AMD lanserar Radeon HD 3800-serien

Permalänk
Avstängd

Jag anar en lite vinklad ton i nyheten. Sweclockers klagar t.ex. lite på 256bits minnesbussen. Men tar inte hänsyn till att det är lika som 8800GT och att HD3870 ändå har mycket bättre bandbredd. Endast 8800 GTX & Ultra har bättre bandbredd av alla nVidias kort. 256 bit är dessutom mycket blilligare att tillverka och sparar en hel del slantar för oss slutanvändare. Och recensionerna visar ju att den tidigare 512 bits minnesbussen inte gjorde någon märkbar skillnad ändå

Tycker korten presterar bra jag. Ljudnivån är ju guld värd i en HTPC. De sista decibellen upp till 8800GT gör alldeles för mycket tyvärr. Dessutom är priset otroligt bra. Nu får man kort som är uppe och sniffar highend korten i röven till ett mycket lägre pris. Innan har man fått räkna med en bråkdel av prestandan för 1500:-. Nu har man det mesta av prestandan till en bråkdel av priset istället.
Men framförallt så talar AMDs 700 serie av moderkort för dessa, en barnlek att bara kasta in random begagnat HD3xxx kort sedan och köra crossfire om man vill. Annars kan man få vidunderlig prestanda senare om man tar 3 HD3870 X2.

Näe det är svårt att slå prestandan/w med en AMD 700 bräda med HD3870. Och framförallt ljudnivån. Bra pris med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormy
Hej!

Detta är Off-Topic, men jag måste verkligen få höra någon annans åsikt.

Det handlar om språket i artikeln och användningen av ordet "om" istället för på när författaren pratar om klockfrekvenser.

Citat: "Det har en klockfrekvens om 775 megahertz vilket är 105 megahertz mer än Radeon HD 3850. Minnesmängden är 512 megabyte och minnestypen är gddr4 som arbetar i en frekvens om 1125 megahertz vilket gör att den effektiva klockfrekvensen blir 2250 megahertz. Det har ett tdp-värde på 105 watt och har en ljudnivå om 34 dBA enligt AMD."

Även "en ljudnivå om 34 db".

Är det någon som är kunnig i svenska språket och som kan uttala sig om hurvida det är korrekt språkbruk? Jag tycker det ser helt galet ut, men har märkt att Herman är konsekvent. Jag kan läsa en artikel och direkt veta när det är han som skrivit den.

Aja. Back on topic
Jag är klart mer sugen på ett 8800GT än dessa kort. Om nNvidia släpper ett hottat 8800GTS med nya kärnan efter nyår kan det bli riktigt intressant. Har gamla GTS 640 idag.

Det är fullkomligt korrekt svenska. Inte för att jag är någon svenskaguru men såpass mycket vet jag. Kan till och med gå så långt att jag säger att det är bättre svenska än "på".

EDIT: Tycker det är dålig stil att sweclockers som länkat till ett fuskat test inte rättar sig och går ut med detta. Det är ytterst dålig journalistik att inte rätta ett fel när en källa visat sig vara falsk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Bara jag som vill ha frekvenser et al. istället för om?

Hursomhelst, dåligt jobbat ATI.

Ah, såg inte att kommentar 2 redan hade tagit upp det. På FTW.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk

Re: CF?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DraXula
Kan man köra ett 3870 om man "bara" har PCI-e x16? Får man nån rejäl dopp i prestandan då lr?

Det är klart at du inte kan köra ett PCI-e 2.0 grafikkort med PCI-e x16 och det är klart att du skulle få dropp om du kunde det. Skämt åsido så är svaret JA, du kan köra det och droppet är bara på papperet i dagsläget:)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt så prisvärt och bra prestanda men 8800gt är lite dyrare men lite bättre. Men är det nog stor skillnad för att 8800gt ska vara mer prisvärd? Nja ser jag ett 3870 för 1600kr så skulle det vara riktigt kanon av Ati. Som när jag köpte mitt x850pro med upplåsta pipelines prisvärda tider.

