Permalänk
Medlem

Fastnat i CoD4

Har kommit till ett uppdrag där man skall ta sig till LZ inom 3 min. Problemet är bara att det är så överjävligt mycket fiender som skall peppras ner först så man är full upptagen med det utan att ta sig framåt och när väl fiendena är borta så man kan röra sig framåt så står mina lagkamrater bara kvar i basen utan att följa med. När jag då försöker röra mig framåt ensam är jag chanslös mot de fiender som är kvar innan man kan nå målet. Någon som vet hur man gör här? Känns som en bugg att lagkamraterna inte följer med när de skall. Kör på näst högsta svårighetsgraden.

Permalänk
Testpilot

Jag sköt några i början men när jag kommit förbi den första backen/trappan så sprang jag resten till helikoptern och struntade i kompisarna. När man väl kommit till helikoptern var plötsligt kompisarna precis bakom

Körde på näst lättaste, regular heter den väl?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Du behöver inte döda någon spring allt du orkar ditt du ska så kommer troligtvis alla fiender bakom dig vara borta samt att dina mates kommer vara dig hack i hälarna...
Alla jävla triggers förstörde singelplayer delen i CoD4 >.<

Permalänk
Medlem

Grejen är ju att man kör på svåraste. Då kan du knappt ställa dig upp utan att bli skjuten när du går över sista kanten... Jag fastnade där också, brukar sluta med att jag använt alla airstrikes och ligger och trycker på sista kanten.

Permalänk
Avstängd

Spring och hoppas på tur

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Bara kalla in airstrikes och sen sprinta, man får ju åtta airstrikes vill jag minnas.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Jag körde på det som var snäppet över regular. Tror inte det hette hard, men näst svåraste iaf. Hade inga som helst problem med att sprinta förbi. Setill att kasta lite handgranater när du ser "packs" med fiender. Då slutar dom skjuta för att springa iväg.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat på "The bog" mission.
Jag kan inte få lock on med Javelin

Är det en bug??
Jag ser gröna rektanglar runt stridvagnarna men får inget crosshair eller ton.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Du måste hålla siktet stilla på stridsvagnarna innan du kan skjuta, kommer det inte upp något alls så testa att starta om banan, kan alltid vara en bug :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag har provat att starta om banan

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Börja med att ta dig över fältet på högra sidan.. kryp genom en trumma (kallas det här, vet inte om det kallas det i Sverige) och sen över vägen. Sen till huset där du sprängde de 4 laddningarna. Skjut ner fiender på andra sidan vägen och rusha sen fram till huset framför. Skjut de du ser och rusha sen till helikoptern. Easy

Hardened heter det förresten, och är alltför lätt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

spelade på svåraste... allt som gäller är att tima airstrikes rätt (placera dom till höger om dig (föreslår att du tar dig ner på vänster sida, mer skydd där) för att undvika att bli skjuten ev. i ryggen eller sidan när du tar hand om Fi framför dig..)
Och sen mitt under luftanfallen så trycker du frammåt, skjut fi när dom dyker upp framför dig (gå gärna siktandes för en lite långsammare, men mer metodisk lösning)...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Använd airstrike sen kryp till vänster. Där finns en liten tunel där vatten går förbi, det var så jag klara av det. Jäkligt svårt och det tog lång tid att klara av. Kan inte ens säga att det är roligt när det är på svåraste.

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk

på svåraste borde faktiskt "spawn until trigger point X" tas bort, men FI borde vara sjukt bra...
vore kul å prova ett CoD utan spawnande FI... typ som i CoD1...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |