Varför inser inte folk att demo-versionerna är till för att testas före release!?

Permalänk
Medlem

Varför inser inte folk att demo-versionerna är till för att testas före release!?

Hej! Känner för o skriva av mig lite...

När ett nytt och stort spel är på ingång, skapas det ofta nya trådar om deras datorer kommer klara spelet bra eller inte. Många svarar med en länk till antingen spelet's officiella hemsida eller till en annan sida, där system-kraven står hur klart och tydligt som helst.

Detta är i sig inga problem, men om det kommer ut ett demo på spelet, så skapas det ännu dummare trådar om deras datorer klarar spelet. Ladda hem demo-versionen av spelet och avgör själva! Demo-versionerna av spelen är till för att nyfikna personer ska kunna se om deras dator klarar spelet's "übergrafik", hur spelet är, om utvecklarna/utgivarna har missat nått o kan åtgärda det, osv, osv.

Nån mer här som håller med mig?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Så är det. Folk är dumma, fula, luktar illa, ställer dumma frågor, har fortfarande problem att hitta ett forum som förklarar hur dom ska få 100Fps i Cs.

Det är inte lätt, men vi får försöka stå ut.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Folk köpte datorer som de ville skulle klara att spela Crysis bra för 9 månader sedan. Då sa vi "Vänta tills det släpps" nu säger vi "Hahahaha".

Folk är idioter, det är bara att vänja sig.

Då folk nuförtiden laddar hem så mycket spel så är det ingen som tänker på att det finns demo-versioner. Vidare så finns det betydligt färre spel som det faktiskt släpps demon för. Dessa är också ofta lika stora som att olagligt ladda hem fullversionen vilket får sina konsekvenser.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Så folk som sitter på 56k än idag ska behöva dra ner 200-600 MB Demo för att få svar på en fråga som kan besvaras av folk som har bättre lina och kan testa?
(Även om mängden som använder 56k idag är ytterst liten)
Men iaf, ja, folk borde läsa systemkraven, sen kan man lägga på 100mhz och 128 MB RAM på kraven så kan man köra det utan problem, sen varför folk vill köra OMG JAG _MÅSTE_ HA HÖGSTA UPPLÖSNING ANNARS DÖR JAG!-upplösning hela tiden är ett mysterium för mig
800x600 - 1024x768 funkar hur bra som helst

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Så folk som sitter på 56k än idag ska behöva dra ner 200-600 MB Demo för att få svar på en fråga som kan besvaras av folk som har bättre lina och kan testa?
(Även om mängden som använder 56k idag är ytterst liten)
Men iaf, ja, folk borde läsa systemkraven, sen kan man lägga på 100mhz och 128 MB RAM på kraven så kan man köra det utan problem, sen varför folk vill köra OMG JAG _MÅSTE_ HA HÖGSTA UPPLÖSNING ANNARS DÖR JAG!-upplösning hela tiden är ett mysterium för mig
800x600 - 1024x768 funkar hur bra som helst

De flesta demon ligger över 1Gb nu Eller vissa som endast är MP kan man hitta på 800ish.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Så folk som sitter på 56k än idag ska behöva dra ner 200-600 MB Demo för att få svar på en fråga som kan besvaras av folk som har bättre lina och kan testa?
(Även om mängden som använder 56k idag är ytterst liten)
Men iaf, ja, folk borde läsa systemkraven, sen kan man lägga på 100mhz och 128 MB RAM på kraven så kan man köra det utan problem, sen varför folk vill köra OMG JAG _MÅSTE_ HA HÖGSTA UPPLÖSNING ANNARS DÖR JAG!-upplösning hela tiden är ett mysterium för mig
800x600 - 1024x768 funkar hur bra som helst