Permalänk

AMD har inte impat ett dugg.. när dom envisas spruta att nya modeller och inte spöa Nvidias 8800 serie.
så har inte AMD ett dugg gjort några framsteg.. jobbigt o se graffe kort efter graffekort.

och firestream.. 2 gig i ram.. lika så ZzZZz skärpning AMD

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

O_O

På db kostar 3870 korten över 2000:-!! Inte bra! Jag som tänkte mig ett sånt kort till mitt kommande inköp. Det får gott lov att ligga kvar på 1800:- som på komplett tycker jag!

Permalänk
Medlem

Kanske lite besviken att det inte riktigt tog 8800gt men så dåligt är det ju inte. Kortet är nog så som R600 borde ha varit iaf. Prestandan är iaf något bättre än R600. Drar relativt lite i idle och load. Billigare. Behöver kanske inte byta kylare som med 8800gt, vilket sparar en slant. Rätt tufft att se GPU utilisation i på kortet (anandtech tog upp det i deras review). Sen fanns det förstås tillfällen då 8800gt och 3870 låg lika iaf.

AMD/ATI kanske inte klår nVidia, men dom är sannerligen tillbaka och ger en bra fajt iaf.

edit: tänkte bara lägga in en citat från anandtech som jag tycker de har rätt i:

"What we do like about these new affordable GPUs is that they finally leave us with a feeling that you're getting something for your money, whereas mid-range GPUs of recent history seemed to just give you mediocre performance while lightening your wallet a lot more than they should."

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

jag har en C2D6600 overclockad till 3Ghz och Corsair 4GB PC6400 + 2-IDE DVD-brännare + IDE 250 disk + SATA II 250 disk + SATA II 500 disk som går på ett Hiper type-r 580W och har tänkt köpa ett HD3870...och då är frågan tror ni mitt nätagg pallar med det?...snälla behöver hjälp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DredZ
jag har en C2D6600 overclockad till 3Ghz och Corsair 4GB PC6400 + 2-IDE DVD-brännare + IDE 250 disk + SATA II 250 disk + SATA II 500 disk som går på ett Hiper type-r 580W och har tänkt köpa ett HD3870...och då är frågan tror ni mitt nätagg pallar med det?...snälla behöver hjälp!

Har du inget grafikkort nu? :-S Ska nog inte vara några problem tror jag iaf. Jag tänker låta mitt 400W aggregat från chieftech sitta kvar i mitt Chieftech Mesh när jag byter grejor och jag har tänkt mig ett 3870 kort.

/Benkaboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DredZ
jag har en C2D6600 overclockad till 3Ghz och Corsair 4GB PC6400 + 2-IDE DVD-brännare + IDE 250 disk + SATA II 250 disk + SATA II 500 disk som går på ett Hiper type-r 580W och har tänkt köpa ett HD3870...och då är frågan tror ni mitt nätagg pallar med det?...snälla behöver hjälp!

Inga problem.

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormy
Hej!

Detta är Off-Topic, men jag måste verkligen få höra någon annans åsikt.

Det handlar om språket i artikeln och användningen av ordet "om" istället för på när författaren pratar om klockfrekvenser.

Citat: "Det har en klockfrekvens om 775 megahertz vilket är 105 megahertz mer än Radeon HD 3850. Minnesmängden är 512 megabyte och minnestypen är gddr4 som arbetar i en frekvens om 1125 megahertz vilket gör att den effektiva klockfrekvensen blir 2250 megahertz. Det har ett tdp-värde på 105 watt och har en ljudnivå om 34 dBA enligt AMD."

Även "en ljudnivå om 34 db".

Är det någon som är kunnig i svenska språket och som kan uttala sig om hurvida det är korrekt språkbruk? Jag tycker det ser helt galet ut, men har märkt att Herman är konsekvent. Jag kan läsa en artikel och direkt veta när det är han som skrivit den.

