Dell lanserar XPS One

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar XPS One

Drygt en månad efter lanseringen av Gateways allt i ett-dator Gateway One har Dell nu lanserat sin motsvarighet XPS One. Datorn kan närmast liknas med Apples Imac.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd bara att Dell är så dåliga att man inte bryr sig.
Haha, lite estetisk är den iallafall.

Permalänk
Hedersmedlem

HD2400Pro...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
HD2400Pro...

Det är ju ascoolt... De kanske gör som Nvidia, gammalt kort med nytt chip. Vem vet, det kanske är två uppsättningar R680-kretsar i det lilla livet...
Nej, jag tänkte bara vara lite "rolig" där, men det gick la' åt pipsvängen.

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt riktigt besviken på den här. Den är inte särskilt estetiskt tilltagande (även om det är rätt skönt att den inte har "haka"), den verkar inte ha så mycket prestanda att hänga i julgranen och namnen låter som något taget ur Vänner. Nä, bättre kan de. Det är en rejäl marknad som tillverkarna borde börja kolla mer på och ta mer på allvar. Men Gateways burk är ju också en besvikelse och iMac är ju inte riktigt på samma spår eftersom det är en Apple (tyvärr). Ska bli intressant att se om HP klämmer ur sig något.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Det är ju ascoolt... De kanske gör som Nvidia, gammalt kort med nytt chip. Vem vet, det kanske är två uppsättningar R680-kretsar i det lilla livet...
Nej, jag tänkte bara vara lite "rolig" där, men det gick la' åt pipsvängen.

Helt åt pipan!

Nä Dell har er riktig flopp här tyvärr...Vad är det med allt i ett och dålig design?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte den var ganska snygg. Hänger man den mot någon mörk trävägg så kan det bli hur fint som helst. Svårt att motivera den ändå tror jag, vem vid sina fulla sinnens bruk ser på blu ray på 20"? Kontorsdator kan jag dock gilla den som.

Permalänk
Medlem

ful o dålig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZylioN
ful o dålig

och dyr!

Permalänk
Medlem

vet inte om den är så dyr jämte en iMac..

lite sämre på en del, (CPU, grafik tex) lite bättre på annat, (minne, DVD tex) och man får mer programvara med (om man nu ser värde i vare sig den eller OSet) TV-tuner inkluderat, det är ju skumt att iMac inte har nästan. och basmodellen är ju billigare också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Gateway one, följt av XPS one... som dessutom inte verkar komma i närheten av gateways på något sätt. Var det det bästa de kunde komma på?
Undrar hur det resonemanget gick...

- Grabbar kolla, någon har gjort någonting.
- Men shit, har vi gjort det?
- Nej.
- Men för i saftkanna, vispa ihop någonting och lansera omedelbums!
- Men, men ... vad?
- Inte vet jag! Här ta lite delar, skit i hur det ser ut.
- Vadå "skit i hur det ser ut"!? Klart det måste se bra ut.
- Äh vadå, vi kommer ändå inte upp i samma nivå av design som den där.
- Sant, och så måste vi ju hålla oss till den där uttjatade, slitna stilen vi älskar.
- Vad ska det heta då?
- Ja du... vad hette den där andra?
- One.
- Va!? Ett enkelt och fungerande namn... Vilken katastrof, bäst vi tar det med.

Det jag blir mest nyfiken på är om det var flera personer som höll i den diskussionen, eller om det var en ensam stackare på Dells RnD... jag har nämligen en väldigt passandebild i huvudet på en stackars rock-klädd nisse täckt i damm som vandrar runt och talar med sig själv... lite sådär som man förväntar sig från Dell...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

haha Dell är inga favoriter hos dig va
Näe men jag tror nog utvecklingstiden är längre än så där, även om resultatet verkar ge blandade åsikter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
haha Dell är inga favoriter hos dig va
Näe men jag tror nog utvecklingstiden är längre än så där, även om resultatet verkar ge blandade åsikter

För mig personligen? Nej.
För folk som inte egentligen bryr sig om detaljerna utan bara vill ha en burk snabbt, enkelt och förhoppningsvis fungerande? Då är Dell jättebra. Jag har dock lite högre krav än att den ska boota och ha laddat klart innan det är dags för lunch

(Jaa, jag har fått fixa ett "antal" Dell-burkar genom åren ... det har satt sina spår)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Spännande att man inte kan koppla in ngn annan skärm att tala om. Den enda videoutgången är S-video? Hur tänkte dom där?