LOL 800x600 och 200 mb demon. Har du legat under en sten eller? Dessutom sitter majoriteten nu för tiden med tft skärmar och där ser de upplösningarna förjävliga ut.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Så folk som sitter på 56k än idag ska behöva dra ner 200-600 MB Demo för att få svar på en fråga som kan besvaras av folk som har bättre lina och kan testa?
(Även om mängden som använder 56k idag är ytterst liten)
Men iaf, ja, folk borde läsa systemkraven, sen kan man lägga på 100mhz och 128 MB RAM på kraven så kan man köra det utan problem, sen varför folk vill köra OMG JAG _MÅSTE_ HA HÖGSTA UPPLÖSNING ANNARS DÖR JAG!-upplösning hela tiden är ett mysterium för mig
800x600 - 1024x768 funkar hur bra som helst

Jo, jag tycker också demo-versionerna är nästintill över 500 MB, men hur många är det som har 56k-modem idag? Typ... 40 av Sverige's befolkning?

Nej, det där med att de alltid måste köra allra högsta upplösningen o typ högsta AA, fattar inte jag heller. Det är liksom inte livsviktigt att ha allra högsta upplösningen då spelet redan är snyggt med 1024x768. Men visst, väldigt många har 24"-skärmar o större. Då är ju 1024x768 litet för dem. Jag har en 15" och 1024x768 är perfekt för mina krav.

När jag hade mitt gamla sletna grafikkort, GeForce 6600 256 MB, kunde jag inte ha allt på högsta typ pga lagg. När jag väl köpte ett nytt grafikkort, som i sig var ju betydligt kraftfullare än det gamla, testade jag köra precis allt på max när jag körde en privat-server helt själv i S.T.A.L.K.E.R.. Nada lagg, vilket var gött, men jag såg absolut ingen skillnad när AA var på och av.

Nu blev det lite offtopic-snack, men det gör väl inget

Nåväl. Till er folk som inte verkar orka vänta tills demo-versionen av spelet ni så otroligt gärna vill spela: Ladda hem demo-versionen o testa spelet. Laggar det, så laggar det. Nada man kan göra nått åt, såvida du ej uppgraderar din dator.

Detta är dock ett forum. Alla har rätt till att prata om vad som helst, men att folk gör såhär, tycker jag att gränsen är nådd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

demo versioner kan komma efter att ett spel släppts oxå och är främst till för att folk skall få smak för spelet och köpa det, typ som en test körning av en bil, gillar man den köper man den.
annat är det med beta och alpha releaser...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Du har nästan helt sant. En del demo-versioner kommer innan själva release är. Crysis till exempel. Först kom MP-betan, sedan det officiella SP-demot. Sen efter nån vecka/månad kom full versionen av spelet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Du har nästan helt sant. En del demo-versioner kommer innan själva release är. Crysis till exempel. Först kom MP-betan, sedan det officiella SP-demot. Sen efter nån vecka/månad kom full versionen av spelet.

Oftast så kommer DEMO före fullversion. Men på senare tid så är det mer regel än undantag att DEMOversionen kommer efter fullversionen. Eller så kommer inget DEMO alls.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

det är olika för varje gång, vissa gillar släppa demon efter, andra innan, men många gånger slänger dom iväg demot innan så folk kan ha tid att bygga upp spänningen till hela spelet kommer! det kanske till och med är så att demot och hela spelet släpps iväg sammtidigt eller iallafall är klart sammtidigt men det är mer saker som behöver göras med hela versionen då det kostar pengar och är större, skall läggas på skivor mm.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fördelen med demon vs piratnedladdade fullversioner är att det ofta är enklare och går felfritt med en demo, till skillnad från piratversioner då man först måste leta en stund innan man hittar det och sedan ibland göra extramoment för att få igång spelet.

Men ja, demon verkar ha kommit i skymundan på senare tid.

Ang. dumma idioter så finns det alltid. bara att ignorera och gå vidare i livet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Gå vidare i livet? Jag går vidare även om jag stör mig på dem. Annars skulle jag ju vara död sedan länge tillbaka, vilket jag egentligen vill just nu, men men...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Håller med dig, spelet är endå inge roligt. Allt är bara Blä!

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)