Aja. Back on topic
Jag är klart mer sugen på ett 8800GT än dessa kort. Om nNvidia släpper ett hottat 8800GTS med nya kärnan efter nyår kan det bli riktigt intressant. Har gamla GTS 640 idag.

OT
Jag har också varit inne på det här i tidigare inlägg... kvaliteten på både språk och innehåll i artiklar här på sidan kan behöva en uppryckning!
Ett under att swec blivit så stort. Jag tror att det till stor del beror på att forumet är väldigt aktivt här vilket jag själv uppskattar!
De flesta artiklarna här på sidan är faktiskt ganska oproffsiga.. jämför tex idgs nyheter och reviews (som många gånger handlar om samma saker som här) och swec så förstår ni vad jag menar. Skribenterna på swec lägger allt som oftast in alldeles för mycket personliga värderingar och subjektiva bedömningar i sina tester. Det finns tex ett test av cpukylare där testaren klassar kylarna efter ljudnivå som han bedömmer med sina egna öron och försöker återge detta till läsarna.... en db mätare borde helt klart vara på sin plats om det skall uppfattas seriöst! Lägg manken till lite mer och var lite mer objektiva när ni skriver så blir det mycket bättre!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ni tror att de inte ska vara några problem och ärligt talat så tror inte jag heller de men när jag läser runt lite på olika recensioner av HD3870 så ser jag att dom flesta sidorna rekomenderar 500-600 watt? och då har dom väll inte räknat med en 3-4 diskar + 2 brännare? då blir man lite nojjig och tveksam...jag vill oxå tillägga att jag kör in en RaptorX disk i burken när ja sätter in HD3870 då blir de 4Diskar totalt + HD3870 räcker värkligen mitt hiper type-r 580W??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DredZ
ni tror att de inte ska vara några problem och ärligt talat så tror inte jag heller de men när jag läser runt på olika recensioner av HD3870 så ser jag att dom flesta sidorna rekomenderar 500-600 watt? och då har dom väll inte räknat med en 3-4 diskar + 2 brännare?...jag vill oxå tillägga att jag kör in en RaptorX disk i burken när ja sätter in HD3870 då blir de 4Diskar totalt + HD3870 räcker värkligen 580W??

Effektförbrukningen och rekommendatioerna på nätagg är nästan alltid rejält överdrivna. Jag har en elmätare kopplad till datorn och tittar på den just nu. C2D E6600@3.0 GHz, 4 diskar (1 raptor), dvd brännare, 8800GTS. Antech P150 låda med NeoPower 430 W psu.

Idle? 220 Watt.

Load? 315 Watt (Crysis Timedemo)

Så behöver jag 5-600 watt? Nej. Faktum är att de flesta PSU är som effektivast när förbrukningen närmar sig den angivna effekten. Dvs ett PSU som är angivet som 350 Watt kommer dra mindre ström från väggen än ett på 1000 W om jag skulle koppla in det i min dator.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

1300kr för ett 3870 låter rimligt.

Alldeles för dyrt! 900 spänn max.

Du får ju ett begagnat 8800GTS på blocket för 1800-2000kr.
DET är vad jag kallar prisvärt!

Nä, nu tror jag fan jag yrar i nattmössan. Som någon annan här. Godnatt!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

tack stormy du gav mycke svar på frågor och funderingar.. nu känner jag mig lugn igen

Permalänk
Medlem

"Utav alla kort så är det AMDs Radeon HD 3870 som har det bästa värdet och prestandan överlag. Det har tillräckligt med kraft för att spela alla spel som finns på marknaden idag. Genom att köpa något av mainstreamkorten kommer inte att leda till att du saknar prestanda men AMDs lösningar och speciellt Radeon HD 3870-kortet erbjuder mest prestanda för pengarna." -Tom's Hardware.

