Inga spel fungerar...

Permalänk
Medlem

Inga spel fungerar...

Hej, jag har haft en massa krångel med min dator på sista tiden men nu har ja äntligen fått allt att funkar förutom spel. spelen hängersig så jag måste starta om datorn eller om jag har tur får jag ett felmeddelande.. i allt från WC3 till Lost Planet.

Fattar inte vad det beror på,

Gforce 8800 GTS
intel p4 3,2 ghz
1 gig ram
600 watts nätagg

Permalänk
Medlem

vad säger felmedelandena och vad har du för tempratur på grejorna?

Permalänk
Medlem

Temperaturerna ligger på grafikkortet 60-65 grader. cpu vet jag inte för de visas inte..

felmeddelandet är bara ett typisk.. LostplanetDX9.exe har stött på ett problem och måste avlsutas. mer fick jag inte iut innan det hängde sig.

Permalänk
Medlem

märkesdator?

Permalänk
Medlem

jag har köpt burk och datorkomponenter från komplett för 2 år sen och jag uppdaterade graikkortet och nätagget för 2 veckor sedan..

Permalänk

Testat olika drivrutiner? Oklockat graffe och CPU? Funkar 3DMark?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

OK, jag har drivrutinerna från Nvidia.com.. eftersom att leadtechs drivrutiner inte går att installera pga att jag första installationen avbröts för jag hadde nvidias installerade då och nu kan jag inte ta bort de filer som lyckades installeras från leadtechs installationen, det står >SetupDLL\SetupDLL.cpp (469)
pAPP:WinFast
PVENDOR:LEADTECK
PGUID:f69fd33c-8815-46bf-9134-a643de68f3c0
$10.0.0.159
@Windows XP Service Pack 2 (2600) IE 6.0.2900.2180

Och denna drivrutin ligger på 5megg så de e ju inte direct hela drivrutinen. men jag har nvidias installerade ochså så ja tror att ja kör på dem.

Om nu det kan hjälpa.. men de borde väll funka med nvidias drivrutiner?, i alla fall så är graffet och cpun Oklockat, ja körde 3dmark 06 förut och testerna funkade förutom att cpun inte hängde med på cpu testet.

Permalänk
Avstängd

Avinstallera alla din grafikdrivrutiner ordentligt, finns att hämta program till detta också.
Installera sedan nvidias drivrutiner så du får ett par "rena".
Tror det är där roblemet ligger

Permalänk
Medlem

OK, vad hetter detta program då?

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på om detta är bra eller inte, på pappret ser det ju bra ut.
http://www.drivercleaner.net/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Eller denna: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655

Eller så kör du en systemåterställning till innan du la in leadtek drivarna.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

de ja testade ett av programmen som var gratis men winfast drifrutinen finns inte med där, den finns bara att hitta i lägg till och ta bort program.

när jag spelar wc3 så får jag felmeddelandet

FATAL ERROR!
Program: c:\warcraft ii\war3.exe
Exeption at 0xc0000005 (ACESS_VIOLATIN) at 001b:6F09064F

och seda massa mer siffror...

Och sist står det.

Press OK to terminate the application.

Hur fixar man detta?