn i DMZ läge?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Installera om det, funkar det inte så kontakta blizz support. Detta är inget vanligare problem, kan stå bland faq på battle.net kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
hur gammal är routern? byt den om den inte är så gammal. om du köpt den på elgiganten eller liknande så är det lätt att få den utbytt. Annars rnger du till routerns support och hör med dem. Provat datorn i DMZ läge?

Routern är ganska gammal, åtminstone 3 år.
Ja, jag har provat DMZ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaktusen
Installera om det, funkar det inte så kontakta blizz support. Detta är inget vanligare problem, kan stå bland faq på battle.net kanske.

Jag tvivlar starkt på att det hjälper att installera om spelet då det fungerar bakom andra routrar och direktkopplat till modemet.

Permalänk
Medlem

Brandvägg? Windows Defender? Stäng av dessa, brandväggen bruckar blockera inkommande anslutningar som man vill ta emot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Brandvägg? Windows Defender? Stäng av dessa, brandväggen bruckar blockera inkommande anslutningar som man vill ta emot.

Har som sagt provat att stänga av allt sådant, men jag tror inte att det har med saken att göra då det fungerar med allt igång om man dirketkopplar till modemet.

Permalänk
Medlem

Här kommer lösningen på problemet:

Han har alltså en Glocalnet ADSL koppling med ett SpeedTouch 510 V6 "modem". Detta är anslutet till en 3Com OfficeConnect 11g Wireless Router.

Nu visade det sig (efter kontakt med Glocalnet) att modemet innehåller en DHCP sever och det gör ju även Routern. Om jag fattar detta rätt så innebär det att modemet delar ut en svart adress som blir ännu "svartare" efter routern. Dubbla NAT alltså (säger en som egentligen inte begriper detta ). Fick tipset att gå in i modemet med 192.168.0.254 och slå av DHCP-flaggan. Efter en omstart så fungera det nu att köra WarCraft 3 online! Tjohooo.