Permalänk

C&C Tiberium Wars

Tjenare

Som topicen säger så handlar tråden om Command and Conquers Tiberium Wars, jag undrar egentligen bara om det finns någon mIRC kanal för detta spel där folk diskuterar eller dylikt?

Tack på förhand,

Mvh

Scriptkiddie!

Permalänk
Medlem

Vad är det att diskutera om spelet igentligen? Bara undrar av ren nyfikenhet.

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman
Vad är det att diskutera om spelet igentligen? Bara undrar av ren nyfikenhet.

Tja man kan ju diskutera olika taktiker som i de flesta andra strategispel till exempel

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk

Kan man lira Tiberium wars utan super weapons?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Kan man lira Tiberium wars utan super weapons?

I lan ja, man kan välja bort det i någon inställning. Hur spelar ni C&C då. Är ni.

*Fegis, bygger en bas större än USA med försvar som in i H*lvete
*Ruschare, bygger bara arme i början och tar waypoint i fiendens bas.
*Ekonomiskt, samlar massor med Tiberium, guld, pengar. Kalla det vad du vill.
*Utvecklare, satsar på att uppgradera allt och säkra inkomsten.
*Krigsherre, satsar 100% på en fet arme att krossa fienden med, är girig och tycker aldrig att den är tillräckligt stor.

*Eller kör ni blandat.

*Eller annat.

Att spela taktiskt är assvårt då varje fiende tänker olika.

Permalänk
Avstängd

Jag är en blanding mellan Ruschare och utveckalare. Men ibland så bunkrar jag för att hitta fiendens svaghet. Sen skickar jag lite taktiska vapen lite flygförsvar osv på han/hon. Och det är då jag vinner :D.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Känns skönt att få prata med några som har vart med om lite förr, och skönt att folk börjar diskutera här, men tyvärr ingen mIRC kanal ännu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scriptkiddie
Känns skönt att få prata med några som har vart med om lite förr, och skönt att folk börjar diskutera här, men tyvärr ingen mIRC kanal ännu

allvarligt talat finns det inte mycket att prata om egentligen.

Är det bara jag som tycker att slutet för NOD-campain är helt värdelöst? Ingenting händer ungefär. Sista banan var en mardröm, flera Mammoth Tanks kommer in i ens nystartade bas ca en minut efter att spelet startat. Scriptfel kanske men jag lyckades att ta över GDI-s överdrivna artilleri i mitten och bomba sönder deras baser.

Och de attackerade aldrig sista Phase Generatorn som hade 10% kvar, de bara åkte runt den.

Buggigt spel men det gjorde så att jag klarade det iaf ^^.

Permalänk
Medlem

Ja det var inget bra slut. Kane går ju in i ett rum där han säjer ska vara dom högst uppsatta innom NOD. Dom får en inte se tex...

Det vore faktiskt kul om nästa spel blir så att NOD och GDI efter ca halva kampanjen går ihopa mot Scrin och kombinerar dom olika vapnen o maskinerna. En uppgraderbar Mammoth?? *drägel*

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.