Permalänk
Medlem

Dell is hell!

Nej alvarligt talat har jag aldrig gillat märkes datorer över huvudtaget så länge det inte rör sej om en laptop...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vet inte om den är så dyr jämte en iMac..

lite sämre på en del, (CPU, grafik tex) lite bättre på annat, (minne, DVD tex) och man får mer programvara med (om man nu ser värde i vare sig den eller OSet) TV-tuner inkluderat, det är ju skumt att iMac inte har nästan. och basmodellen är ju billigare också.

Den billigaste iMacen kostar 1199 dollar och är bättre på allt utom minne, den är även bättre på mjukvara då iLife faktiskt är något man kan använda till skillnad från skiten Dell brukar skicka med.

Under vem dom tänkt ska köpa den här, iMacen är billigare, mycket snyggare och bättre prestanda. Även om man stoppar in mer minne och en extern tuner är detn billigare.

Permalänk

Hoppas dessa nya satsningar får Apple att darra i skorna och gör ngåot åt sina hopplösa datorer. Jag vill ha prestanda för billiga pengar, och då är något med Apple skrivet på sig absolut inte att ens tänka på. Fy fan för Apple.

Permalänk
Medlem

Haha Jisses, massa mediokra delar förpackade med en snygg yta och hutlöst pris.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Jag tyckte den var ganska snygg. Hänger man den mot någon mörk trävägg så kan det bli hur fint som helst. Svårt att motivera den ändå tror jag, vem vid sina fulla sinnens bruk ser på blu ray på 20"? Kontorsdator kan jag dock gilla den som.

Men vem fan har sagt något om att se Blu-ray på en 20-tumsskärm?
Har du hört talas om TV-utgång kanske? Självklart kopplar man datorn till en större skärm.

Även om man inte gör det så finns det ingen anledning att hålla sig till lågupplösta DVDer. Tvärtom så ser man skillnaden allra mest när man sitter bara någon meter ifrån skärmen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Okej coolt men jag börjar bli trött på alla dessa mac wannabe saker.

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

@Splinter Snake:

"Mer prestande för billiga pengar". Det är bra. En annan klassiker är ju "Mer bidrag, lägre skatt". Skall vi säga så eller?

Den som i årsskiftet 07/08 inte gillar Apple har nog inte varit i en Apple-store nyligen. Apple täcker upp det mesta just nu till extremt intressanta priser. Och med Windowskompabilitet kan man inte säga att "det är ju en Mac", eftersom man lika gärna kan köra Windows om man vill det (även om man nog bör ta sig en ordentlig titt på Leopard innan man bestämmer sig).

Det enda som inte täcks upp är 'price/performance' på en speldator eller arbetsmaskin. Vill man ha en sån är det fortfarande bättre att bygga en Q6600-Windowsburk själv.
Är man å andra sidan i det riktiga "high end-området" och företaget betalar, så kan man ju beställa sin 8-kärniga burk till plenty of $.

Kan ni vara mer specifika när ni dissar Dell? Jag har haft ett antal Dell-produkter genom åren som jag varit väldigt nöjd med. Det senaste var en M1330 som jag rådde en kompis att köpa och min Axim x51v känns fortfarande aktuell trots att den är typ 3 år...

Visa signatur

Q6600@3.6 | Asus P5K-E | 8GB DDR2 800 | 8800 GTX | X-Fi | TaiChi | Dell 2405 | Vista x64
MacBook Air 1.6 | 80 GB

Permalänk
Medlem

fail

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Blu-Ray är lika meningslöst som Sonys gamla tagning på VHS - ingen gav ett fan.