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20071115/index.html

Edit: Kika även på den här:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...

Speciellt överklockningsdelen och när de byter kylare.

Permalänk
Medlem

Två x-fired Azuz EAH3870 TOP på mein QX6850 utrustade Azuz Blitz Exschtreme platta!

Här zka überklockas

Permalänk
Medlem

HD 3870 ligger väldigt bra till i pris prestanda när den är överklockad....

Detta kort kommer jag nog att köpa till jul...

Permalänk
Avstängd

Ska nog köpa 3870 + duorb sen ska jag klocka
Så ska jag visa er 8800gt'are att mitt 3870 piskar er

ps. Kanske lite väl för optimistisk. men om jag klockar till typ nästan 900 core, sen typ en 500mhz till på minnet, så kommer den nog prestera riktigt bra

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ja, nog är man sugen. Skulle ha varit roligt om dom hade benchat kortet lite mera när det va klockat.

Permalänk
Medlem

3870 är ett mycket lovande kort och är kanske till och med ett bättre val än 8800GT. Prestanda skillnaden är för det mesta liten men ibland presterar 8800GT ganska mycket bättre. Dock finns det situationer som även 3870 är bättre. Tomshardware men många andra seriösa tester visar att skilnaden inte är så stor vilket är helt omvänt i Legion Hardware. Tycker det är dåligt att sweclockers fortsätter länka till en sådan oseriös sida som målar upp en fel bild.

Med tanke på att 3870 är billigare, tystare, drar mindre energi, DX 10.1 stöd, full VC-1 avkodning vilket inte 8800GT har, erbjuder 3870 mycket mer. Den ända fördel 8800GT har är något bättre prestanda men är mindre än många har påståt. Tråkigt att sweclockers visar en så dålig klass med att måla upp en bild att 8800GT är överlägsen prestandamässigt och att länka till Legion Hardware. Alla andra seriösa tester har visat att skillnaden är mindre.

A.N'dojas påstående att 3870 inte är värt mer än 1300 kr visar bara på okunskap och förhastade slutsatser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Med tanke på att 3870 är billigare, tystare, drar mindre energi,

1849:- för ett HD3870, 1995:- för ett 8800GT. Jo, en hundring billigare. Inte är det mycket tystare heller, inte för att ett 8800GT låter särskilt mycket ändå, och HD3870 drar MER energi än ett 8800GT.

Quake wars, 1920x1200 med 4xAA och 16xAF:
8800GT: 46.2
HD3870: 33.8

World in Conflict:
8800GT: 18
HD3870: 9

Kan man inte bara vara nöjd med att ATI har släppt ett bra och prisvärt kort? Nejnej, det ska minsann vara bättre. Det MÅSTE vara bättre, för annars skulle man ju hejat på fel sida typ!

Permalänk
Medlem

Jo, lite billigare bör nog 3870 kortet vara för att bli riktigt konkurrenskraftigt. Typ 1500-1600 kr tycker jag vore ett lämpligt pris.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Såpass !
Intressanta staplar Delerium ! Var hittade du dom ?
Att HD3850 låg i topp i fps/dollar var väntat efter de tester jag sett, men att HD 3870 skulle ligga 2:a trodde jag faktiskt inte.

Dock är detta amerikanska priser väl ?
Jag tror inte att 3870 kortet skulle ligga lika högt här i Sverige (med dagens priser).

hmm, crossfire verkar i allmänhet vara en dålig affär..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
--Text--
hmm, crossfire verkar i allmänhet vara en dålig affär..

Det är mitt intryck också, det verkar som om det oftast är bättre att köpa ett starkare grafikkort i stället.
Det verkar också ofta vara en del strul både CF och SLI.
Till CF:s försvar skall sägas att det brukar ta längre tid innan nya kort presterar i CF eller SLI än det att dom presterar som singel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
1849:- för ett HD3870, 1995:- för ett 8800GT. Jo, en hundring billigare. Inte är det mycket tystare heller, inte för att ett 8800GT låter särskilt mycket ändå, och HD3870 drar MER energi än ett 8800GT.

