Fler recensioner om Radeon HD 3870

Permalänk

Jag vet inte hur det är med majoriteten, men jag tvingar alltid v-sync på vilket resulterar i att du låser fps till verticala "uppdaterings" intervallet, dvs säga 60hz för dom flesta. Så för mig spelar 100 eller 200 absolut ingen roll, utan sålänge man kan hålla 60fps stadigt och fint utan en massa drops så är jag nöjd. Kan säga att det blir 2st hd3870 för mig eftersom jag anser att ATI är överlägsna när det kommer till tv-ut med sitt bioläge! Prestandan däremot har inte varit deras signum nu på ett tag. Men det bästa är att denna konkurrans gynnar ju trots allt oss konsumenter oavsett! Har väl aldrig gått att få ett kort med den prestanda man får idag för runt 2000!

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

AMD Radeon HD 3870 för hela slanten. Beställningen är på väg.
Gillar deras nya grafikkort skarpt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nu stämmer ju inte det här med att man inte kan se/uppleva mer än 60fps på en 60hz skärm, det är en myt. Hz och fps har på det sättet inget med varandra att göra. Det enda som händer är att man upplever så kallad tearing i vissa spel, alltså vissa spel och inte alla spel.

Vilket kort man väljer beror på vad man prioriterar. Båda är bra kort på sitt sätt.

Känner till disskusionen kring detta. Själv upplever jag ingen skillnad, allt över 60FPS på t.ex. 1680*1050 är enligt mig riktigt bra. Finns säkert de som kan se skillnad på 100FPS och 150FPS, själv tycker jag att det blir hårklyveri i det läget.

Permalänk
Medlem

på med vertical sync.. och jag har svårt att tänka mig att man tjänar ngn prestanda eller upplevelse på att ha mycket mera kapacitet än 60 fps ut från grafik kortet...

sen vafan .. köp en laptop och spela från med 30 fps två år så kommer du älska ditt billiga grafikkort till din stationära

fast vafan.. man byter kort för att det är kul.. inget annat

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd

3850 i crossfire verkar ju ruggit intressant, de presterar ju som ett 8800GTX

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
3850 i crossfire verkar ju ruggit intressant, de presterar ju som ett 8800GTX

För 350kr extra får du ju Crossfire HD3870 så det är inte så mycket att betona att det är HD3850 vi snackar om - har svårt att tänka mig att inte Crossfire HD3870 kommer upp i Ultran vid riktiga drivers.

Permalänk
Medlem

Jaha då har man sålt sitt 8800GTX för 3600 kr

Crossfire HD3870, varför inte(3700 kr)

Köper nog först ett 790FX mobo och ett HD3870 så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nu stämmer ju inte det här med att man inte kan se/uppleva mer än 60fps på en 60hz skärm, det är en myt. Hz och fps har på det sättet inget med varandra att göra.

Skärmens uppdateringfrekvens (mätt i Hz) är måttet på hur många bilder / sek som skärmen kan rita upp. Hur kan inte detta ha med FPS att göra?

Tearing är termen på det visuella fenomenet som uppstår när framebuffern visas då den innehåller både delar av en gammal och en ny frame och inträffar när antalet FPS inte är en jämn multiplicitet av skärmens Hz. Kan inträffa i 60 / 85 / 100 Hz och alla andra Hz också. VSync löser detta och utan vsync kan tearing synas, mer eller mindre, i alla spel (beror på hur stor skillnad det är mellan en skärmuppdatering och nästa).

Hur som helst, det går inte att få ut mer än 60 uppdateringar / sek på sin skärm om den ligger på 60 Hz

Permalänk
Medlem

ingen som har hitta nya tester med nya drivers? eller då både 3870 o 8800gt är överklockade?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Nu stämmer ju inte det här med att man inte kan se/uppleva mer än 60fps på en 60hz skärm, det är en myt. Hz och fps har på det sättet inget med varandra att göra. Det enda som händer är att man upplever så kallad tearing i vissa spel, alltså vissa spel och inte alla spel.

Hur får man bort tearing isåfall? Genom att sänka grafikinställningarna eller höja frekvensen på skärmen?

Själv funderar jag också på ett HD3870. Verkar riktigt lovande. Tyst grafikkort som ändå har kraft att driva de flesta spelen på tunga inställningar.

EDIT: Vad jag fattar det som, så ska man slå på v-sync för att slippa tearing?