Crysis - Tactical Attachement

Permalänk

Crysis - Tactical Attachement

Hej

Tactical Attachement....
I videos jag sett skjuter spelaren en pil i en fiende, och sedan "söver" honom i efterhand, eller fler på en gång. Typ som med C4...
När jag skjuter med tactical somnar dom med en gång.

Vad gör jag fel?

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Avstängd

Re: Crysis - Tactical Attachement

Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
Hej

Tactical Attachement....
I videos jag sett skjuter spelaren en pil i en fiende, och sedan "söver" honom i efterhand, eller fler på en gång. Typ som med C4...
När jag skjuter med tactical somnar dom med en gång.

Vad gör jag fel?

Du gör inget fel. Det du sett i trailern är en funktion som inte finns längre.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

sucks

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Avstängd

Tycker att den funktionen skulle göra spelet lite barnsligt enkelt?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Barnsligt enkelt?

Jo det är möjligt, men då kunde dom balansera svårigheten på andra vis.
Cloak skulle kunna vara betydligt sämre exempelvis.
fatta mig inte fel nu, Crysis är jättebra, men som det är nu så är det ännu bara en shooter.
Visst, man kan använda cloak, hoppa högt, springa fort osv.... och ja, man kan nog smyga igenom varenda bas utan att döda nån, men så spelar vi ju inte. eller hur?

Nä, jag hade hoppats på lite mer "interaktivitet". Lite mer verklighetstroget.
Oavsett om jag har en dräkt värd 400k$ som kan trolla fram kulsprutor eller whatever, så skulle jag ändå inte springa rakt in i en koreansk bas & skjuta alla.
Jag skulle fortfarande smugit runt, kanske i tysthet dödat några soldater bakifrån med kniv... gömt liken i en garderob för att undvika att dom hittas.
Kanske klippa strömmen till hela basen? Slå ut radiokommunikation. Smyga runt & "plantera" c4 på bilar. etc etc....
möjligheterna är oändliga, och crysis-motorn känns som att den skulle funka till detta ändamål.

Men som sagt, Crysis ÄR bara en shooter, tyvärr.
En bra sådan. Men ändå.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk

I demot var det ju möjligt vet jag med säkerhet, då valde tactical-attachment i menyn. För att sedan trycka på 'X' tills du i din ammo. meny fick upp någon typ av bedövningsskott.

Gick inte använda den mer än typ en gång var tjugonde sekund men man hade samtidigt hur mycket bedövningsskott som helst.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero

Nä, jag hade hoppats på lite mer "interaktivitet". Lite mer verklighetstroget.
Oavsett om jag har en dräkt värd 400k$ som kan trolla fram kulsprutor eller whatever, så skulle jag ändå inte springa rakt in i en koreansk bas & skjuta alla.
Jag skulle fortfarande smugit runt, kanske i tysthet dödat några soldater bakifrån med kniv... gömt liken i en garderob för att undvika att dom hittas.
Kanske klippa strömmen till hela basen? Slå ut radiokommunikation. Smyga runt & "plantera" c4 på bilar. etc etc....
möjligheterna är oändliga, och crysis-motorn känns som att den skulle funka till detta ändamål.

provat Splinter Cell ?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv

Ja det crysis skulle vara ännu roligare om man fått med mer rpg-funktioner.

Permalänk
Medlem

Fast den funktionen skulle ju verkligen inte gå att hitta någon liten gnutta realism i, hur skulle man kunna skjuta nån med värsta sövningpilen eller nåt utan att de märker ett skit?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Fast den funktionen skulle ju verkligen inte gå att hitta någon liten gnutta realism i, hur skulle man kunna skjuta nån med värsta sövningpilen eller nåt utan att de märker ett skit?

Ameh! det är ju i framtiden

Permalänk
Medlem

Det hade ju kunnat lösts med en form av en liten stickybomb, så länge du inte träffar huvudet så märker de inget. Realism är redan long gone i Crysis kan man ju konstatera, men det funkar ju uppenbarligen ändå. Vill ni ha realism så är det Dubbelmoral som gäller.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Ja det crysis skulle vara ännu roligare om man fått med mer rpg-funktioner.

Mod-möjligheterna för Crysis och CryEngine 2 är oändligt stor.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
provat Splinter Cell ?

Naturligtvis.
Crysis skulle influerats mer av det spelet.
Första gången jag sköt en vakt i tysthet & smög fram för att "dra undan" liket, trodde jag att det var en bugg eller nåt att det inte gick.... men så var det inte. tyvärr

Jag tror Crytek har försökt implementera sådana inslag, men att AI:n/kartorna förmodligen inte funkat riktigt så bra som dom ville.

Vi får hoppas på Cryteks nästa alster som kanske dyker upp runt 2011?

Men ok, jag har fått svar på min fråga. Tack.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk

Nån som har märkt att om man har ihjäl nån utan att nån ser det, sen kommer en soldat förbi en stund senare utan att en läga märke till den döde fast denne ligger precis brevid helt öppet?

Permalänk

precis.

ai'n pallar inte det.

än. förhoppningsvis.

nästa crytek spel kanske...

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI