Permalänk
Medlem

cod4 probs

hej ibland åker jag ut från cod4 och då står det "DirectX encountered an unrecoverable error.

Check the readme for possible solutions."

jag kollade i readme och då står det exakt så eller inte i readme hittar jag inte men i localization äre. Någon som vet felet eller vet hur jag kan rätta till det? Det går inte äns att starta nu det står det där med safemode jag har testat trycka på alla alternativ men det blir bara svart när jag startar det :/

I localization står det
WIN_DIRECTX_INIT_BODY
"DirectX encountered an unrecoverable error.

Check the readme for possible solutions."

Men det står ingen lösning :/ jag hittar inte riktiga readme filen heller..

Permalänk
Medlem

Har du xfire så prova stänga av det i baren nere till höger och om inte det funkar så stäng av program som inte behövs vid spelandet, hjälpte för mig.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

alltså tenkan jag kommer inte äns in på spelet ibland :/

Permalänk
Medlem

okok installera om spelet då^^

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

tror det är xfire som gör det felet.. för jag fick samma fel ibörjan när jag spelade cod4 men sen började jag spela med xfire av å efter det har jag aldrig fått upp det igen så... prova stänga av det och installera om så ska det nog gå sen ska du se

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Jag får exakt samma meddelande som dig fect. Men inte bara i Call of Duty 4 utan även i Crysis. Lotr online, Half life 2, Portal, Command & Conquer 3 är är andra spel som också crashar. Jag vet inte varför.

Jag har en ny dator som jag fick förra veckan. Jag har de senaste drivrutinerna för mitt Ultra 8800, för mitt ljudkort och för directx 10 samt directx 9. Datorn är inte för varm. Jag använder Vista 64 Ultimate.
Min bror har EXAKT samma dator och får EXAKT samma problem.

Ingen aning om vad jag ska göra nu.

EDIT: Jag ringde komplett.se precis, därifrån jag köpt min dator, och dom visste ingenting om detta problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
tror det är xfire som gör det felet.. för jag fick samma fel ibörjan när jag spelade cod4 men sen började jag spela med xfire av å efter det har jag aldrig fått upp det igen så... prova stänga av det och installera om så ska det nog gå sen ska du se

problemet är ju att jag inte ens har xfire

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fect
problemet är ju att jag inte ens har xfire

Inte jag heller!

Permalänk

Jag har samma problem och jag har inte heller xfire.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600 | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | Kingston Fury 32 GB DDR4 3200 Mhz | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | PowerColor Radeon RX 6750 XT 12GB Red Devil | Phanteks Eclipse G360A D-RGB Svart | Corsair RM850e 850W |

Permalänk
Medlem

Testa att installera om Directx, tror jag är en av lösningarna. En annan är andra drivrutiner. Kolla officiella forumet.