Quake wars, 1920x1200 med 4xAA och 16xAF:
8800GT: 46.2
HD3870: 33.8

World in Conflict:
8800GT: 18
HD3870: 9

Kan man inte bara vara nöjd med att ATI har släppt ett bra och prisvärt kort? Nejnej, det ska minsann vara bättre. Det MÅSTE vara bättre, för annars skulle man ju hejat på fel sida typ!

Enligt de flesta testerna drar 3870 mindre energi än 8800GT. I load är det väldigt likt men specielt i idle drar 3870 minst vilket kanske är det viktigaste då det är väldigt få som mestadels spelar. Själv surfar jag mer än spelar, därför är idle temperaturerna viktigare enligt mig.

Du har uppenbarligen fel om prestandan i World in Conflict då 3870 är snabbare än 8800GT.
http://www.guru3d.com/article/Videocards/472/12/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Såpass !
Intressanta staplar Delerium ! Var hittade du dom ?
Att HD3850 låg i topp i fps/dollar var väntat efter de tester jag sett, men att HD 3870 skulle ligga 2:a trodde jag faktiskt inte.

Dock är detta amerikanska priser väl ?
Jag tror inte att 3870 kortet skulle ligga lika högt här i Sverige (med dagens priser).

hmm, crossfire verkar i allmänhet vara en dålig affär..

Tomshardware

http://www.tomshardware.se/grafikkort/20071115/radeon_hd_3800...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
3870 är ett mycket lovande kort och är kanske till och med ett bättre val än 8800GT. Prestanda skillnaden är för det mesta liten men ibland presterar 8800GT ganska mycket bättre. Dock finns det situationer som även 3870 är bättre. Tomshardware men många andra seriösa tester visar att skilnaden inte är så stor vilket är helt omvänt i Legion Hardware. Tycker det är dåligt att sweclockers fortsätter länka till en sådan oseriös sida som målar upp en fel bild.

Med tanke på att 3870 är billigare, tystare, drar mindre energi, DX 10.1 stöd, full VC-1 avkodning vilket inte 8800GT har, erbjuder 3870 mycket mer. Den ända fördel 8800GT har är något bättre prestanda men är mindre än många har påståt. Tråkigt att sweclockers visar en så dålig klass med att måla upp en bild att 8800GT är överlägsen prestandamässigt och att länka till Legion Hardware. Alla andra seriösa tester har visat att skillnaden är mindre.

A.N'dojas påstående att 3870 inte är värt mer än 1300 kr visar bara på okunskap och förhastade slutsatser.

Prisvärt = prestanda / pris.

3870 = lite billigare, lite sämre än 8800gt. Det går inte att säga vilken som är mest prisvärd. Det beror på vilken situation man befinner sig i ekonomiskt.

Det är möjligt att ATI satsar på mainstream under denna generation då det visats sig att de ej kan konkurrera på high-end. Det kan vara trist för 3dmark nördar att konkurrensen dött i extreme high end, men jag hoppas att ATI gör en comeback inom 6 månader som kan konkurrera med nvidias top end. Annars är risken att innovationen kommer att tappa fart då nv bara behöver vara lite bättre och ligga några hundringar dyrare än ATI.

Om ett 8800GT kostar 2000 är jag beredd att betala 3-4000 för ett kort som smiskar GTX med råge. Annars får det vänta. Ser ingen vits att gå från GTS 640 till GT 512 idag, om det inte vore gratis.

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty

Du har uppenbarligen fel om prestandan i World in Conflict då 3870 är snabbare än 8800GT.
http://www.guru3d.com/article/Videocards/472/12/

WiC:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3151&p=6

http://www.vr-zone.com/articles/AMD_Radeon_HD3850_and_HD3870_...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.